mari mencari....

Google
 

Friday, March 27, 2009

mari bersenam....


takde maknanya saya nak bersenam2 ni. pemalas gila! kat rumah tu boleh kata semua ada la. tali skipping untuk melompat, dumbell la, treadmill la, ntah hapa2 lagi. membelinya bersemangat, guna sekali dua lepas tu biar je. sekarang jadi mainan nezha je la. hehehhee....


tengok la dia memang suka je main golek2 dumbell tu. berat bukan main. itu obek punya la tapi simpan kat saya. saya tak de kuasa nak mengangkat benda2 macam tu. huiii.... penat. sekarang ada gak guna sekali sekala. golek2kan dumbell tu guna kaki. ke depan ke belakang. itu pon kira exercise jugak la kan. hahahha...
nezha seperti biasa kalo nampak benda bergerak harus la dia mengejar. saya ok je. asal jangan tertimpa kaki ko udah nezha. jangan buat hal. berat tu.
malam tadi pergi dinner dengan obek. beli barang sikit then beli cd.hehehe.. tapi tak tengok lagi. ntah le tajuk apa saya pon dah lupa. tu lagi satu. membeli cd bukan main tapi menengoknya esok dah berkurun baru la teringat. walhal cd yang beli dulu pon adalagi tak tertengok2. membazir betol. cuba duit beli cd tu simpan kat tabung haji kan lagi berkat. cukup 5 tahun dah cukup dah duit tak le tergapai2 mencarik. itu la manusia. takmo pikir panjang. saya le tu. pikir nak seronok je.
owh.. semalam saya ada singgah satu tempat. kelas aerobik katanya. hwuahahha.. saja la nak tengok package apa yang dia tawarkan. saya aerobik? rentikan la.. harus patah2 tulang nanti. badan udah le keras. tapi bila pikir2 ingat2 nak jugak le buat aktiviti yang mengeluarkan peluh ni. terperap je tu pasal banyak penyakit kot. agaknya la. so, nak pegi aerobik ke nak pergi gym? haaaa... pikir2. kalo cakap dengan ma nanti dia mesti jawab, alalalal..takyah pegi2 gym pegi aerobik, meh sini tolong ma kat kebun pisang tu lagi banyak paedah. peloh keluar hasil pon dapat. uuwwaaaa... mana larat nak tarik pisang bertandan2 tu. leceh tau ma ni.
malam tadi mimpi ngeri. kejap lagi cerita.
love you obek, love you nezha and love all of you....

2 comments:

~dARlee zURiS~ said...

wahh..bnyk nye gadget
kalu buat suma tu leh mesti kamu akan dpt bentuk bdn yg menawan kan??
;P

hehehe..btol2 ckp ma kamu tu
tak yah g gym ke aerobic ke..
g tlg die je
dpt pahala gak kan??
ahakss ;)

ijechan said...

ada gak alat permainan untuk nezha. ok la tu. =)