mari mencari....

Google
 

Saturday, December 27, 2008

doa awal dan akhir tahun...

saya ada terjumpa doa awal dan akhir tahun ni, kat intenet la masa dok godek2 tadi tu. terima kasih kepada main poster tu ye. saya copy paste je ni. yang boleh kita baca esok. ingat nak post esk tapi takot la kot2 tak sempat.. mana tau kot2 saya terlupa ke, terbz ke, ter-ter ke.. jadi saya harap dapat kita kongsi bersama2 doa ni dengan kelaurga dan rakan2 kita. yang baik itu elok kita panjang2kan. kalo tak reti baca jawi arab tu.. baca tulisan melayu pon boleh. yang penting niat mesti baik okeyy..


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan
aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"





Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan
dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".




sorry la tak clear.. tapi still boleh baca kot tu. click boleh jadi besar kot. entah le. aaa.. mudah2an kita semua akan diberkati. amin...

4 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

mmm..aqwal dan akhir....ditengah2?

saya said...

tengah2 kena doa hari2..supaya dapat perbaiki diri. kalo pentoi ada doa tengah tahun share le.. takkan nak baca sensorang je kot. tak baek kedekuttttttttt....

CuTeMiUt78 said...

emm... salam maal hijrah. semoga tahun ni membawa sinar yg bahagia.. insyallah

@t00neY r00neY® said...

salam Maal Hijrah...