mari mencari....

Google
 

Thursday, September 11, 2008

awek konon....

semalam ntah camne terpergi terbuka puasa kat rumah ibu. memula memang tak plan lansong. obek pon dah siap belikan saya nasi ayam dengan kuih2 la. entah la dia tu beli banyak sangat macam nak makan 10 orang. tak paham betol. anyway, terima kasih obek sebab hari2 tak pernah miss belikan saya juadah berbuka. (tau pon bersyukur..). so semalam memang macam takde mood lansong nak makan apa. lansong tak selera. tekak dah tak boleh terima makanan jual2 kat luar tu. ya allah..tensen betol rasanya. so, tengah2 mengadap jem tu teringat lak kat ibu. owhh..ibukan selalu je masak sedap2. heran betol la camne boleh pandai masak2 nih (ayat berbaur jealous). so call ibu. ayseyman... tak jawab lak. takpe la.. try call ngah pulak. fuhh... call-me-tone tak boleh blahhh... lagu raya korangg..poning2.

ngah : ellowwww..
saya : ngah! ibu kat mana? wat pe?
ngah : ibu tengah masak la
saya : tadi orang call tak jawab pon
ngah : mana le orang tau
saya : ibu masak apa?
ngah : ibu masak mee rebuss..datang la..rugi kalo tak datang wa cakap lu..
saya : hah!! mee rebus? sedapnyaa..lagi?
ngah : ntah lagi apa ntah ibu masak laok pon ada gak
saya : ok2.. orang datang sekarang. pesan kat ibu masakkan orang punya cucur bawang please.
ngah : jap2.. (sambil cakap kat ibu pasal order saya tuh)
ngah : ok2..ibu cakap ok.
saya : yahuuuuuuuuuu.. ko nak apa2 tak?
ngah : aaa..boleh jugak. mercun dengan bunga api.
saya : ok.. boleh blah
ngah : aarrgghhhhh!!!!

kehkehkeh...so, terus saya happy ni walaupon dalam jem padat ni. tak kisah la sebab dah terbayang2 mee rebus sedap tu kan. so, call obek cepat2 cakap saya nak buka rumah ibu dan suruh dia tunggu so boleh pegi sama2. obek tu ok je tapi dia kata segan la sebab dia beli sikit je. saya kata jangan mengada2, sikit version dia tu banyak gedabak version saya. saya kata hangkot je semua yang dah beli untuk saya tadi tu.

so, saya sampai rumah ibu time orang dah berbuka. tak kisah la. bukan tak biasa, itu normal bagi saya. sampai2 je terus tuju meja la. ibu marah sebab beli makanan banyak sangat nanti membazir. hehehhee.... saya kata tanya obek, dia yang beli (strategi melepaskan diri dari kena marah). saya tak tau. ibu kata.. haa..korang habiskan la makanan tu semua. mwuahahhaaa

fullamakkkk...sedap lemak berkrim disukai ramai. ibu memang marvelous la kalo masak. semua saya makan tapi sikit2 la. ibu masak mee rebus, ikan masak tauchu, gulai lemak sotong dan kerabu togeh. wahhh..semua favorite saya nih kecuali kerabu togeh tu la.. hehehe.. tapi tak kira, makan jugak. dalam pada tgh makan tu saya sempat la sms ayat2 bongkak kat almaunah. hwuahahha... punya tensen makcik tu sebab tak dapat attend. nasib la...

lepas berperang bagai nak rak kat dining table, dok lepak depan tengok berita lak sambil mulut still kunyah2 kuih2. sambil lepak2 tu ibu cakap la.. nak tengok tak gambar aish grad (cheh.. mind u, mamat tu grad tadika 5 tahun ye bukan grad uni.) saya kata bolehhhh... then semua orang ala2 excited la sebab mamat tu dia suka if orang puji2 dia. hahahhaa.. then ibu cakap nak tau tak awek dia yang mana satu? jawapannya.. nakkkkkkkkkkkkkkkk..


ni gambar aish sorang.. besar gak dalam 8R kot. boleh la..
eh..apsal muka masam lak amik gambar??


hahahhahahhaa.. kecik2 dah ada awek tu. tu la awek dia yang saya bulatkan kaler biru tu. dia yang kaler merah. wahh..dia punya malu tapi tersongeh2 sebab kita semua usik2 dia dengan awek dia tu. nama awek tak ngalah korang.. ummu 'ain. tu dia... ada ciri2 wanita solehah. kitaorang ingatkan dia malu le sebab kitaorang dok usik2 dia tapi rupanya lagi laju je bercerita pasal awek dia tu. ya tuhann.. budak2 zaman sekarang ni. advance bebetol. ibu cakap tangkap gambar dulu, graduation day lepas raya baru buat. owhh.. saya kata nanti saya nak ikut grad day dia tu.. nak tengok le in person awek dia tu. hehehhe.. obek kata, camne lak aish boleh ada awek nih?? tapi hisap puting lagi dengan hisap botol lagi nih?? huwhahahaha... bantai gelak 1 rumah macam nak runtuh malam tadi. so happy.


ni le gambar kelas. gambar yang awek aish bulatan biru. hehehe


lepas tu sambung tengok berita. aish ada agenda minta duit kat ibu nak beli mercun katanya. (macam le ada kedai kat rumah dia tu, ni mesti kes orang jual mercun/bunga api curi2 nih). kebetulan ada berita pasal budak2 putus jari main mercun. haa.. baru nak terdiam 5 minit tengok berita tu. susah2.... saya if nak belikan mercun ada je kot tapi tak pernah ajar budak2 tu beli. takot la. bahaya. main le mainan lain. dulu2 ada gak belikan bunga api yang asap2 tu tapi asap tu pon bahaya. ahh..kita lupakan je la cita2 nak main mercun or bunga api. banyak yang tak elok dari eloknya benda2 tu.

dalam pukul 930pm kitaorang pon gerak balik. mmm.. best betol semalam. tapi perot saya still sakit lagi. walopon tak ke toilet tapi masih sakit. ntah le tak tau nak explain sakit yang camne. nak kata angin tak de lak ter tutt-tutt or sendawa2. try gak minum air halia tak gak kurang. haii..entah la apa yang ada dalam perot ni.. intak berlian gamaknya.

nezha?? kejap lagi ada ceita baikkk punya pasal mamat kepochi tu. tungguuuuu....

2 comments:

Nurmala said...

masakan ibu mmg terbaik...

saya said...

mala... memanggggggggg