mari mencari....

Google
 

Monday, March 2, 2009

lemau je..



hari ni lemau je la. cuaca pon sejuk2 je. hehhee.. malam tadi hujan lebat. wahhh... menakotkan. dah kata saya memang penakot hujan. semalam lepas tengok melodi balik rumah la. bawak bekal asam pedas ikan. wahh..sedapnya. sampai rumah kemas2 sikit. sikit tak sikit penuh le 1 beg plastik hitam tu. entah la apsal. bukan ada manusia tapi ada je bendanya. takpe2.. kemas sikit lepas tu tidorrrr pelok2 dengan nezha. petang pukul 7pm bangun. melampau2kan. sebenarnya bukan boleh tido sangat cuma paksa jugak mata tu terpeja, mengantok tapi tak boleh lena. jadinya golek2 je la. tengok mamat kepochi tu lena lak tido tak sampai hati nak bangun bergerak. dia tu kalo sedar saya bangun kang nak ikot bangun jugak. iwhh.. so baring2 je la. pukul 7pm tu obek call ajak pergi makan. saya kata saya dah ada bekalan. takp2.. tapau bagi kat dia laok tu. say pon bukan makan sangat.

malam tade buat apa. nak iron baju pon kemalasan. biasa saya iron sekali gus baju untuk pakai seminggu. pagi ni menggagau carik kot2 ada baju yang dah siap iron dalam almari tu. mujur ada. sarong je la.

hari ni kat opis pon lemau je. tak de mood la. ntah bila nak ada mood. owh.. kene cakap yang happy2 selalu. ummi cakap kata2 tu satu doa. jadinya mulai hari ini saya nak cakap yang best2 je la. saya cun, saya pandai, saya kaya, saya baik hati, hehhehee.... tapi malam tadi saya mimpi tak best la. ada orang tu cakap saya tido tak basoh kaki ke sebab asyik mimpi2 jek. hahahha... bukan takat basoh kaki, muka tangan wudhu pon amik dah ni.. tapi still mimpi. saya beranggapan saya adalah seorang yang kuat berimaginasi, sebab tu selalu je mimpi. hehhehee.. think positif, think positive.. kang ummi bebel kang. hehhehe.. say apatut bersyukur sebab ada ma, ibu, mama, dan ummi untuk bagi bebelan membina. chewahhh.. glamer nama ummi hari ni.anyway, thanks atas segala nasihat tu tak kira la dari siapa pon, saya menghargainya. tapi lepas2 ni kene lak carik ayah, abah, daddy, papa semua pulak. baru le adilllllllllllll.....

apa la saya merepek ni. ok la.. nanti la petang baru sambung. sekarnag ni nak menulis pon jari2 kebas2 je. byee...

love you obek, love you nezha, love all of you---- happy monday!!!!!

4 comments:

AZWA said...

ingatkan biskut yang lemau tadi hehehe...takper sesekali merapu meraban...asalkan hilang apa terbuku di hati..

~dARlee zURiS~ said...

hehee...
ingatkan tak basuh kaki ;P
btollah kuat imaginasi tu kalu camtu
biasanye...kalu kita dok pk2 something,mesti akan terbawak2 sampai dalam mimpi
lepas nie..tambah bonda lak lah
bagi cukup korem
;)

saya said...

azwa : bukan biskut yang lemau..saya yang lemau. hehehe...

zuris : agaknya la kuat sangat imaginasi tu la pasal mimpi. hehehe...

payarumput21 said...

Salam..

Wah.. bagus ek doa cam tu.. nak try la jugak..

;p