mari mencari....

Google
 

Wednesday, October 22, 2008

liatnya nak bangun...

amboi, ambpi, amboiiii... liat beno dia nak bangun tido. al-maklum, tido sedap kan. mengempek2 kat kepala saya. seperti biasa by 530am nezha akan cium2, garu2 then geget2 kepala saya suruh saya ke tepi. ye benar le tu.. dai suruh saya berkalih sebab dia nak tido atas bantal saya tu. itu le kerjanya tetiap hari pepagi buta. selagi saya tak berganjak selagi tu la dia menggaru2. kalo saya selubong pon dia akan garu2 sedaya upaya selimut tu. memang pendengki tau.

dia bukannya takde tempat tidor. kalo memalam port dia standard.. tido atas tv, lepas tu nanti bangun baru tido kat tempat dia, lepas tu bangun lagi 530am kalo saya pulak. tempat tidor dia elok2 takmo, nak jugak tido kat bantal saya. chesss!!!!!!

dia tu kadang memalam bukannya nak tido. mainnnnnnnnn je kerjanya. apa jugak le benda yang dia jumpa. paper ke, buku ke, mainan dia ke, alas meja pon boleh jugak, wayar charger pon boleh jugak, pintu almari pon boleh jugak. haihhhhh.. memacam peel. bior lantak dia main sensorang kalo dah malam saya mesti nak tido. nanti dia main le sensorang dalam gelap tu. krek krok sreh sroh kching kching... bermacam2 bunyik. tapi sebab dah biasa tak kisah le tu. dah penat main kang tau le dia panjat tv tu. kalo saya terjaga tengah2 malam, saya selalu cek dia. tengok dia tido kat mana. nanti nampak le bentuk lembaga hitam. hwhehehehehhee...

pagi tadi dai ada sikit degil nak bangun tidor. sebab main banyak sangat malam tadi. saya dah bangun dah lipa selimut bagai dia dok elok je melingkar lagi kat bantal. saya panggil banyak2 kali pon dia celik mata pas tu bantai tido lagi. haihhh.. orang nak cepat ni.



ini setelah percubaan mengejut bangun tido beratus2 kali panggil nama buat dek je. hp dai standard, jadi alarm kejut tidor. biar le hp tu berbunyi volume 50 bagai takdenye dia bergerak.



marah la tu konon saya dok cocok2 dia. jahahahhahaa...



se.. dia tak pedulik. bangun just nak membetolkan bontot dia je. baekkk punya lepak.



dah, dah.. bangunnnn.. nak kena pergi kerja ni nak kena kemas katil ni. pi tidor kat katil sendiri. nyebokk jek.

macam tu le dia hari2 pon. kadang tu saje je dia mengada. nak mintak dukong. haihhh... lenguh le tangan nak dukung. kena gak bawak kuar dari bilik dan tutup intu rapat2 kalo tak kang merbahaya.. buatnya angin puting beliung dia sampai, ter uk-uk lak dalam bilik naya je. hahahahhaha....

3 comments:

shafa said...

manjanyer....
tp bulu die lebat...
mst baka baik pnyr nih...

Faizah_Haris said...

eeiiii geremmm geremmm geremmmnyeeeeeeeeerr comeyyy laaa saya nih penchenta KUCINGG....tapi tak leh bela kucinggg huwaaaaa.....sebab umah tak sesuwaiii....tapi kat kg hubby byk kucingg...

saya said...

shafa.. mmg bulu dia lebat.. susah nak kena sikit hari2.. saya pon kadang2 miss sikat rambut sendiri tapi dia lak kene sikat hari2.. gggrrr

faizah.. eh hari tu saya mcm nmpk pic kucing kat rumah u. hehhee.. cuing mmg comel kan.. rumah saya pon bukan sesuai beno tapi sbb dah sayang..bela jugak2