mari mencari....

Google
 

Thursday, September 18, 2008

cuti punya pasal...

hehhee..cuti punya pasal, segala2nya cuti.

takde la... acah je tu. semalam saya cuti la kan (public holiday nuzul quran) hajat dihati tu nak le tido bangun pukul 11am ke hapa ke kan. tapi yang membuatkan saya bengang tahap gaban ialah, kalo waktu cuti tu mata segar bugar je takde ngantok2. cuba hari kerja macam hari ni ya tuhan... tak boleh bukak mata lansong nak bangun badan pon lelemah je rasanya. psiko betol la. tu yang saya geram amat2 tuh. semalam lepas sahur lepak jap tggu suboh. lepas je suboh terus terjun masok selimut untuk menyelesaikan misi bangun lambat tapiiiiiiiiiiiiii.. by pukul 7am je mata dah tercelik terkebil2, sakitnya hatiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

dalam pada menyumpah2 tak boleh tido tu si nezha lak buat hallllllllllll.. pegi uk-uk kat depan. menambahkan double triple sakit hati. so, bangun jugak la bersihkan depan tu. camne saya tau dia buat hal?? sebabnya dia meroyan mengiaw2 dan menggaru2 saya kejut saya bagai nak rak. haaa..dia macam tu la konon biar le dia bagitau dulu dia dah buat salahkan sebelom saya tau sendiri. bengang gila. as usual sambil kemas2 tu mulut membebel2 la. dia dah kene bebel harus le duduk diam je bawah kerusi tu menguit pon tidak. nasib baik uk-uk elok je terbentuk, buatnya uk-uk cair harus meroyan saya membersihkannya. jangan la tanya kat lokasi mana dia uk-uk tu. tapi saya tetap akan bagitau. atas sofa dalam bilik sayaaaaaaaaaaaaa.. uhuhuhuu..tu yang saya hangin sangat dengan dia semalam tuh.


gambar takde kena-mengena dengan cerita,
tapi sebab cute saya boh je la.



so dah settle semua hal bersih membersih (jadi bibik saya semalam) tetiba rasa tak puas hati le pulakkan, tengok lak dapor banyak botol2 kosong. wahh... ini harus dibuang nih nak raya katakan, kang takde tempat lak nak boh botol air baru. dasar pemalas masak air macam ni le, main beli je. berkemas lak dapur sikit2 mana yang larat. mana yang saya pikir patut dibuang tu buang je la. haaa... amik ko 3 karong plastik hitam tu khazanahnya. kot2 ada lori paper lama suratkabo lama lalu takde le pulak. kao ada dapat le singgit dua hinggit boleh buat beli kuih berbuka. hampehhhh.... so buang je la dalam tong sampah depan rumah tu hbs cerita. jangan banyak2 songeh. so, berlengas2 le saya sampai pukul 11am macam tu.

wahh..penat tak boleh blah. rasa nak pitam ni tekak kering gila. hajat hati nak le lap2 tingkap or lap2 kipas ke tapi tak larat sangat la. hari tu ada discuss dengan obek kata nak mintak kan sekarang ni ada cleaning services datang rumah. tapi obek kata jangan la, dah le kita tak kenal pon orang tu, masok rumah kita segala cerok dia tau kang, ada lak motif merompak. dah le rumah saya tu ada history pecah rumah. ohohohohoooo... sekali pikir ye la pulak. dua kali pikir nak mengemas sendiri tu yang tak larat tu. obek kata buat mana yang larat je, tak larat tak payah buat. hahahha... itu yang nak dengar tu. apa kata kalo basoh pinggan pon tak larat, kita guna pinggan polisterin je la ye obek, pakai buang. hahahhahhaaa.... (itu nak membunuh namanya ye tuan2 puan2).

2 comments:

Janggeltrekker said...

Alamak..napelak dibuang botol2 tuh..recycle la beb....Save The Environment....

saya said...

alamak.. kat area saya tu takde tmpt recycle tu la.. kene pegi jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. baru ada