mari mencari....

Google
 

Wednesday, July 9, 2008

dah dapat....

owhhh...i'm so happy since i've gt a call from almaunah saying that i've got a letter from ***. as usual i asked her to open the letter and read it for me. guess what? its not an ordinary letter, it comes with a cheque. hwuhahahhaa...althought the amount is not enough to buy a 1kg cheese cake frm scrt rcp, but hey..its does mean a lot to me okeh. it was a refund cheque since i've overpaid them. yeehuuuu....but dont know when im going to bank in the thing. aahh..malas la.. later2 la. after this, going to wait for another 'hot' letter from them. cross my fingers. ngehngehngeh....

btw, im thinking of apply a credit card coz i dont have any. eeee...tapi takot la if im going into debts later on. what do you think?

my earlier plan to have kari kepala ikan for dinner last night was swept away by obek crazy working plan. benci la..so i ended with sandwich and popia goreng hangit (again. its my trademark la cooking with hangit outcomes). cant finish it all sebab selera dah terbantut. so, there is my dinner last nite, sandwich, popia hangit, nata de coco dapat free maa gi rumah orang kawen and teh suam of coz. burrppp..alhamdulillah. nezha eat a slice of the sandwich sbb ada bau2 sardines..suka la tu. esok demam saya sumbat sandwich je ye, ggrrrrrr....

my dinner last nite - so tak selera..selera oh selera..where r thou


nezha is not well behave last nite. sangat terejal2 melompat2 menggigit2. tau la dah baik demam. owhh...saya balik semalam tgk carpet semua udah terbalik2, stationary holder pon dah tunggang langgang, chess set jgn ckp la.. tiap penjuru alam ada. geram betol. but yg paling tak tahan, dia panjat sink and try to bergayut kat tingkap dapur. weeii...tujuaannya, nak tangkap cicak. aduhaii..nezha..cicak tu kat atas siling la sayang camne la nak gi amik dia. saya cakap byk kali dia takdengar dengil so sudah kene jentik tinga. hwuahahha... alallala... sikit je, sipi2 je, takdenya saya nk jentik betul2. gertak je lebih. so, after marah2 kaunseling session, he gone merajuk for about 15 minits la..dok senyap at the corner.


muka merajuk buat2 tido la konon....chewahhh




still merajuk sakan sampai melentok2 badan. saya panggil pon buat dek je..


after a pujuk rayu mendayu, dia ok dah. so kena la mengadap dia makan. mamat ni kalau nk suruh dia makn banyak kene dok mengadap dia, suap dia then banyak la dia makna. kalau tak dia makan main2, takmo habiskan makanan. oowhh...sangat demanding mamat nih. Obek cakap saya dah overspoiled kan mamat ni. alallalaa...takpe la.. ini je hiburan yang ada. saya nak pegi club u tak bagi. whauhhah...wahh...pegi club katanya.


tengah sessi makan2. itu nata de coco saya, dia pon sebok je nak rasa. batu tu mainan dia. dia tak main bola2, loceng2 ni..dia main golek2 batu tu.. ada 2 biji, lagi 1 ntah mana la ada bwh sofa agaknya.



dah kenyang... dok tgk ikan dlm akuarium.. tgh pasang muslihat la tu


kan nata de coco (saya rasa nama benda tu ialah itu lah) tu saya dapat free time pegi rmh orang kawen. alaa...bukan free pon, salam berisi tu bukan salam kosong. anyway, pemerhatian saya sekarang macam2 idea orang bagi untuk tetamu yang datang. ada yang bagi gula2 tapi dibungkus dlm kain net lawo, ada yang bagi cupcake, ada yang bagi kuih bakar, ada yang bagi kerepek, ada yang bagi nata de coco mcm yg saya dapat tu.. ahh.. macam2 la. pegi makan rmh kenduri pon ada macam2 style, ada yang letak kuih basah atas meja sebagai makanan ringan, ada yg letak tapai, ada yang letak biskut2 kecik. kalau kat tempat ma, orang2 saya saling berlumba2.. siapa yang paling hebat buat kenduri, bunga telur siapa yang paling canggih, laok kenduri siapa yang paling outstanding. hentam la labu... ada gak yang terlalu nak save budget. macam2 peel. apapon, semua tu terpulang pada budget la kan. kata orang kalo pegi rumah pengantin patutnya tak payah salam isi sebab mmg patut tuan rumah meraikan tetamu yang datang. lain lah if kita pergi rumah orang meninggal, patut diberi salam isi sebab untuk meringankan beban tuan rumah yang kehilangan ahli keluarga. entah la..sekali pikir betol la tuh. apa2 pendapat dari anda boleh beri komen ye.

ok la..banyak menulis pulak. sebenarnya ada lagi banyak yang nak ditulis tapi nanti2 la..have a nice day.. luv u.

5 comments:

pB said...

Salam Perkenalan ...


reseki jangan ditolak.
Baik p cepat cepat ke bank.
Bukan apa , takut TERhilang CEK tu , kang menyesal pulak

saya said...

pb-hehhehe..amount ciput je.

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

pada kita dah SERIK guna CC sebabnya mula2 jer rajin & komit ..bila ada bulan yg skip adeh sakit la lps tue ... skrg kita guna debit kad jer .. ada duit dlm bank bleh la berbelanja ..kalau tak senyap je la ...CC Nie cam berhantu seh .. nanti belanja x sedar diri ...

Kopi Suam said...

cik adik nasihat akak selagi boleh membuat transaksi menggunakan cash jauhkan sahaja diri dari CC banyak buruk dari baiknya..

Tapi kalau waktu2 kecemasan cthnya mcm anak nak kena admit kat hospital (swasta) selalunya kena letak advance dalam 2K...kira time2camtu memang sangat berguna

popia tu kalau gereng takmo kasik hangit api tu kena bagi slow yek..

mula2 biarkan minyak tu panas bila dah masuk popia dalam kuali kecik kan api..dan goreng sehingga kuning...

heeh heeh

saya said...

mama adam- tu la pasal sebab takut nak menceburkan diri dlm CC nih.. dari 10 orang 7 ckp jangan so saya consider jangan la kot..hehhee..tq.

kopi- saya pon dok pikir time emergency tu..tapi insyallah..saya pikir habis2an dulu nih. part hangit tu bkn salah api ke minyak ke..mmg tgn saya kalo masak harus hangittttt