mari mencari....

Google
 

Friday, February 6, 2009

makan sendiri le wehh...



al-kisahnya seperti biasa mamat kepochi ni manja bebenor. orang suruh makan dia cium2 then buat muka seposen dia tu la. suruh suappp.. haihhh... mujur la saya ni cun dan baik hati. chewahhh... gila punya puji-pujian nih. tidak ada yang tidak benar melainkan benar belaka. kahkahkahkahkahh....


jadinya sapa pon suap le makan. actually sian kat dia sebab makanan dia dah habis, saya bagi dia sikurap punya makanan tu pasal kot dia bau lain maybe di atak berkenan sangat. so pujuk2 juga la supaya dia makan. susah betol nak cari makanan dia tu, semua kedai takde. geram. apa pelik beno ke? bukan dia makan daging gajah goreng berempah pon, makanan kucing biasa je. owh..lupa lak nak cari kat onlien kot2 ada.



lepas balik dari teman obek cabut gigi tu singgah jusco kejap. hahaha..sempat lagi tu. kesian orangtua tu dengan pipi kembong sebab sumbat dengan kapas cabut gigi. saya pedulik hapa... nak dinner lagi la sian sebab dia tak boleh makan, jadinya saya beli kek je la. sedap, kek apa ke namanya yogurt cheese ke hapa. pic ni semua gambar saya suap dia makan la. atas sekali ialah masa meal time dia.. yg ada garfu tu masa makan kek. hehehe.. sorry la kualiti gambar adalah sangat tak best. ye la.. saya mana la nak ada camera sony ke olympus ke canon ke.. ini je la yang ada.. jadi laaaaaa....


balik rumah bedal kek tu dengan nezha la. dia nampak je saya bawak beg plastik harus le dia kejar dulu nak buat QA/QC kat beg tu. seperti biasa, share le kami berdua kek tu. banyak jugak dia makan. ehh..takpe ke? tak merbahaya ke? takpe kot.. tengok dia ok je uk-uk pagi tadi takde cair ke apa ke, so consider ok la tu kan. best la..lenkali boleh kita makan lagi. masalahnya dia makan banyak.. portion saya tinggal sikit jek. bengang gila!!!! reminder to nezha : lenkali makan sendiri le wehh!!!!



takpe la.. sayang punya pasal share je la. sambil makan kek sambil tengok cerita hantu sungai puaka kat tv3. wahh.. nenek dia gila la siap buat ilmu2 sihir lagi bakar2 colok sebab nak hidopkan cucunya yang dah mati tu? uuwaaa.... cerita tu boleh lagi jadi ngeri dan seram kalo buat betol2, tapi yang semalam punya ala2 low budget je jadinya tak le ngeri sangat. hehehe..unsur2 ngeri tu dah ada tapi tak sampai matlamat. pak aji seperti biasa gaya menghalau hantu adalah dengan bercakap lemah lembut dah tangan hembus2. kehkehkehkehkehhhh...
anyway, petang ni balik rumah ma. boring la. malas. sebab dengar ada orang nak datang rumah. uuwaaa.. penat la. obek kene kerja this weekend. biarkan. keje la selagi mampu.
owh..jemi still kat hospital tau pasal denggi tu tak kebah lagi. doktor cakap kene dok kat hospital sampai sihat baru bolehkuar. kene kuarantin gitu. apa pon, harap cepat semboh.
ramai betol orang nak kawen bulan 3 nih. hehehhe.. si mala mintak address saya belom gak bagi2 lagik. ayoyoyoyoooo...

7 comments:

ZH - Ena said...

berkongsi mkn ngan nezha erk..nsb baik la nezha tak skt perut makan kek..sedap sgt la tu smp mkn lebih dr ciksaya heheheh

obek mcm maner pas dh cabut gigi nie? still skt gak ker

ijechan said...

haha.. nezha mkn kek.. modern!

Ridhuan said...

ape ko bg mkn kt nezha tu smpai susah sgt nak cari?

saya said...

ena : obek dah ok dah..dah berkotak rokok hisap maknanya ok la tuuuuuu..

ijechan : memang dia lagi moden dari saya. kekekeke....

duan : ko jgn taktau.. dia makan panda goreng tepong dengan zirafah masak merah. tu pasal susah nak carik kahkahkahkahhh....

LotsOfLove-Pearls said...

Specialnyer layanan utk dier..

Nak makan jugak?
huhu..

payarumput21 said...

Salam..

Ceh wah.. kemain lagi.. bersuap bagai.. menjadi2 ngada2 dia yea.. hehehehe.. tau je org sayang dia..

saya said...

pearl & cikpaya : dia memang manja lebih. tapi dia anti-obek sebab obek selalu menyakat nak jentik2 tinga dia. hehehehee....