mari mencari....

Google
 

Wednesday, April 1, 2009

macam2 sekarang...


dunia sekarang ni pelbagai kerenah.

kadang2 tak paham. sungguh tak paham.

tapi apa boleh buat.

majoriti membenarkannya berlaku.

jadi, apa pihak minoriti boleh buat?

entah....



semalam macam biasa. balik lambat sikit. tak le lambat sangat ada la dalam pukul 8pm macam tu dah sampai rumah. balik2 terus tapau makanan la. sekali malam tu kuar jugak. sembang2 borak2 semua. bincang2. bincang apa? bincang pasal berita hangat malaysia sekarang ni. bincang secara ilmiah, jangan bincang secara beremosi.

saya suka je tengok awani kat tv tu. banyak info boleh dapat. rata2 para jemputan memberi pendapat secara bebas, terbuka, tidak memihak mana2 pihak, bercakap berlandaskan fakta dan teori yang betol dan ulasan butir percakapan yang berilmu. bukan main cakap sampai tersembor ayaq lioq orang tengok pon geli.

pengacara pon nampaknya berfikiran luas dan banyak pengetahuan. jadinya butir persoalan adalah relevan dengan tajuk yang dibincangkan. seronok. saya suka suhaimi sulaiman. bersedia dengan isu2 yang relevan, mengutarakan soalan yang bernas juga turut memberi pendapat yang bagus. malanngnya beliau tidak pula tercalon untuk anugerah pengacara tv lelaki popular yang sedang berlansong sekarang ni. biasa la.. pengacara rancangan temu bual ni jarang tercalon. lain kalo pengara rancangan melompat2 hiburan. harus tersenarai gitu.

jangan taktau. dari dulu dari zaman s.s kat tv3 saya selalu je dok berangan dia jadi abang saya. wahh... sampai macam tu sekali. eh..apsal tak berangan jadi bf saya ha? pelik nih. anyway.. sebab musabab nak dia jadi abang saya ialah supaya boleh berbincang dan suka dengar dia bercakap. hehehee... tapi takot jugak what if dia tanya soalan2 yang saya tak boleh jawab. as if sebab saya tak banyak membaca. mesti malu besar. hahahahaa... apa punya angan2 la..

lagi sorang yang saya dok berangan suruh jadi abang saya is hazami. yea..hazami penyanyi winter sonata tu la. hehehhee.. taktau apsal tapi macam suka je. nampak macam penyayang je. sure best, ada abang2 yang macam tu. sorang tegas pokpek2..sorang lembut2 gitu. wahhhh.....

benda ni sapa yang rapat dengan saya memang tau la. obek especially selalu perli2 saya. bila ada suhaimi or hazami harus la dia.. tu, tu..abang u tu. hahahaha...

wahh..angan2 je.

ok, berbalik kepada isu forum tu, malam tadi saya tengok la. bincang pasal ahli politik dan media baru. media baru macam blog, facebook tu. membincangkan kesan pro dan konsnya secara dasar. agak bagus. sebab zaman i.t2 ni. tapi saya yakin ada jugak bapak menteri yang tak reti bukak email. al-maklum.. semua ada pembantu yang buatkan. takmo komen banyak2. pikir sendiri.

lepas borak2 balik tidor. nezha adalah mengada malam tadi. melompat2 seperti biasa dan menggaru2. pagi tadi dai tak kejut saya pon. dia datang dekat saya baring tapi takde pulak garu2. hehehhee... owh..dia tak uk-uk la pagi ni risau le pulak. apsal mamat tu tak sihat ke. suspen2.....




pagi ni dah kenyang. makan nasi lemak. spoil.

ok la..nanti sambong lagi. tetiba blur le pulak.

love you obek, love you nezha and love all of you... keje rajin2.

6 comments:

nURmALa mAZLan said...

kak...kita curi gambar kahwin kita tu eh...hehehe~ naper tutup pic akak hah??

~dARlee zURiS~ said...

bukan dunia yg bnyk karenah
makhluk2 dunia yg membuat pelbagai karenah
hehee...

wahh..bnyk tol abg kamu nak ye
;)

AZWA said...

Suhaimi Sulaiman tu still bujang lagik kannss...a'a...awat jadik abang jer..jadik ler bf hahahaha

suara minoriti memang jarang didengar walaupun kenkadang ianya lebih benar dari suara majoriti..macam dalam mahkamah jugak huhuhuhu

saya said...

mala : curik jgn tak curik... pic kene tutup sebab muka berjerawat. hehehe...

zuris : harus le nak abang banyak... blh tlg back-up..

azwa : ye la azwa.. eh..mujur saya tau jugak terms law skt2. hehehe...

Ummibatrisya said...

pelik ummi, apasal nak jadi abang?

tak leh jadi bfren, nanti obek marah :)

ummi tak tengok tv, tv selalu tengok ummi tido

saya said...

ummi : kalo jadi abang boleh ramai.. kalo jadi bf kene sorang je. hehehe...