mari mencari....

Google
 

Tuesday, August 5, 2008

surprise-surprise...

takde apa yang menarik. petang semalam sebelum balik singgah pasar malam. cadang2 tu nak beli la sotong ke udang ke ikan ke nak buat makan for this week tapi tetiba mcam malas le pulak. mood takde so end up with beli makanan utk malam tadi je. saya beli macam2. wahh..nafsu makan membuak2 ni tapi macam biasa takdenya habis. semalam saya amat bangga sebab tahap kesabaran saya teramat lah tingginya sampai saya sendiri pon naik heran nih camne la saya boleh sabar beno.

surprise no 1 : mula dengan lalu kat tempat2 ikan or barang basah kat pasar. a group of monkeys was there and keep on pushing people in front of them as if they were late for something. one of them did step in my foot but surprisingly i was not yelling or kicking them back as usual i did before. but i did gave them a 'jelingan m
embunuh'.

surprise no. 2 : passing by kat area jual buah2an. being a typical malaysian, everybody is looking for free foods/fruits tasting. this guy was eating (not tasting) tons of rambutans (i mean tasting is enough with 1 or 2 only but he graped a hand full of rambutans) and munch it as if he will buy 20kg of it, but hello... no. i dont care about that but what i hate is when he threw the bijik rambutan which is obviously full of his saliva and hit my blouse. im about to knock his head but luckily there's makcik beside me did bahasakan dia. thank god. at least he should ashame of what have he done.


surprise no. 3 : went to pakcik jual air mata kucing / longan. biasa tapau rm2 dalam plastik not in a cup. yesterday as usual i said, 'pakcik, air mata kucing rm2 boh dalam plestik,'.. ok, wait and wait and wait.. then pakcik pass me air mata kucing singgit dalam cup. what else should i say?? tak cukup jelas ke apa saya cakap tadi tu?? being in no mood to bertekak, i just take it, pay and blah. tak kuasa melayan.


surprise no. 4 : pegi lak kat mkck jual nasi lemak. the most cheap foods at the pasar malam. sebungkus singgit. so, im in the q line and wait for my turn. but this nyonya have pushed me aside and said she want 5 bungkus. ok la..never mind la since she is old enough for me to kick. sabar lagi. but then this group of students came along and potong my line while laughing, joking and talk in their full volume. wahh..hangat hati nih
. tau le saya nak beli sebungkus je takkan tak layan kot. tapi takpe..tahap kesabaran saya teramat tinggi semalam so saya beraturrr je tunggu until that makcik nasik lemak noticed that i've been standing there for a some time. got the nasi lemak and off to jual kebab lak. nothing happen at the kebab place. so, went home la.

surprise no. 5 : nezha was berkemas bagai nak rak. kasut kat rak kasut dia pi gigit bawak pi merata rumah. sebelah kat dapur, sebelah kat depan, tunggang langgang. sabar, sabarrrr.... nezha pun surprise gak kot sebab saya tak membebel semalam. saya kemas sambil diam and not say a single thing to him. maybe dia rasa bersalah terus tak melompat2 malam tadi. dok diam makan dan melengkor je kat kaki saya.




kesimpulannya, saya sangat bersifat penyabar semalam. heran ye biasanya saya ni suka marah2 or naik hangin tak tentu pasal. owhh..mungkin dah tanda2 nak insaf lah tu. mudah2an berkekalan la sifat penyabar dalam diri saya nih. tapi insiden2 yang macam tu kadang membuat kita tak boleh bersabar. entah la. pendapat seseorang berbeza. mungkin pada orang apa yang terjadi tu perkara biasa je. well, surprise-surprise. wallauhalam....







No comments: