mari mencari....

Google
 

Wednesday, August 27, 2008

nezha la....



wah, wah, wah.... nampaknya nezha yang menjadi bualan ramai di blog ni ye. hehhee...harus mummynya jealos nih. anywayyyyy... tq kepada semua esp cikmilo, ec@h dan yang lenlain sebab tanya pasal nezha. saya ni hari2 memang snap je pic dia tapi tu la masa mencemburiku. fullamakkk..ayat novel le pulak. eh, jangan taktau, dolu2 saya ni rajin gak menulis tau. siap hantar2 cerpen lagi kat mag. hwauhahaa...tapi tak pernah pon tersiar. ada tak ada siar kat majalah sekolah je la..huhu..sedeynya. sekarnag tulis untuk diri sendiri je la. skill dah tumpul. eh..dah cerita pasal tulis2 lak tadi kata nak cerita pasal nezha.

ok, sekarang nezha biasa je. sihat walafiat alhamdulliah. degil, nakal, manja tu memang dia la. semalam balik2 rmuah je saya terus terkam dapur la konon nk buat berbuka. so masak nasik, goreng ayam, buat masak kicap telor (jimat duittttt) dengan cucur keledek tu. seperti biasaaaaa... hangit menjadi kitchen signature saya kan so semalam semua laok hitam legam. sekarang saya tau la apsal saya legam sebab makanan saya semuanya hitam!!!! itu semua salah nezha sebab dia sebok nyondol2 saya time saya nak masak. (huhuhu.... ayat mempertahankan diri tak reti masak)


menu hangit saya. hangit2 pon sodappp...

semalam saya balik rumah biasa memang saya bukak pintu dulu baru tutup pagar dan kemas kereta dan panggil2 nezha. tapi semalam say apanggil byk2 kali dia tak nyaut pon diam je. loceng pon tak berbunyi. saya dah risau beno ni mana peginya mamat kepochi ni. biasa dia dengar je bunyi kereta masok porch dai la dulu yang mengiaw2 kat pintu tu. suspen2... saya panggil2, tak juga menyaut sampai le saya masok rumah dengan perasaan berdebar2.. apa dah jadi agaknya. owhhh.... sekali saya masok saya tengok rumah saya udah terbalik korang... bunga kat table dah tergolek, sama mcm hari tu airnya udah ditumpahkan atas kerusi carpet segala la kan. bekas gegula atas coffee table pon udah tunggang langgang berterabor gegulanya. takpe2..sabar2..kata anak kesayangan hadap je la. masok lak dapor nak letak barang tengok alas kaki udah terbang jauh dari tempat asal. apa je la kerja mamat kepochi tu ha kat rumah. nak kata mengemas bertambah terok rupanya. ayoyoyoyooooo..gerammm betol. tapi nasib baik puasa kan, diam jela. sambil kemas sambil bebel. patot pon dok diam je dia kat atas tangga rupanya dah tau diri bersalah. aaaaa..memang nak kene dia ni tau.

ni pic pagi tadi. standard la dia kan jam loceng saya. aktiviti menggaru2 dan menggigit2 kepala saya tetap akan berjalan lancar walaupon saya dok kelubong kepala. hehehhe..luv u nezha.

menyelit tengah2 bantal..memang kepochi tau


macho la tu konon...comot ye ada tak basuh muka lagi.



baikkkk punya landing kan nezha...

wahh...semua dah tau ye keputusan pilihanraya kecil permatang pauh. hehehhee..... takmo ulas la sebab semua stesen tv dah buat ulasan post election. tapi biasa la.. 1 side show. opsss... ini bukan blog politik.

ok la.. kangs ambung lagi. ada lagi nk tulis ni. luv u...

No comments: