mari mencari....

Google
 

Thursday, November 27, 2008

friends...


hehehe... sebenarnya dapat tag dari ummi yang baik hati tu... tak silap saya, ceritakan pasal kawan2 kita la kan. kawan masa sekolah ke, masa kerja ke, masa cucuk bintang ke, masa huha-huha ke, masa berskandal ke.. opss..terlebih sudahhh.. takde la, ceritakan pasal kawan2 le then ada la beberapa soalan (bapak punya banyak soalan) yang kena dijawab berdasarkan kepada persahatan tu tadi le kan.

secara dasarnya saya ni kurang ada kawan. kalau ada pon yang jenis gitu2 je la. tak de la kategori sampai kawan baik beno. ada pon dalam 2-3 orang je itu pon jarang beno contact2 ni, kekadang je tapi dekat dihati.. chewahh..macam tagline tv9 le pulakkan. anyway, pada saya, berkawan tu tak kisah la sapa2 pon. saya dengan sapa pon saya kawan asalkan dia tu tak jenis kurang hajar sangat dan tak bersikap keterlaluan. pendek kata, yang boleh masok kepala la kan.

saya pon kurang sebenarnya berkawan dengan perempuan ni. kebanyakkan kawan saya semuanya lelaki. ehehhee.. apsal ye? entah la. lebh senang berkawan dengan lelaki dari perempuan ni. memang dari kecik2 saya macam tu. saya tak main pondok2, masak2, anak2 patung, mekap2 ni. saya main polis sentri, tembak2, panjat2 pokok, racing2, tumbok2. itu saya. tapi ada masa tersesat main gak dengan bebudak pompuan tu. itu pon sebab memenuhi permintaan mereka la nak main mak2 ayah2 ni.. huhuhu.. kena jadi anak la konon. hahahhahaa....

bila dah besar bersekolah rendah, still kawan dengan budak lelaki. dok sebelah budak lelaki sebab budak pompuan yang dok sebelah saya tu ciwek. apa tu? alalla.. yg suka nangis2 tu. sikit2 nangis, eraser hilang - nangis, tersepak kasut - nangis, terkuis beg - nangis. aarrggghhhh.... tensen makcik. sekolah menengah pon sama. tapi dah ada group dengan budak pompuan la masa tu, but still pompuan yang peel ganas tak senonoh sama macam saya. hahahhaa.... kiranya kumpulan kami ni bukan pilihan untuk dimengoratkan untuk jadi awek2 la tapi untuk dijadikan kawan bertekak dan aktiviti2 jantan la. panjat2 semua tu. haihhh... tak ladylike lansong...

lepas sekolah kerja dan zaman huha-huha still dengan lelaki. tapi walopon kita ni open minded kawan dengan lelaki but still cover2 gak la kang aweks they all marah. ye la asyik kuar je dengan balak diaorang. hahahha....

sampai sekarang, kawan yang masih melekat cuma ada 2-3 kerat je. al-maklum, masing2 ada berumah tangga, dah ada anak dan dah kembali bersendirian pon ada. pon masing2 sekarang sibuk dengan kerja masing2. kalao ada kawan2 kahwin baru le ada macam reunion kecil2.

macam saya cakap tadi, saya berkawan dengan setiap golongan, tak kira ko bos ke ko kuli ke hatta ko tu tukang kutip sampah or pakcik jaga sekali pon. kadang2 ada orang ni takmo tegur orang2 yang mereka anggap lower level dari diaorang, konon takot imej tercemar. hehehhee.. tak kisah la pendapat masing. sendiri2 makan lepat sendiri2 mau ingat. bangsa pon tak kira gak, cina india benggali omputeh orang hitam semua saya kawan. umor? tua dari saya, muda dari saya pon saya kawan. cumanya kalo saya rasa orang tu over2 beno saya slow2 la mengundur diri. malas le nak bising2.

saya pernah tersilap langkah memilih kawan yang salah. tapi tak mengapa, saya jadikan itu sebagai pengajaran dan pengalaman yang berharga. juga sebagai peringatan kepada saya supaya lebih berhati2 bila berkawan. sekarang dah tua2 ni kena la slow2 sikit.. tak boleh la nak huha2 macam dulu. tapi kekadang rindu gak zaman huha2 tu. hehehhehee..... tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermainnnn...

bila dah tau dunia blog ni lah saya nak mula mengenali dan mengumpul kawan2 perempuan. wahh... nampaknya sekarang matlamat saya tercapai. ramai dah kawan2 perempuan yang saya kenal sekarang walaupon tak pernah bersua muka, mendengar suara tapi saya yakin dan pasti, anda adalah orang2 yang baik hati. terima kasih kepada semua kawan2 blogger saya yang sudi menjadi kawan saya. tulisan2 anda kadang kala menjadi nasihat kepada saya walaupon tanpa anda sedari. kalau ada ruang dan peluang boleh le jumpa. hahahhaha...

so, ummi... harap2 ini telah menjawab tag tu ye ummi. saya ada lagi 1 tag dari missberry yang cun, tak silap saya pasal ex-ex ni la... tapi saya minta maaf pada cik yang cun sebab saya tak mampu melakukannya. takmo la cerita2 pasal ex-ex ni sebab.. arrgghh..banyak sebabnya. hehehhee... nanti bagi tag lain ye kalo nak juga saya jawab tag.

so, kepada kawan sahabat handai blogger saya.. saya sayang anda semua.....

5 comments:

Ummibatrisya said...

salam,

thank sbb sudi jugak menjawab :)

eventho tak pernah bersua muka tapi macam tak lama kenal kan :)

Nurmala said...

kita pon pernah tersilap pilih kawah...buduss sajork!!!

~dARlee zURiS~ said...

luv u 2..3...4..
hehee..

wopss..x mau citer kenangan lama eyh?
xperlah...yg baik kita simpan
yg buruk..kita buang jauh2 kan.. :)

KV said...

kawan akak masa sekolah byk yg hampeh. Menyombong, berlagak, tah pape. Naik heran gak aku. Huhu

saya said...

ummi : tu la..rasa macam dah kenal lama je kan.

mala : takpe2..semua org pon pernah kot..

darlee : luv u 8,9,10..yg buruk tu mesti la kena buang jauhhhhhhhhh.. takmo2 dah tau hal tu.

kv : ya betoll..itu lah psl saya takde kwn sgt.. takpe.. tggu nanti saya jadi datin puan sri baru la semua ngaku kawann. hehehhee....