mari mencari....

Google
 

Wednesday, January 14, 2009

nezhaaaaaaaaaaaa....


malam tadi saya mimpi ngeri. saya menangis beriya2 sampai tersedar pon saya masih menangis lagi. ceritanya macam ni....

malam tadi saya mimpi macam nak le buat khatam quran, jadinya sementara mengunggu tok guru tu sampai saya nak pi toilet le dulu. dah tu kang kalo dah duduk khatam tu kang harus le lamakan. chewahh.. sekali pi toilet tu macam ada kolah le. sekali saya masok toilet tu tetiba nezha pon ikut sekali, sebab diakan memang suka je mengekor mana saya pergi. pas tu saya macam le nak amik wuduk kat kolah tu sekali pandang dlm kolah nezha dah termasok dalam kolahhhhh!!!!!!!!!!!! dia dah senyap je dalam air tu. saya menjerit beriya sambil cuba tarik dia keluar. berat pulak tu saya sampai sehabis tenaga menarik dia cuba banyak kali then dapat jugak bawak dia kuar dari kolah tu. saya pelok2 dia cuba nak selamatkan la tonggeng2kan dia semua konon bagi air kuar le dari badan dia saya memang dah menggigil2 macam nak pengsan dah ni. ya allah... memang saya menangis beriya2 sangat.

sekali dah tonggeng2 semua dah tepok2 at last nezha sedar. dia punya menangis pelok2 saya bukan main kuat. saya apa lagi, sambong meraong laaa.. sedar2 sekali saya rasa dia tengah dok menggaru2 kepala saya pepagi buta tu. uuwwaaaa... memang saya terus je pelok dia sambong nangis lagi kat dunia nyata ni. pelok kuat gila sampai dia mengiaw sebab sakit kot. hehehhe.. jadinya pagi saya hari ni bermula dengan cerita sedih. saya memang nangis kow2 punya la. gila ahhh kalo bebetol terjadi. saya kalo dah mula menangis tu makan jam le baru nak berenti, takde brek2 de. hehehhe.. pukul 640am obek call. bapak pagi buta dah call. dengar suara saya dah macam itik serati sebab nangis beriya2. dia tanya apsal? saya cerita le mimpi saya tu. bukan nak pujuk.. lagi menakot2kan saya dia kata nanti sebenarnya ada sesuatu nak terjadi kat nezha. ha kauuu.. bertambah melalak le saya pepagi buta tadi tu. geram betol. orang sensitif tau bab2 anak saya ni dia buleh nak buat gurau2 lak. haa.. kan dah padan muka nak kena pujuk saya. jadinya hari ni dia hantar saya pergi kerja lagi. chewahhhh...

masa nak kuar rumah tadi saya pelok nezha kuat2 dan pesan kat dia jangan nakal2. risau dah hati saya ni meninggalkan dia. saya takot kalo apa2 terjadi kat nezha. kalo betol la, memang saya pengsan la gelap dunia saya ni. ya allah.. selamatkan la kami sekeluarga. walopon dah boleh tersenyum tapi hati saya masih runsing dan gusar. saya masih takottt.. kenapa saya selalu mimpi2 yang buruk je?

nezha.. i love you so much.. jaga diri ye..









5 comments:

~dARlee zURiS~ said...

org ckp kan...mimpi kan slalu terbalik
so..dont worry lah
kot2 nanti nezha bertambah besar,segar bugar.ngegeee...

KV said...

biasanya mimpi ni terbalik tau. Insyaallah tadek pape.

saya said...

zuris & kv : insyaallah..doakan la kebahagian dan kesihatan nezha. saya risau sesangat ni...

CuTeMiUt78 said...

insyallah ler.. nezha takde apa2... mimpi tu kan mainan tido...

payarumput21 said...

Salam..

Hmmmm... napalah mimpi buruk ekkk?? Takpe lah.. bila mimpi2 buruk cam nie.. selalu2 la ingat yang baik2 je.. sebabnya?? yang baik dari Allah.. yang buruk dari kita.. so.. kalau hati kita selalu ingat yang baik.. Insya Allah.. baikla jadinya..

Jangan sedih yea.. :)