mari mencari....

Google
 

Monday, April 6, 2009

kat mana2 pon ada kucing...


korang perasan tak kalo pegi mana2 pon mesti ada je kucing. hehehhee....

ada kucing yang baik, ada gak yang garang, ada rajin (??), ada yang malas (nezha), ada yang manja (nezha), ada yang kurus, ada yang gemok (nezha, again?).

hari tu tengok tv3 ada rancangan yang apa ke namanya yang amik kucing dari spca tu la then bela. bagi makan friskies tu. alalallaa...lupa la apa namanya. wahh..masa mula amik kurus kering. sekarang debab2 pulak kucing tu. amboi2. tuan kucing pon makan roti je kucingnya makan mahal. opsss... termengata diri sendiri pulak.

anyway... saya suka je tangok cerita tu. wahh..majalah 3 sabtu semalam pun ad ajugak orangtu bela kucing liar ke kucing hutan tu? wwaaaa... nak jugak. terus sms obek suruh dai tengok tv3 cakap nak jugak kucing tu satu. dia reply, bolehhhh... nak bela badak pon bolehhh.. gggrrrrr...benci tau.




hari tu pegi makan. tengah makan ada le kucing2 datang menyapa. sekor kaler hitam gelap pekat, sekor kaler putih tu la macam pic atas ni. yang hitam tu masyaallah... udah le hitam mengerlip, apa pon tak nampak. macam nezha la pulak. jenuh dah ni snap2 pic dia tapi gelap semuanya. aduhhhh... geram betol obek kata itu le model kucing bateri eveready. hehehhee... betoll.. muka dia sebijik macam tu. manja baik pulak tu. dok meow2 kat tepi saya. weii..dalam ramai2 manusia kat kedai tu apsal kat saya jugak yang awak nak datang? hehehe... bagi jugak la sepotong dua. yangputih ni ala2 garang sikit. wahhh.. gengster ko ye. cubit tinga kang baru tau. sebab dia garang saya tak bagi dia banyak. kihkihkihkih..ada sikit double standard di situ. anyway.. 2-2 pon cute dan bersih. tak nampak macam kucing kurap or kucing jalanan pon la. maybe tuan kedai yang punya kucing kot.


owhh..ini sihitam comel saya. sapa kata nezha tak comel? cubit kang!!! selalu orang bagi komen cakap nezha ni macam tak de perasaan je la. hehehhe.. dia tu susah sikit nak mengekspresikan perasaan dia melainkan waktu makan dan waktu main. camne saya nak snap pic dia time tu? sebab tangan saya 2-2 penuh nak dok ngadapa dia. owwhhhh... tapi korang jangan le tertipu dengan wajah kepoyoan nezha tu. dalam dian tu otak ligat berpikir ada je koje yang dia nak buat. eeee...kadang2 hilang sabar jugak.
okla..saje je nak tulis2 ntah hapa2 je. hehehhee...
sapa sayang nezha--pegi mandiiii. kalo korangtak mandi jawabnya korang tak sayang nezha. kalo korang mandi jawabnya secara otomatik undian sayang nezha telah dikira. hwuahahhaha..gila kuasanya saya!

No comments: