mari mencari....

Google
 

Wednesday, August 20, 2008

macam2 cerita...

kan last friday sampai sunday pegi johor. then dah sampai sana tu pegi la jenjalan. pusing2, pegi carik pantai lido memalam sampai sesat jalan. signboard punya le teruk. bikin spoil mood je la. appala, dah tau kawasan pelancongan bohle signboard kat every corner supaya senang kita ni orangluar nak pegi carik. tak le tercangak2 ini sesat ntah sampai kemana2 walhal dekat je. at the end jumpa juga tapi dah malam sangat. saya ni dah le penakot air so tak turun pon. esok siangnya pegi carik lagi, kali ni tak sesat jalan dah sebab dah tau. so bereanti2 tangkap2 gambor (aktiviti standard berjalan) dan singgah kat zone kawasan bebas cukai katanya. tapi saya tak beli apa pon sebab semua barang pon ada je kat kl. sama je. pas tu singgah kat danga bay. kiranya survey jalan dulu la sebab nanti malam nak dinner kat singgah selalu tu. kira ok lah makanan kat situ harga pon berpatutan rasa pon ada rasa. gambar dinner kat singgah selalu esok baru post. hari ni tak sempat.

tapi yang tak best ialah masa 1st night yang sesat jalan tu kitaorng pegi makan ntah kat tempah hapa2 ntah. so order la kerangbakar n ikan pari bakar. chaittt...bapak mahal. kerang sepiring dan ikan pari besar tapak tangan saya rm18. haa..amik ko. tak berbaloi rasanya dah le tak sedap. memangtakkan pegi sana lagi la. tapi takpe la. pengalaman katakan. pas tu order sup kambing. haa...sup tu ok la. sedap pon sedap, murah je rm5. dia bagi roti sekali. nyumm nyumm.... nasib baik ada gak penawar hati yang duka lara. hwauhahaaa.....


ikan pari bakar yang tak sedap. walaupon saya lapar time tu tapi still tak larat nak telan.


sup kambing & roti yang ok. nasib baik.


kerang pon so-so je.


sunday balik sampai rumah pukul 1am. wahh..penat gila. sian obek lagi penat kene drive and jadi machai pegi jalan2. hehehe... luv u so much obek. lain kali kita pegi lagi ye. pengalamnya ada yang suka, duka, gembira, sedih, sakit hati. sampai2 je ibu dah tunggu kat pintu. wahh..seronok sangat. saya beli belon doraemon untuk aish tapi mamat tu tido le pulak. ye la dah malam sangat masa tu. tapi saya dengki pegi jugak kejut2 dia. hehehhe.



almaunah seperti biasa buat perangai dia. dah le sampai rumah ma around 1am, dia gatal nak juga balik rumah dia at that time. saya kata tido je rumah ma esok pagi2 pukul 6am saya hantar balik dai takmo and insist obek to hantar dia. wallawehhhh... ini sudah lebeh ni... so saya ngadu kat ma, mama and ibu juga, they all said let me send almaunah instead of obek. bengang gila dah le penat. pas tu keropok dia tinggal kat rumah ma dia nak marah2 lak. padan muka dia. mwuahahha... keropok tu mana2 pon boleh beli kat kl ni. saja je dia gatal nak carik issue. malam tu tido mati bangun pukul 11am on monday. subuh atas katil bawah selimut tepi bantal. hehehheee...gila.

bangun mandi2 semua badan sakit2 sangat rasa dah macam nak demam dan pening2 kepala. pegi amik nezha. wahh..saya sangat rindu dia sampai saya nangis2. biasa la tu. sampai je klinik tu terus polok2 nezha dan bawak dia pusing2 naik kereta. berat badan nezha turun 200g selama tinggal 4 hari kat klinik tu. maybe dia stress sangat kot sebab tak boleh kuar jalan2. so, balik tu saya cantik2kan dia, sikat2 bulu semua, bagi makan, bagi vitamin, polok2 cium2 wahh..dah lawa balik dah. saya belikan dia mainan kucing. hehehe..kucing tu ada bunyi2 meow2 pas tu boleh jalan2. hehhee..dai takot tengok kucing tu. appa la nezha.. tak macho la takot kucing mainan. owhh..nanti saya post gambar kucing mainan tu esok.

so, ini gambar nezha merajukkk...


jelingan manja... marah le tu konon



aumm...eh..itu rimau la. meowww...


penat bukan main. insin tu seharian saya tido je. lepas amik nezha pegi lunch dan balik tido lagi bangun pukul 730pm. badan sakit2 dan pening sangat2 dan terus pi klinik malam tu. seperti yang dijangka low blood pressure, 80/56. doktor bagi mc on that monday dan nak bagi lagi for tuesday (semalam) tapi saya kata takyah la sebab dah cuti lama le pulak. friday cuti monday mc. leceh la ada kerja kat office. so pergi juga ofis semalam tapi macam orang kene kepialu, menggigil2 dan memang rasa tak larat sangat. nak menyampaikan pukul 6pm tu rasa mcm nk pengsan. tapi tak pengsan pon. hehhehee....

1 comment:

nordee said...

alah tayangnya tengok kucing awak....kita ni kalau tengok kucing je..mesti rasa nak polok2..muuuahhh