mari mencari....

Google
 

Tuesday, April 7, 2009

suka beno...



saya ni bukan apa.. suka beno tengok tv. hari2 pon nak tengok tv. pagi petang siang malam tv je la yang saya hadap. kalo takde tv tu macam tak bernyawa. tak kira la cerita apa pon, tapi yang pastnya kartun le pujaan hatikuuuuuuuuu... cerita2 rencana pon saya pakat layan jugak. tak pedulik.







malam tadi tengok cerita labu labi. ntah untuk kali yang ke berapa pon tak tau la tapi yang pastinya cerita2 arwahnya p.ramlee tu tak jemu2 la tengok. so, bantai gelak sorang2 la malam tadi. nezha tu mana reti gelak. dia golek2 tau le dia.





saya pikir sebab saya dah terbiasa dari kecik tengok tv la. masa kecik2 dulu celik je bijik mata memang terus pegi on tv. masa dulu2 mana ada siaran pagi2 ni. kalo tak silap la. masa kecik saya suka tu rancangan cumi-ciki. hehehhe.. wazata zain kalo tak silap namanya. hari2 nak tengok tu jugak. cumi-ciki tu tak silap saya monyet tau. owhh..apa khabar la agaknya wazata zain tu agaknya ye. saya banyak belajar dari dia. belajar dari erti kata kanak2 la. belajar cakap yang betol, belajar jadi budak baik (kononnya)... sebab saya ni jenis manja bebeno. cakap pon nak pelat2 je walhal tau je nak cakap bebetol. opss..terbukak lak rahsia negara. hehehhehe...


saya tengok tv tu sebab takde kawan. saya sorang je kat rumah tu. ma keje. tapi ada la makcik tukang kemas2kan rumah tu kat rumah. jadinya saya macam dah terbiasa la rutin harian balik tadika amik bantal kebabom depan tv sampai ke petang tunggu ma balik. bila ma balik makcik tu pon balik le rumah dia. hehehhe.. tak makan nasik seharian sebab memang tak mau. tu la, hisap botol je la. hidop saya kesunyian je. mana ada kawan2. main pon sorang2, panjat pokok sorang2. kawan2 tu dok jauh2, takde yang dekat. jadinya dah terbiasa hidop sorang.


balik je sekolah tadika terus ni baring depan tv, sambil hisap botol susuuuuuuuu..hehehhee... kantoi la. saya dulu hisap botol susu sampai darjah satu. takmo minum guna cawan. makan pon takmo suap sendiri. kalo nak suruh saya makan kena ada orang suapkan. kalo tak memang saya takkan makan la jawabnya. hehehee...makan nasik pon nak gak guna botol susu. hehehhe... ma dah jenuh dah buat macam2 cara supaya saya berhenti minum botol. rasuah jangan cakap la.. berkilo2 dah gula2 rasuah tapi tak berkesan. mula2 ok la..lepas setengah jam mula melalak. tapi saya tak lak hisap puting. hehhee... sampai kat tadika pon cikgu tu ala2 cakap la.. tak lawa girl hisap botol. wahhh.. memula ok, sampai meal time melalak nak botol.


anyway, sampai le satu hari tu, ada kucing beranak. 3 kitten tak silap. mak dia balh gitu je. kira kes buang anak le nih. so saya yang gila kucing merengek nak jugak bela anak kucing tu. so ma bagi la. camne nak bagi anak kucing tu makan?? huhuh.. tetiba saya nampak ma bagi botol susu saya kat kucing tu. apa lagi.... melalak le pecah 1 rumah tu saya menjerit. ma psiko la kata sian baby kucing tak boleh minum sebab dia takde botol. mak dia takde so camne nak belikan botol untuk anak dia. pujuk punya pujuk reda la saya dari melalak tu. kira ada unsur2 sakit hati kat kucing tu. dari memula sayang terus jadi benci. tapi dah takdir, memang jiwa tu suka kucing. ma cakap bila dah bagi kat anak kucing saya tak boleh hisap botol lagi sebab ada racun. hehehehhe.... memula tu saya percaya. siap berjanji setia ni takmo hisap botol lagi. tapi.. senyap2 saya pi amik balik botol tu pi hisap balik sambil nangis2 la sorang2 dalam bilik. lelama tertidor. hehehhehe... ma takleh nak cakap apa dah. bior le lantak situ.


entah camne..bila dah besar dah pi darjah satu.. cikgu bagi la ala2 nasihat semua tu la. cakap good girl tak minum guna botol la, mesti guna cawan la ntah hapa2 lagi la dia cakap. lelama dah tau malu baru le berenti. gitu le kisahnya. huhuhuhuu.....


mujur saya tak jongang sebab hisap botol sampai lama2. kahkahkahkahh... kalo tak nanti orang tanya minah yang mana?? alaaa.. minah yang jongang tuuu. khakahkahkahhhh....

2 comments:

~dARlee zURiS~ said...

hahaaa..kantoi2
lepasnie mesti jd bahan obek citer kat anak2
"mama dulu darjah satu pun isap botol lagi"
=P

saya said...

zuris : aduhhh... ni mesti dikambus rahsia ni