mari mencari....

Google
 

Friday, February 6, 2009

sakit gigi..cabut gigi...


ada orang sakit gigiiiii.. hahahhahaha... tu la akibatnya kalo takmau minum air putih air suam. asyiknya nak minum yang manis2, makan yang manis2. haa..bila dah sakit gigi baru tau lak nak melalak.
itu obek la sakit gigi, bukan saya. gigi saya lawo tau.. kahkahkahkah..walopon jongang. anyway.. dia sakit gigi dah 3 hari dah.. berlubang la apa lagi. saya ajak pergi klinik check dia takmo. nak makan ubat je katanya. saya kata ubat sakit gigi kena mintak kat klinik gigi bukan boleh main beli je kat kedai...
tapi dia degil gak. so, bior lantak sana. semalam mengadu sakit lagi saya cakap meh sini tengok. saya kata ni kene cabut nih. kahkahkahkahh..seronoknya menyakat orang tengah sakit. saya kata kene pergi jugak jumpa dentist ni kalo tak nanti merebak kat klinik lain. pepandai je saya buat prediction.
jadinya pergi la klinik gigi malam tadi. masa sampai klinik takde patient pon. doktor pon tengah sembahyang lagik. wahhh... ate.. kate pergi maghrib2 pukul 730pm. sekali kuar doktor lelaki daa.. hensem daa.. pakistani daa.. hahhahahaa...
doktor check2, dai kata nak tampal pon boleh tapi tak boleh tampal sekaligus, kena datang 3 kali. wahh..ada lak macam tu. say akata kalo cabot je tak boleh ke? sbb tengok condition macam dah terok dah. dokter kata ok boleh cabut gak. saya tanya obek camne? nak cabut ke nak tampal? dia tanya cabut sakit tak? saya kata membohong le kalo tak sakit.. benda hidop le dicabot. tapi nanti doktor injek le ubat kebas, so tak le sakit beno. wahh..sebenarnya saya yang dok berdebar2 nih. kahkahkahkahhh... jadi keputusannya cabot je la gigi tu.
lama gak prosesnya ye.. nak bagi kebas bebetol.. sesambil tu nyembang dengan doktor.. sebab doktor check gigi yang lain pon dah tak lawa... so discus le konon nak buat camne2 ke apa ke.. wahh.. bukan sikit2 duit nak buat gigi lawo nih, makan ribu raban wehhhh.. tak kuasa teman. geli gelang baru lagi bagus.
sambil tengok doktor mengerjakan gigi obek tu saya duduk tepi tu la baca buku konon. walhal saya yang dok berdebar2 nih. menakotkan. hehhehe.. saya pon dah berkurun tak pergi klinik gigi. mudah2an jauhkan saya dari sakit gigi ni.
krakk krukk krakk krukk tu diaa.. tercabut le gigi. disebabkan gigi dia tu berlubang so proses cabutan gigi tu kena lama sikit sebab gigi tu pecah, dia tak boleh cabut sebijik macam tu. ngeri..tapi saya control2 berani je la. dah le orang tua tu penakot kalo say apon penakot kang lagi la dia kesian dia nanti. kahkahkahkahhh...
lepas setel semua doktor pon pesan la.. kurangkan minum manis tu, sebab bukan gigi je rosak, kesihatan pon mudarat nanti... merokokk tu kurangkan. saya cakap kat doktor, takde gunanya nasihat jgn merokok kat dia doktor, hatta rokok tu naik rm50 sekotak pon harus nak jugak dihisap. mana taknya, masa doktor bagi nasihat tu doktor cakap lepas2 cabut ni jangan makan minum yang panas2 sangat..yang suam2 je dulu..nanti dah elok gusi tu baru la boleh bedal. yang si obek lak tanya can i smoke? haiyaakkk!!!! tampar kang sesia je....




ni je pic yang saya snap masa obek tengah cabut gigi tu. hahahhaa... opss..sorry gambar terbuka aurat lak. kahkahkahkahkahhh... anywah.. pagi tadi saya dah pesan suruh kumor2 dengan iar garam suam. doktor pon cakap macam tu. lepas breakfast surh dia makan ubat. bila tanya skit tak? dia jawab tak le sakit sangat dah. tapi tak tau le kangif buat kerja terhentak2 kalo datang balik kesakitan tu.. tak dapek makcik nak nolong do....

so pengajarannya.. jaga kesihatan gigi kita. kita dah tua2 ni takdenya gigi tu nak tumbuh balik. rongak le jawabnya nanti. dah takde gigi camne nak makan sodap2? nak buat gigi pelesu? hehehhehe....... kang makan chewing gum gigi pelesu pon ikut tercabut. kakahkahkahhh....

6 comments:

one love said...

sakit wo kalau tak dicabut

~dARlee zURiS~ said...

suka ek nyakat org
cian obek...
hehehee...

zuris penah cabut gigi garham
sakit ooo..
tobat dah
takmo cabut gigi pasnie
skrg nie nk tumbuh gigi bongsu lak
lagi azab.
adoiii....

LotsOfLove-Pearls said...

hari tue..
pegi cabut gigi.
sakit xyah ar nk cakap..

sampai bab byr, tub tub duet xcukup..
mahal siot!

"ko ada duet lebey tak.."

duet gigi p0wn pnjam kat kwn..
wahahaha..

Ridhuan said...

oo sakitnye cabut.. jagalah gigi dengan baik. jgn la ada prob gigi aku nih

saya said...

1lov : tu la..dgrnya kalo tak cabut nanti lagi seksa..

zuris : gigi saya pon ada yg blom hbs tumboh lagiii..takottt

pearls : mmg rawatan gigi mahal..gila punya harga..

duan : gosok gigi at least 2x sehari..hehhee...

Mr. Janggel said...

tetiber terkenang kesah cabut gigi dulu....dr tu pakai playar beso!!! Ngeri!!!