mari mencari....

Google
 

Monday, April 20, 2009

tak berapa sihat ni...


mmm..musim demam datanglagi. boleh kata tiap2 bulan ada je demam. penyakit2.. takpe la. oran kata penyakit ni menghapuskan dosa2 kecil ye tak? hehehe.. wah..nampak beno banyak dosa2 nih. insaflah wahai ummatttt.....

anyway, khamis malam tu memang dah flat semacam. ingatkan just sebab penat je la kan. malam tido dah tak boleh tido. hidong sumbat la, badan panas2. so pagi jumaat tu macam tak larat sangat, jawabnya melalak le. call obek dia kata tido je la kang dia call office cakap saya mc. tengahari sikit kang dia bawak pi klinik. chewahh... bagi mc kat diri sendiri dulu sebelum jumpa doktor. takpe.. kita kowtim je dengan doktor tu. jadinya saya tido je la. pukul 11am tu obek datang bawak pi jumpa doktor la. takyah kowtim2 de, memang kompom dapat mc sebab badan panas sangat plus selsema achum2 je kojenya. hidong pon dah macam badut merah je. mujur kulit hitam tak le obvious sangat kan. tekak sakit badan sengal2 semuanya sakit la. pas tu balik rumah tido sampai petang. tak layan nezha pon. dia tengok saya terbongkang dia pon terbongkang sekali.

petang balik rumah ma walopon tak larat drive jugak la. sampai sana sambong tido lagi tak dinner pon terus esok pagi sabtu tu baru bangun. bangun pagi, sambung melepek depan tv. breakfast lebih kurang, tido lagi. kiranya hari sabtu tu memang tido je la jadualnya.

ahad pagi dah ok sikit dah. buat masak kicap fav saya tu baru le boleh makan nasi. makan sikti je pas tu kuar balik. rugi, penat mulut kunyah2. lepas habis melodi balik rumah sini. sambong tido lagi. hehehehhee.... tapi dah sihat sikit la. malam baru kuar dinner dengan obek. makan sushi tapi tak berapa nak selera. obek perli2, dia cakap 'selamattt..' sambil urut2 poket la. uuwwaaa...benci tau. selama ni saya kalo makan sushi tu memang le rabak obek tu saya kerjakan. takpe2.. tunggu la saya sihat nanti tau la.

pagi ni paksa diri untuk bangun jugak. kerja kat office banyak. yang saya benci kalo saya tak datang ada je keje urgent la itu ini kalo ada tercongok kat opis ni tak de la pulak. ggrrr... ni pun bukan sihat sangat. kepala pusing2 je. penangan ubat tak habis lag plus badan pun stil deda2 je lagi rasanya.

apa boleh buat, datang jugak la koje. dengan harapandah jumpa ramai2 manusia (monyet) kang segar le otak minda dan badan. hendaknya la.

ok la. happy monday to everybody!

love you obek..
love you nezha
and love all of you...

2 comments:

zh-ena said...

dah breakfast ker pagi nie..jgn lupa mkn ubat..

saya said...

ena : dahhhh..