mari mencari....

Google
 

Tuesday, June 10, 2008

macam-macam ada....


as usual, tidur saya diganggu oleh dia. hei..kenapa tak boleh bagi saya senang tidur ha?? mengantuk tau tak! takpe la..sayang punya pasal biarkan je la. owh..malam tadi saya mengigau. sebab mimpi pegi swimming sekali swimming instructor tu ada ajar sorang mamat ni..but then mamat ni siap menari ballet dulu as his warm-up. haruslah saya gelak beriya and sedar2 tengah gelak sensorang. ahh..takpe, bukan ada orang pun. mm..talking about swimming, where can i attend swimming class? teringin bebeno rasanya nak berenang tapi penakot air, camno tu? being an aqua-phobia since zaman tok kadok is not an easy task to ask me to go near to any mass-volume water environment. I'll easyly gone imagine that there is always crocs or naga or whatever water creatures waiting there happily to bite or telan saya anytime. wohh..NO. but lately i think i'm trying my best to change the bad imagination into positive picture. Hope I'm able to learn swimming without any over reaction. Cross my fingers. Nezha as usual malam baru la nak terejal nak melompat sana sini, siang tidor je. hei Nezha, dari tidor je siang baik le tolong kemas rumah. semalam saya balik tgk black queen and white pawn saya sdh ada bawah pintu. how come? dah main susun le semula boleh tak? kan saya dah ajar banyak kali. takpe2...saya memang baik, saya susun semula atas chess pad tu. owhh..saya mmg suka main chess tapi every time main mesti nak menang, if kalah nanti saya menangis guling2, muwahahahhaa..

Able to watch long khong II last week. not as scary as i imagine but manage to give 3 out of 5 stars. still try to loose my weight. why everybody is so concern about their weight? those who have extra kilos would like to be thinner than the olsen. those who are the walking skeleton wish to have better body figure like eva longoria. as for me, losing some kilos will enable me to have wider choices of pants and tops. ahh..after all, I'm thankful for whatever i have now. why am i writing in tonggang langgang English? because... i always try to improve it whenever i can. always dreams of having the nice luscious English accent in my English communication, but hey..it was only in my dream right. takpe2..still can learn..takpe lagi..that's the common reason of typical saya. some may say 'elehh minah ni, english tunggang langgang ada hati nk tulis blog in english, blah la weii.." or some may say 'mmm..bagus gak minah ni sedar diri dan ada keinginan nak belajar walaupon dah kertu..'. hehhee, macam saya cakap awal2 lagi, semua orang ada perspektif mereka sendiri, sebab itu gelas yang separuh penuh dilihat sebagai gelas yang separuh kosong oleh sesetengah orang. penilaian itu berbeza2 dan mempunyai pelbagai maksud. eehh..sudahlah.. nak berceramah pula.

ada orang kata saya ni ada multiple personality, macam Dr. Jekyl & Mr. Hyde..hahahhaa..apsal? sebab kadang2 saya ni baik sangat, kadang2 saya ni kejam sangat. jeng jeng jenggggg...fullamak, boleh buat biografi le mcm ni ye. tapi pernah dengar that old nursery rhyme; "There was a little girl who had a little curl, right in the middle of her forehead, when she was good, she was very-very good, and when she was bad, she was horrid". Dr. Beitner, Ph.D kata multiple personality tu adalah konflik perasaan dalam diri seseorang, tapi bukan gila ye. tapi kalau difikirkan, setiap dari kita juga mungkin ada pernah mengalaminya. bak kata orang, macam ada je suara berbisik yang mendorong.. atau pelakuan yang tidak sama dengan fikiran. owhh..untuk penjelasan lebih baik baca sendiri apa itu multiple personality. sekadar untuk menambah ilmu pengetahuan. seronok tau kalo baca benda2 macam ni. dari baca majalah 'mempelam' yang membuak2 tu..baik baca buku macam ni. owhh..tiba2 rasa macam demam la....mm..itu bukan multiple personality, itu multiple 'M'...muwahahhaaaaa...






2 comments:

Mommy Lily said...

salam singgah & salam kenal...

okey boleh link mami & mami link yours too...

saya said...

TQ mummy...