mari mencari....

Google
 

Thursday, July 31, 2008

penat...

lepas jenguk ma kejap saya pon balik. badan penat sangat dan stress. macam2 nak kene pikir, hal itu hal ini semua terletak atas bahu saya. sayalah orangnya yang nak ke tengah ke tepi sementelaah saya je orang yang boleh diharap oleh ma. wahh..hari ni kiranya sessi meluah perasaan la ye kat blog. hehhehee..takpe la..nanti dah 10 tahun akan datang boleh baca semula.

balik penat disambut oleh kesayangan saya mamat kepochi terus hi
lang penat. golek2 dulu then mandi dan makan. perot lapar tapi tak de mood nak makan apa. so, buat sandwich je dah la. senang dan jimat. sekarang zaman jimat cermat. heeheee...


menu malam tadi. sandwich, yogurt dan biskut beh teh sor. haahahhaa...


lepas makan bagi nezha makan pulak. wahh..malam tadi bukan main terejal lagi dia melompat sana sini ye. suka bukan main entah apa yang dia sukakan beno tu entah la. so, lepas dia makan saya macam biasa la bagi dia vitamin dan ubat. tapi dia tu kan ke tak reti diam, tgh elok2 syringe tu dalam mulut dia boleh lak dia nak melompat tertoleh2. haa..teradak le mulutnya dek syringe tu nasib baik tak luka. tapi sakit la kot sebab saya tengok dia ternganga2 je.. hehehe...degil itu la pasal. pas tu buat muka marahkan saya. ehh...kita pulak yang nak dimarahkan, salah diri sendiri la nezha. lenkali tgh makan ubat jangan melompat2.


my nezha tengah makan, krap krup krappp....


malam tadi dia tak tido dengan saya dah pagi pukul 5 baru dia terhegeh2 mengempek kat saya. entah apa dikerjakan merayap tengah2 malam tu. owhh..saya bangun pagi tadi saya tengok bunga dalam pasu kecik dalam rumah tu udah tertonggeng. bagus2... membanyakkan kerja saya pepagi buta kan nezha. pagi ni liatnya nak bangunnnn..mata macam kene gam2 je. dah le panas bebenor malam tadi. ingat nak hujan tak le pulak. owhhh..orang tu dah kutip sampah so dah tak bau lagi. tapi still ada sampah2 bungusan snacks dalam pagar saya. biarkann... tunggu dan lihat.

lepak2 boring malam tadi kononnya nak menonton cd la konon. chewahh..beli dah lama dah cd tu tak bertengok2 lagi. tajuk cerita hantu.. son of sam, cerita seram bunuh2. tengok cover pon dah ngeri gila nih. dalam kepala dah terbayang ni mesti tak boleh tido nih kang. baca sinopsis kat cover pon wahh..mengerikan. so, turn on cd.. sekaliiiiiiiiiiiiiii... amatlah hampehnya
tak seram lansong, cerita mengarut2 ntah hapa2. cerita pasal dia ni masuk satan cult la dan anggap diri anak setan la...tu yang dia sebut son of sam tu tapi tak b
est lansong. bunuh2 pon tak best macam bunuh biasa je tembak guna pistol. hahhahaa... dikentutkan dek nezha je la cerita tu. dah tu kejap je pulak tu.. 1 jam. hish..buat rugi duit je beli cd tu. lenkali takmo beli la melainkan cerita yang memang kuar kat wayang.


jelingan manjaa...aauummm....

harap2 hari ni berlalu dengan gembira. kalaupon tak gembira sekurang2nya jangan la ada yang menyakitkan hati lagi. saya tengah nak cari toilet / shower chair untuk opah saya supaya senang nak buang air tu sebab toilet rumah ma jenis yang cangkong bukan yang duduk punya. tu yang susah sikit nak kene banyak pergerakan opah tu. saya cari kat internet semua yang us punya, malaysia punya takde pon. ntah berapa la pulak harganya. if ada sapa2 tau inform saya ye. dia jenis macam kerusi duduk biasa tapi berlubang supaya senang buang air. takmo yang ada takungan sebab opah takmo buang air if takde dipancut dengan air lalu. tu yang payah, maybe sebab dia geli. ma kata buang air la dalam pampers tu sng takyah bangun2. dia takmo, mmmm..sekarang dah jatuh, malam tadi dah demam, terkejut sebab jatuh tu agaknya dah nyusahkan diri sendiri lagi dan orang lain juga. entah la...

ok lah.. moga ceria selalu, luv u....


2 comments:

farah aminuddin said...

garangnye kucing itu =p

saya said...

farah - tak la..muka je garang tu berlakon je tapi manja sgt2 sebenarnya