mari mencari....

Google
 

Thursday, December 4, 2008

masa...

saya ni kekadang ada je rasa macam tak cukup masa la. rasa cepat atau sekejap beno masa tu berlalu especially time2 tengah syiok2 tido tu kan. rasa macam baru je pejam mata udah terasa mamat kepochi garu2 kepala maksudnya tu udah pagi rupanya. eeee..geram. atau masa kita tengah banyak kerja. or deadline nak sampai dah. hahahah... itu jam rasa tak cukup tangan nak membuat kerja. masa tu rasanya kalo kaki boleh menaip or buat kerja memang dah disuruh la tu.

masa saya kecik2 dulu kan, saya paling tak suka tengak / baca jam. hehehe.. tetambah kalo jam analog. ala..jam bulat ada nombor2 tu la. memang anti betol dengan jam tu. pulak tu kat sekolah tengah musim belajar baca jam. jenuh makcikkkk.... biasa saya akan sebut 'jarum panjang nombor 3, jarum pendek nombor 5'. hehehe... pas tu nanti kena bebel dengan ibu. saya dok merengek nak jam tangan robot. hehehe.. jam tangan digital la dulu2 tu ada 1 kaler je yang kaler hitam gemok2 tu. hehehe.. glamer tau kalo ada jam macam tu. or ada jugak yang version pompuan punya gambar mickey mouse. uuwwaa... nak sangat2 tapi sampai sekarang tak pernah merasa. serious. sampai sekarang tak beli2 pon jam digital.

ada sekali tu kiranya macam ada test la kat sekolah. cikgu cakap esok ada test baca jam. malam tu menggelupor le menangis2 suruh ibu ajar camne nak baca jam. hehehhee... ibu sampai bagi janji dia cakap if saya dapat jawab nanti dia bagi hadiah jam tangan. hahahhhaa... ma lak malas nak layan saya. biasa la. ma tu straight sikit. ibu je yang rajin melayan saya. hohohoh... nak dijadikan cerita, saya lulus le test tu sebab cikgu ada bagi kertasnya. hehehhe.. jadinya saya dapat la jam tu. lapi bukan kejap2 tu gak dapatnya, berkurun gak menunggu. jadinya jam tangan pertama saya ialah jam tali kaler coklat analog bentuk bulat. jenama? takde jenama daaa... masa tu tidor pon pakai jam korang... excited gila la sangat.

bila dah besar2 ni saya jarang beno beli jam tangan. rasa satu tu je cukup la untuk dipakai selagi jam tu bernyawa. masa memula kerja kira gamble ni beli gak jam. masa tu jam guess. mahal gila. ye la waktu tu baru nak merasa pegang duit sendiri. gigil2 wooo kuar duit keping2 buat bayar jam. hehehehe... tapi elok sampai sekarang.

lepas tu saya gila dok beli jam tangan tipu2 tu. alala..yang dekat petaling street tu. jenama mahal tapi harga murah. hwuahahhaa... saja je suka2. seronok pulak. ada yang elok tahan lama, ada yang kong. tak kisah la. jam kat giant booth yang satu rm1o pon saya hentam beli jugak. sebab dia ada macam2 kaler so boleh le buat tukar2 pakai match kan dengan baju.

saya tak kisah le ada jenama ke takde jenama ke. asal saya berkenan saya beli je la. ada kawan saya yang jenis suka merendah2kan orang, saya pakai jam mahal pon dia kata saya beli kat pasar malam. hahahaha... malas nak bising2 ye kan je la. hanya jauhari mengenal maknikam. hanya johari mengenal maniam. kihkihkihkihkih.... ori atau tak orang yang tau je yang boleh bebetol tau.

ada orang suka pakai jam tangan kiri, ada suka pakai tangan kanan. kawan saya dia kidal tapi still pakai jam tangan kiri. ada orang suka pakai muka jam menghala ke atas, ada suka menghala ke bawah. kalo orang2 rap pakai jam rantai beso. hehehee.. macam2 peel. tapi bebudak sekarang juga yang untung. memacam jenis jam they all boleh dapat. spiderman, superman, ben10, memacam. zaman saya kekecik dulu tu la mickey mouse je yang ada.

kalo ikut lagu raihan, demi masa sesungguhnya manusia kerugian, melainkan yg beriman dan beramal soleh. demi masa sesungguhnya manusia kerugian melainkan nasihat kepada kebenaran dan kesabaran. kalu difikir2kan hidop saya ni dah terlalu banyak membuang masa. ilmu dan amal amatlah sedikit. kadang2 rasa takot tu timbul tapi entah la. susah nak cakap. bila nak bak bebetol sedar dan insaf agaknya. saya pandai je cakap jangan buang masa. kalo cakap dengan bebudak kecik mana dia tau apa maksud buang masa tu. cakap le sampai berbuih2 mulut pon they all bukan peduli pon. proses pembelajaran tu terlalu lambat. nak kena tunggu real experience baru boleh nak sedar. heheheh.. itu saya le tuh. kalo orang cakap, degil, bila dah kena batang hidong sendiri baru la terhegeh2 nak sedor. hehehhehe.....

so, mulai hari ni saya nak lebih menghargai masa. masa perlu diisi dengan perkara yang lebih berfaedah. bukan tengok cerita kartun je 24jam wehhh.... huhuhuh..

owh.. yang saya dok bermukadimah berjela2 tu bukan apa. saje je sebagai intro. sebenarnya nak bagitau saya dapat ni malam tadi. hehehhee....


dapat hadiah jam tangan le....


apa la mimpi obek bagi saya ni malam tadi. huhu.. tak kisah le murah ke mahal ke kalo dah barang free namanya harus diterima dengan hati dan tangan yang terbuka. kihkihkihkih... memang dasar materialistik. dia hulur time on the way balik dari makan2 tu le. wahh...sangat suka saya nih. bila tanya kenapa tetiba je bagi, dia jawab takde apa. saja je. owhh...ada sedikit curiga disitu. tapi takpe, nanti makcik check slow2. takde la, dia kata sekarang kan musim karnival jualan malaysia, ala, yang dulu tu dipanggil karnival beli belah tu, so ada banyak discount. tu la dia beli satu. kalo takde discount kempunan le saya nak merasa. huhuhu... sedihnya dapat gift discount items. aahh..lupakan. asalkan dapat, sudehhh....

owhh... saya suka nice surprise macam ni. obek, surprise2 le saya selalu lagi ye. yeaaahuuuu!!!!!





3 comments:

~dARlee zURiS~ said...

yea..yea..dpt pezen :)

saya x suka pakai jam
maybe sebab alergic kot
so..malas ar
guna hp je lah
hehee..

Nurmala said...

wakakaka...
ingat kan nak cerita pasal apa...
sekali nak bg tau dapat jam daaa...~~

saya said...

darlee : takpe x suka pakai jam blh ganti dgn gelang tebal 3 kilo. heheheh... kompom tak alergik

mala : huhuh..saya pon suspen gak nih