mari mencari....

Google
 

Friday, November 7, 2008

nak jugakk....

amboii... malam tadi saya tukar mentol lampu bilik mandi tu la. flourescent lamp tapi yang pendek tu. alalala..sonang jo. pusing2 ganti la apa yang payah sangat. tapi yang payah tu sebab dianya tinggi. ye la.. atas langit tingginya. malam dah balik dari jusco tu kawan obek datang hantarkan tangga. pinjam kejap la kan. tangga site dia. ahahahhaha.. hantam la. saya panjat2 guna kerusi tak sampai. almaklum..terlebih rendang kan kita2 nih. mengaku aje lah.

so dah siap2 tukar mentol tu lepak2 tengok tv. tangga tu saya boh kat depan le senang. sekali mamat kepochi pon menyebok la. dia lak sebok2 nak panjat tangga tu. wahh... learning from obervation katanya dia tuh. ada2 je akal dia tu tau. dah le masa saya panjat tukar mentol tadi dia memekak mau-mau kat bawah, siap garu2 kaki tangga tu. orang udah le gigil2 panjat tangga dia lak lagi memekak kat bawah tu. sampai ke sudah dia mau-mau tak berenti. pas tu mengekor saya je la kerjanya

tu la agaknya dia teringat camne gaya saya panjat tangga tu then dia pon nak try. memula tak perasa tapi dengar bunyik krek krek krek wah...saya tengok dia tengak nak cuba2 panjat. ahhaha... nak jugak tu menerai panjat tangga ye nezha?? layankan je la. sempat snap pic tapi pic yang dia dok bertenggek kat anak tangga tu tak sempat amik la. hehhehe... so cute. pandainya diaaaa.....



wahh..mata bercahaya2 tuuu....

so, sementara dia tengah sesuka hati main tangga tu saya tengok tv la. entah le cerita apa malam tadi lupa la pulak. owhh... saya tengok cerita kilo 123.. alalalala.. yang mamat gemuk tunjuk cara2 diet yang betol. ok gak tu. kelakar. topik malam tadi pasal anorexia dan bulimia. selama2 ni yang saya dengar perkataan tu, baru le malam tadi dapat betol2 paham apa benda nya. anorexia tu orang yang menahan diri supaya tak makan sebab if makan sikit je dia akan rasa dah gemok bebeno. bulimia tu dia makan mcm biasa tapi nanti dia muntahkan balik makanan tu. mamat pengacara tu buat lawak la. dia kata, masalahnya sekarang kita ni bukan bulimia, tapi bulat-mia. hwuahahahhaha..... last week punya rancangan pon saya tengok. topik obesiti dikalangan kanak2. menarik. lepas tengok tu saya pon kebabommmm.

pagi ni awal jugak mamat kepochi tu bangun. menggaru2 je dia, saya buat tak layan la. actually saya pon dah tak boleh tido pagi tadi tapi badan macam malas betol nak bangun. so lepak2 dulu baring2. camne nak bagi badan segar haa? supaya tak malas2 bangun pagi. leceh betol kalo nak bangun pagi tu bergolek tonggang langgang baru boleh bangun. ke dah memang dasar pemalas?? tak dapek den nak nolongggg.....

2 comments:

Nurmala said...

bercahaya mata miioww miiooww

saya said...

tau takpeee.... kalo letrik takde buleh guna mata dia suluh. ahhahaha.. lawak basi