mari mencari....

Google
 

Thursday, February 5, 2009

sedih tau...

semalam balik je kerja pusing cari makanan nezha. takde le pulak. jawabnya hari ni dia kena share makanan dengan sikurap la. harap jangan sakit perot udah le. mudah2an... on the way back tu beli rojak buah, balik, makan rojak buah then lepak2.
malam tengok tu la..rancangan 360. ada cerita bunuh2 anjing dan kucing. gila laaaaaaa.. saya bantai menangis tengok rancangan tu. sampai hati diaorang buat macam tu. kejam. walopon itu cuma seekor anjing je tapi patot2 la... bukan macam tu kot ye pon cara nak dispose anjing2 yang berkeliaran ni. aduhaiii.. memang saya bantai nangis gila2 la teresak. kebetulan masa tu obek dah sampai nak bawak kuar pegi dinner, tapi saya bior dia tunggu kat kereta dulu sebab saya nak habiskan tengok 360 tu le.
sekali dah habis saya pon pegi kat kereta dengan mata yang sembab2 dan hidong merah2 menangis le katakan. wah.. orangtua tu cakap saya selsema ke? saya kata takle..tengok 360 ada bunuh2 anjing kucing. dia jawab, loorrrrr..itu pun nak nangis. wahhhh.. lagi saya sambong menangis dalam kereta. aduhaiii... kenapa la perlu diperlakukan binatang2 tu sampai macam tu sekali. seksa tau tak. sangat tak patot. masa saya dok nangis2 tengok tv kat rumah tu saya peok le nezha. dia pon macam paham je la keadaan. diamm je dia purr-purr je bunyiknya. agaknya dia pon tau tengok tv tu ada kekejaman.
saya sayang semua benda. manusia, binatang, pokok, batu, kayu semua saya sayang. kita manusia yang berakal ni jangan le meletakkan martabat kita sebagai makhluk paling berakal ni di bawah sekali. guan dengan betol. bila orang wartawan tu tanya kat dbkl jawapnya dia taktau pon aktiviti tu berkalu. gila bodoh penipuuuuuuuu!!!!! nampak sangat ko tu tak buat koje makan gaji buta kan sampai aktiviti staff ko pon ko tak tau. tu la..asyik makan rasuah je. geram betol.
kalo ahlil politik pulak sekarang jangan cerita. lompat sana lompat sini.. untuk apa? untuk kepentingan peribadi je semata2. yang jadi mangsa? rakyat la... semua benda tergendala sekarang. korang rasakan la nanti balasannya. bior lantak sana.
eh..tu la.. memula nak cerita pasal 360 je dah terus cerita politik lak. ahhahaha.. sorry la.. saya memang emo je pasal2 biantang ni. tak kira la apa juga jenis binatang, kalo kita nak hapuskan pon demi keselamatan, kesihatan atau kesejahteran kehidupan kita, buat dengan cara yang betol. tiada siapa di dunia ni yang diberi hak istimewa untuk bunuh sesiapa pon.




elok je anjing dengan kucing. kadang2 manusia lagi terok perangai dari binatang. benci ahhhh.... hari ni moody sikit.

owh..obek adalah sakit gigi. memang bagus sangat. hahahhaha....

nezha.. kamu bertuah sebab hidop dengan saya. love you nezha.

love all of you too...

5 comments:

~dARlee zURiS~ said...

memang hati lembut nie
hehehee...

hmm..tak leh nk kata apa
camtu lah org politik skrg
nasib baik lah negara kita nie tak kuat politik sgt
kalu tak..mau ahli2 politik tu kena tembak je cam kat luar negara sana tu
takde pendirian
org camtu pun ada org sokong
camne???
hoh.

Ummibatrisya said...

kesian obek, sakit gigi ye

musim demam dan musim sakit gigi agaknya :)

semalam ada kelas, sembang dengan student, dia cakap dia nak jadi kucing, tak ada masalah, main, tido dan itu dan ini

ummi hanya tersenyum aje dengar :)

nURmALa mAZLan said...

aha kan..
kita pon kan, x suka anjing sbb haram dipegang.. tapi kala tgk anjing kena seksa..kesian sanagt..leh menangis dibuatnyer..

ZH - Ena said...

tak blh gak tgk binatang nie terbiar..sedih gak..klu tgk kucing kat area umah kami lapar ena akan belikan mknan utk diorg..kesian..
klu jln2 n nampak ada kucing kebulur pun ena akan bg mkn..
ada sekali tu ena kuarkan 3 ekor ank anjing dr dlm longkang kat umah mak..kesian gak..siap balutkan ngan kain lg..

jiwa kita sama la..

saya said...

zuris : tu la..org2 berkepentingan je yg menyokong org2 mcm tu..

ummi : ckp kat dia kalo jdi kucing macam nezha takpe la..tido pon atas katil..kalo kene jadi kucing kurap tepi longkang apa nak dikato? hahahhaa....

mala : tu la..sedihkan tengok...

ena : sama la kitaaa...