mari mencari....

Google
 

Friday, August 29, 2008

yeayy..puasa....


alhamdulillah.. bulan yang dinanti2kan telah pun muncul tiba. nasib baik isnin tu cuti public holidaykan so ramai le yang ada peluang untuk sahur dan buka puasa sulong kat kampung halaman. lepas maghrib pegi terawih, balik terawih ada makan2 lagi. wahh... seronoknya. makan je yang ingat tadarusnya tak sebot pon??? aayayayayaa....

dulu masa saya muda2 dulu selalu la ikut ma pegi tadarus. boring gila sebab semua group orang2 tua. yang muda saya je la, anak orang lain takmo ikut pon. tapi at the end annti dapat hadiah kain batik. hahahhaa.. macam le saya reti nak ikatkan. tapi terima je la. wah..seronok tau. sekarang.. mmm..tadarus depan tv je la. hahahhaaa...

kenangan bulan puasa masa kecik sungguh la banyak. takyah cerita la. rata2 kenangan manis walopun pada masa kejadian adalah merupakan kejadian pahit. dah kata setiap perkara itukan pengalaman. pernah dulu saya kene sempot time puasa. lama lak tu. tak puasa le makcik jawabnya. tak puasa pon bukan makan pon. sedot ubat jek dengan minum sikit. rugi je tau. buat penat saya je ganti puasa. so, sekarang ni kene jaga2 supaya kejadian yang serupa tidakkan berulang kembali. chewahhh....

macam2 peringat untuk kita pada bulan ramadhan ni. biasa la, peringatan untukkebaikan. macam kartun dibawah. tq kepada penyumbang, saya amik dari tenet.




hehhehe...macam lawak je kan. walopon sinis tapi tetap memberi panduan dan peringatan. cakap pasal puasa harusla kene cerita pasal sahurkan. aduhaiii.... kelopak mata ni bagai digam2 dengan gam uhu. payah beno nak dibuka. kalo kat rumah ma, ma akan kejut sekali je. bangun tak bangun kira nasib la. kalu kat rumah ibu, ibu akan kejut berjuta2 kali. kadang saje je tunggu sampai ibu kejut walhal dah denganr dari tadi ibu kelentung kelentang kat dapur siapkan makanan sahur. malas tolong punya kes. apa punya pompuan daaaa.... ma biasa sahur very the simple je, goreng telur mata cair dengan nasi. ma tak makan sangat laok2 time sahur. tapi kalo ibu, tu dia..siap masak laok baru nih semata2 untuk sahur. tu yang berkobar2 bangun sahur kalu kat rumah ibu. hehehheheheee....

okla. takde apa sangat nak cerita. cumanya saya ingin memohon ampun dan maaf kepada semua pembaca dan kawan2 yang tak pernah saya kenali cuma kenal melalui penulisan saja. sekiranya ada perkataan / penulisan saya yang menyinggung hati dan perasaan mintak dimaafkan. semoga kita semua mendapat puasa yang berkat dan mambur. aminn... selamat berpuasa!!!!!

No comments: