mari mencari....

Google
 

Monday, July 14, 2008

durian lagi dan ....

sekarang ni musim doreyan udah start. wahh...memang fav saya la tuh kan. berbijik2 pon saya larat habiskan, pas tu heboh la sakit perot la, nak muntah la macam2. masa makan tak hingat dunia, udah makan baru le tersedar. biasa la tu. so weekend tadi Obek balik kampong ada orang kenduri. biaq pi la dia malas nak layan. untuk mengubat kebengangan saya, dia pon bawak le balik buah durian..haa..amik ko seberandah dibawaknya mana larat nk habis wehhh... dengan rambutan dan manggis sikit.

the durians, rambutanans dan manggisans...hehheheee. gila buruk lantak

nezha seperti biasa... dia dah tau dah bau durian. time saya bawak je masok buah durian tu..dai dulu yang melompat2, siap cium2 tu nasib la tak terkena duri d
urian tu, dai tak pedulik. hamoi..kemaruk durian rupanya mamat tuh. so, saya pon apa lagi, setelah bersusah payah membukak kulit durian dan hasilnya... wallahhhh...sedapppppp.

mat kepochi standard buat pemeriksaan ISO dulu... check jgn tak check

durian kampung la katakan, memang la sedap. walaupon kecik2 je tapi semua isi boleh makan. lemak manis pahit semua complete package la. wahh..rugi la siapa tak makan durian. tapi memang ada gak orang yang tak makan durian kan?? maybe sebab
tak tahan baunya, rasanya atau rupa bentuknya mungkin. hehehhehee...takpe la. itu pilihan masing2.

hehehhee..burrpp..dah kenyang alhamdulillah..

saya makan berdua la dengan nezha. tapi dia makan seulas je pon tak banyak. memang saya tak bagi dia banyak2 kang sakit perot demam macam hari tu saya jugak yang susah. camne nak mintak mc kat doktor sebab anak kucing demam?? kalo boleh takpe..takde hal.. so, disebabkan kekenyangan durian saya tak dinner la malam tadi. cumanya makan juga roti 2 keping cicah kari ayam lebihan siagnya tu. jadi la. kang tak makan benda lansong kang sakit perot susah. dah la perot saya ni oversensitif.

roti cicah kari ayam saje.. dan air kotak.

so, lepas kenyang perot dan kenyang mata (lepas puas tengok tv la tu), saya pon nak le tido. naik2 je katil eh, rasa semacam je ni apahal, ada macam bau2 lak ni,
ada macam basah2 lak nih.. rupanyaa...... NEZHA KENCING TILAMMMMM. saya marah betol hangin 1 badan. so bermulalah sessi membebel non-stop. nezha, seperti biasa akan diam dok tepi pintu sambil tggu saya habis membebel. ya Allah.. nasib baik tilam tu still ada lapik plastik dia kalo tak jenuh le mana larat nak hangkat tilam tebal tu nezha bertuah ooiii.... tu la sayang sangat. ntah bila lah masanya dia kencing tilam tu tak perasan betol saya. udah le 1 koje pegi ganti cadar, ganti sarung bantal semua. actually kene cadar je n seliput yg alas tu tapi dah alang2 ganti tu, kene la ganti semua kot tak kang tak lawo le pulak cadar kuning sarong bantal merah. tak kuasa saya. so proses mengganti tu pon amik masa hampir2 1 jam jangan taktau. nezha sebok nak tolong konon saya bentang2 cadar2 tu. geram betol. eeee...nanti la petang ni baru nak hantar cadar dan selimut tu ke dobi. ngadu dengan Obek dia cuma cakap padan muka sapa suruh tak tutup pintu bilik, eeee..lagi la saya benci. tapi marah2 pon tak le sampai pukul nezha. tak sanggop saya. tapi ada gak rasa macam nak jentik2 je tinga dia tuh. habis2 pon saya bebel je la. aaa..dahtu baru nyesal apsal tak beli cadar offer kat juco tu.. padan muka.. hehehhee... takpe la.. bukan takde cadar lama, ada cumanya gatal je yang lebih. rasanya nezha tu stress kot, biasa dia tak pernah buat perangai macam tu, kali ni je. saya pon memang dah lama tak bawak dia keluar jalan2, sebab ada banyak anjing dah sekarang area tu. takot la saya. kang ada lak tragedi cinta terlarang kang haa..camno??? takpe la.. malam ni saya nak pegi rmh pakcik kat cheras hantar durian sikit bagi merasa nanti saya bawak la dia jalan2 naik kereta. mamat tu kalo naik kereta segar biji mata. menonong dok depan aircond tu. hehhehee...comel.

muka merajuk sebab kene marah. sapa suruh kencing tilam???

dah habis2 marah tu saya pelok2 la dia, bagi kaunseling sikit cakap lenkali jangan buat macam ni. tak baik nanti saya penat. hehhee..macam la dia paham beno tapi dia paham kot sebab dia meoww..meowww byk kali everytime saya tanya dia. maknanya paham le tuh. saya pon ala2 sedih sebab dah marah kat dia so apa lagi, bermula la sessi menangis2 pulak.. haiyoooo...sendiri marah sendiri menangis ka? nak buat camne. ini baru anak kucing, kalo anak sendiri camna la agaknya ya.. kepada ibu2 mama2 mummy2 mak2 umi2 diluar sana, besar sungguh pengorbanan anda kepada anak2. harap2 saya pon berkesempatan merasainya nanti.

No comments: