mari mencari....

Google
 

Tuesday, March 3, 2009

nak tengok tak?...

nak tengok tak perangai budak degil yang pepandai je suka hati nak main apa yang dia suka? ini la dia.. mempersembahkan.. perangai budak degil.

semalam saya balik2 je dok la panggil2 dia, tengok senyap je. bukak2 je pintu mak datok terkejut dog saya sebab nampak lembaga hitam kat atas akuarium. kusssss semangat. rupanya si nezha dah pandai lak dia nak memanjat dok kat atas akuarium tu.

aduhhhh.. saya menjerit la. apa taknya, bahaya!!!!!



dalam pada marah2 tu tapi sempat gak amik pics dia. hehehehe... dah tau dia punya salah, tak mau la dia pandang camera tu agaknya. geram betol saya. rasa nak jentik2 je telinga dia tu. sebelom ni memang la dah ada beberapa percubaan nak panjat akuarium tu tapi tak berjaya lagi. sebab bahagian tepi akuariun tu ialah tv cabinet, saya dah letak lak buku2 kat tepi tu so jadi tinggi la. sebab tu dia boleh panjat sampai atas.

salah saya jugak. kalo saya kemas buku2 kat tepi tu tak de la dia boleh panjat kot. saya bukan apa, takut bahaya, dia tu kang buatnya nak menggagau ikan dalam tu tak ke satu hal. kot2 dengan dia2 sekali terjun dalam akuarin tu kang naya je. kalo air tumpah boleh dilap lagi. aduhaiii.. sabar je la hati.



lepas tu suruh turun tak reti lak. baru la nak mengeow2 tak tentu hala. padan muka. saja saya dera dia bior dia dok kat atas tu lelama bagi dia serik. hehehehe.. tapi sian lak tengok dia menjeri2 tu kan. terus bawak turun polok2 sambil marah la. punya bapak besar rumah ni apsal kat atas akuarium tu jugak yang ko berkenan nezha. hangat hati betol. lepas bawak turun terus mencicit lari pergi dapor. biasa la.. orang bersalah harus le menyelamatkan diri dulu.
lepas tu saya terus dah kemas buku2 yang kat tepi tu so tak de la lagi benda2 yang dia boleh panjat untuk naik atas akurium tu. aduhhhh.. tak terbayang saya kalo jadi sesuatu hal, kalo waktu tu saya dah balik takpe, buatnya saya kat opis ni apa nak cakap?? huishh.. mintak dijauhkan dari segala bahaya.
malam tadi saya saja menyakat amik dai letak atas akurium tu. hahahha.. menggagau2 dia takmo duduk atas tu. dah serik le kot. agaknya dah lama dia kat atas tu, nak turun tak reti duduk je la atas tu. ko tu kalo ringan takpe nezha, ini kang kot terbalik akurium tu sapa nak jawap? ko nak tolong lap air tumpah tu? gggrrrr.....

7 comments:

zh-ena said...

HEHEHEH nampak ikan kan..apa pun sggp..

~dARlee zURiS~ said...

die takde kwn tu
nk kwn ngan ikan lak
hehehe...

Ummibatrisya said...

tak dapat bayangkan kalau si nezha tu jatuh dlm aquarium, dengan elektrik semua ada :)

rotan sikit bontot dia tu :)

ingat, kata-kata tu satu doa, cakap yang baik-baik aje tau :)

payarumput21 said...

Salam CikSaya...

Nezha yg notty.. babab kang.. baru tau..

hehe..

nURmALa mAZLan said...

dia nak berkawan tu kak

TEACHER OF SOMEONE said...

mesti tergoda plus terliur tgk ikan kt dlm akuarium tu
hehehe

saya said...

Ena : hehehe… mmg degil budak tu

Zuris : huishh..takdenya ikan tu nak kawan dgn dia.

Ummi : uuwa…jgn ckp yg bukan2… nauzubillah.. minta dijauhkan.

Cik paya : memang..rasa nak piat2 tinga dia.

Mala : kawan2 gatal tu namanya…

Teacher : hehehe.. nak main2