mari mencari....

Google
 

Thursday, July 31, 2008

kereta kurang ajar...

saya sangat benci dengan pemandu yang kurang ajar. nak kata tak berotak, ada tapi takmo guna otak sampai otak tu tak boleh berfungsi sampai jdi bongok. selalu sangat pemandu yang macam ni menyusahkan orang lain. kalau kereta dia je yang telungkop tengah jalan tu takpe, ini melibatkan kita. saya memang marah benar. kalo terjadi kat orang lain saya taktau la, mungkin tahap sabar mereka tu tinggi bebenor tapi kalau saya memang tak boleh bersabar dah. tapi ye la camne nak marah orang2 macam tu, telinga pekak mata buta. belum bertemu buku dengan ruas macam tu la..satu hari nanti kene sondol dengan lori balak padan dengan muka.

semalam balik kerja saya nak terus ke rumah ma sebab petang tu saya call ma cakap opah jatuh bilik air, nak bagun dari toilet ke wheel chair tu ntah la camne blh terjatuh le pulak. then ma nak tolong angkat ma pon tak kuat udah ma pulak jatuh. saya sedih dan memangdah menangis2 dah ni tapi sabar2 dulu so decide nak balik menjenguk. kurang2nya ringan sikit beban perasaan ma tu. balik guna tol sunway yang maha hazab tu tak kisah la. memang macam tu pun jalan tu, peak hours. sapa yang ada lalu area tol sunway waktu petang2 ni tau la camne gayanya. kereta bumper to bumper jarak seinci je. tapi ada satu kereta bongok ni d
ah tau jalan jem, sempit, tak bergerak, dia keep on menyondol2 nak potong que. saya dah sememangnya belah kanan sekali tak boleh nak ketepi lagi dah sebab tepi tu divider batu. dia takkk... keep on menyondol belah kiri nak memotong... jenis monyet tak reti bahasa nak masuk juga. apa lagi. kena la kereta saya, cermin sisi kiri dan sikit kat tepi dan lampu. memang saya hangin satu badan hon gila2 dan bahasakan dia cukup2. saya bukan jenis orang yang suka cakap kasar2 mencarut2 ni, never. saya tak diajar oleh ma saya untuk bercakap benda yang bukan2. tapi semalam memang tak boleh sabar sangat jadinya keluarlah semua perkataan yang tak sedap didengar. monyet gemok tu memang dengar saya marah sebab masa dia take over saya tu tingkap dia buka, so memang dengar jelas but still dia tapi buat taktau je. jenis tak berajar macam tu la. kalaulah ada batu dalam kereta saya tu memang saya baling bagi pecah kereta dia. tapi at least ramai orang yang nampak perangai berok dia tu. dah le gemok, muka macam kerbau pendek, main2 handphone kononnya, kereta dia pon kemek2 sana sini, ntah2 2-3 bulan pending payment. adoiihhh.... geram sangat2.

orang lain pon nak cepat, orang lain pon ada hal, ingat dia je yang ada hal. walau dalam jem tu saya still kejar dia, kalo dia berenti memang saya akan berenti sep
ak muka dia. samseng dia je dia kira, samseng kita ni dia tak rasa lagi. astagfirullahalazim.... byk2 saya mengucap semalam. at the end dia belok puchong while saya mesti teruskan untuk balik rumah ma. tapi saya dah hadiahkan berkilo2 sumpah seranah. biar dia kebabom tengah jalan tu hendaknya. kalau ada antara kita ni yang berperangai macam tu tolonggggglah hentikan. itu la saya cakap, mentang2 saya ni kereta kecik, pompuan pulak tu, sensorang pulak tu, suka2 hati je nak hentam kita ye. nanti saya bawak 4wd saya smlm memang saya sondol dia. so, ini dia kereta yang kurang ajar tu. actually kereta tu tak salah, pemandunya yang salah.




inilah kereta tu yang menyakitkan hati jiwa dan perasaan saya. kepada sesiapa yang tak nampak nombor kereta tu bak sini saya tarah besar2..

BDG 7162 - iswara biru tua metalik

kalo ada antara pembaca blog ni dan kereta tu dia kenal samada kawan, sedara, keluarga.. kasi ingat2 sikit ye. kalo dengan saya dia boleh la lepas dengan orang lain belom tentu lagi. satu hari akan terima balasannya. kereta buruk takpe, itu rezeki yang ada dan yang termampu, tapi perangai burok tu pilihan sendiri. patut pon hidop merempat susah sebab perangai dia macam tu. memang padan dengan muka dia. dan mulai hari ni saya nak buat entry kereta kurang ajar 2, 3, 4 and so on kalau masih terjumpa dengan orang2 yang macam ni. mudah2an tak berlaku lagi.

No comments: