mari mencari....

Google
 

Thursday, September 11, 2008

nezha!!!...

astagfirullah.....

korang jangan taktau. baru le semalam saya tulis entry pasal mamat kepochi ni bapak punya baik la, puji melambong sampai langit ke tujuh la, semua itu propahan belaka. semalam saya balik saya sudah kene dapat satu hadiah istimewa dari dia. uwwaaaaa....

dia boleh pi uk-uk kat luar dari dia punya bekas. tak sempat sampai kot sebab sikit lagi nak sampai ke bekas dia tu. chehhh!!!! udah le ala2 cair. saya risau lak sebab kalo dia uk-uk cair tu maknanya dia tak berapa sihat. dah tu mlm tadi dia ala2 macam nak mutnah je saya tangok lagi menambahkan risau saya je. nak pi klinik mlama klinik dah tutup. klinik veterinar tutup pukul 7pm or 8pm. tapi malam tadi saya dah bagi ubat sikit tengok dah ok lak dah melompat2 so saya assume dah ok le tu kot. pagi tadi pon tgk uk-uk dah keras balik. entah apa la yang dia makan tu without pengetahuan saya. takot dia makan lipas2 tu je. (wahh..rumah bersih sangat tu pasal ada lipas korang). dia ni kadang ada benda pelik je nak masok mulut. hari tu pi gigit bunga dalam vase saya. habis hancur. konon2 nak le rumah lawo ala2 casa impian tapi hampehh... casa musnah ye ada la. tak boleh saya nak berangan sikit la dia nih. jangan kata gigit bunga or daun, lilin aromaterapi saya pon dia ada hati nak gigit. geram agaknya sebab bau wangi je dia excited la tu kot. nasib baik saya nampak. kalo tak..dah satu kes lak tercekik ke or keracunan. eeee... risaunya.


orang bersalah macam tu la..dok diam kat tepi mengiaw pon tak.


so, dah le sampai rumah malam tadi balik dari rumah ibu dalam pukul 10pm. sampai2 je dapat lak hadiah bonanza dari nezha. huhuhu..jadi bibik le saya malam2 buta tu. kemas2 semua, mop2 semua dah wangi2 baru le saya relaks kejap sambil menahan sakit perot. aduhaii... nak marah pon ada tapi hati berdebar2 gak ni takot dia sakit ke hapa ke kan. mintak dijauhkan. camne pon saya tetap bebel2 kat dia. dia lak standard la.. dah kene marah dan tau memang salah dia, duduk diam je la kat bawah kerusi tu pas tu buat2 muka kesian. uuwwaaaaa..mana tahannnn.

ada la snap pinc uk-uk dia tu tapi hahahahahhaa...takyah le publish kang orang kata saya pengotor lak. huwhahahhahaaa...

so pesanan untuk nezha, jangan uk-uk kat luar bekas, sila uk-uk kat dalam bekas ye!!!

8 comments:

shafa said...

Dia x tune betul2 tue. Dia ingat dah betul2 alih lain tempat dia uk-uk.

miszrLina said...

isk..cian nezha..
dia sakit perot tu...
kan spesis dia klu sakit nak bau daun2 kat luar...
tu yg dia ngap apa yg ada tu kot...

debikdebuk said...

...




errr...errr....errr...


..

TEACHER OF SOMEONE said...

salam kenalan...thanks 4 the concern...demam dh ok...batuk je blm reda...i link ur blog...k..

BlankQo said...

dh try bagi makan ubat sakit perut pocai??? <-- oh, tlg jgn buat :P

Ayu said...

adehhhhhh
hahaha citer uk uk plakk kekekeke

Ummibatrisya said...

salam,

ada orang teka minah korea akak kucing :)

nezha kucing spesis mana?

korea? malaysia atau parsi ?

sila jawab!

saya said...

shafa - dia salah parking tu.

miszrlina-agaknya la tapi dlm rmh pon ada dedaunan gak

debik-muwahahhahaa

teacher-salam kenalan...

blankqo-itu ubat nk srh tidor terus tu.jahat tau.

ayu - cerita sensasi..

ummi-nezha persian breed. dia jenis yg mulut & hidung pendek (foreshortened muzzle & nostrils) sebab tu mata dia selalu berair sebab habuk mudah masok. ada lagi sejenis tu yg jenis pointed itu ada muncung sikit & dai mmg original mata kaler kuning/oren, bukan kacukan. iran mari...hehhehee