mari mencari....

Google
 

Friday, June 19, 2009

aduhh...main apa pulak nii???...


uuwwaaa...nezha main apa ni nak ooiiii........
----------
semalam saya balik lambat. tak le lambat sangat. dalam 830pm macam tu dah sampia. sebelom balik rumah beli siap2 nasik lemak tapau. laok rendang daging. nampak menyelerakan. sekali laoknya manis la. aduhh.. walopon saya jenis tak suka pedas tapi idak le pulak berkenan kalo dah rendang daging manis. wtf.... beli juga puding jagung. kat makcik yang sama. waduhh. .umpama gula tertumpah le pulak. hehehee.. ada je yang tak kena. maybe makcik tu jenis makan manis kot. sebab tu dia buat manis2. kang beli kuih tawar kang memekak gak, manis pon memekak gak. manusia.. manusia.... so, nasi takhabis, kuih pon tak habis. takpe la.. lagipon tak lapar sangat, cuma haus je yang lebih.


aduhh... ko takde mainan lain dah ke nezha?
----------
balik2 je semalam, buka pintu saya disambut dengan riuh rendah suara budak hitam tu le. meow2 tak berhenti. baru nak melangkah masok rumah sekali kakiterpijak benda da.. aduhh...sedapnya sakit kaki. sekali tengok , eh, ni apa benda ni? dok la belek2 rupanya ini benda yang dia main seharian semalam. ntah le camne benda tu boleh terkeluar dari kabinet pinggan tu. itu la bendanya apa namanya yang alas piok kalokita lepas masak panas2 tu kan letak benda tu supaya tak le main letak atas meja je. apa namanya ha??? pengalas periok eh? itu benda tu saya memang dah lama tak guna. sampai bersawang2. sebab dah beli yang baru. yang bulat tebal macam anyam2 tu kan, hari tu pergi melaka tu ada beli. hehhehee... yang lawo sikit idak le bentuk besi je kan. wahhh.. saya ni dok mikir camne caranya dia menarik benda tu keluar. aduh...nampak sangat saya dah lama tak mengemas rak pinggan tu. ye, ye... salahkan la diri sendiri jangan salahkan dia. dia mana tau, budak kecik. hehehhee...


beriya main benda tu.. macam2 peel la nezha ni...
----------
bila nak amik dia lagi nak main. hehehe.. so amik la pic dia tengah main2 tu. nak amik video tak sempat le pulak. kalo dapat snap video lagi le kelakar. beriya main benda tu. layankan je la. balik2 mandi, makan, tengok tv. memula tengok apa ye? kartun kot, then criminal mind, pas tu tengok keliwonnnnn.. hantu jembalang makan orang beranak. hehehhee... kali ni hantu tu ada fashion concious sikit la. biasa hantu pakai baju kaler puith je kan, kali ni dia kaler kuning, so diluar kebiasaan pakaian hantu la. style rambut masih sama, cuma curly2 tu terlebih sikit. tak tengok dari awal.. tengok dah start sekerat. mula dari yang mak nom tu datang rmh orangpreg tu malam2, then bagi minum kopi then sakit perot beranak. pas tu lakinya balik, tengok bini dan anak dah mati, pas tu lari2, nyorok bawah perahu. laki rock tu rambut panjang. tapi bapak dia punya alim. aminn... iman tak dapat diwarisi, dari seorang ayah yang beriman, hehehhee...tetiba je kan termasok lak lirik lagu raihan. ok apa lagu tu. betol la. ok2.. sambong. kononnya bidan tu dah lama le kat kg tu. tapi tak de sapa boleh lawan. sekali ayah mamat nilawan la. punay le senang. baca lebihkurang pastu baling2 hapa ntah pas tu hantu jembalang & mak nom pon kebabommm hilang... consider mati le tu kot. wahhh.. punya le senang. habis sebelom ni apsal lak orang tu tak bunuh hantu tu? heran2.... lepas keliwon, tidooooo... owh..malam tadi takde mimpi. tapi seperti biasa tido jaga2 le. not bad.....


sape tak nampak tadi ini le bendanya.... so, sekarang nezha dah ada 3 toys, kerusi, kotak dan besi ini, hehhehehee.. hantam je la nezha.
----------
obek still koje malam. mmmm.. malam tadi sembang kejap ntah camne dia tersalah bergurau kot.. terus saya merajuk. hwuahahahhaha... bila dan sentap terus le takde mood. so end up macam tu je. tak kuasa le nak layan. saya pon cepat je la pulak nak sentap2 ni kebelakangan ni. argh.. lupakan je la. benci ahhhhhhhh....
---------
hari ni kang ntah hapa pulak yang dikemas dek si nezha tu. hari2 ada je koje dia la. malam tadi dah elok2 tido pergi bangun. ingatkan dia nakpergi makan minum rupanya pegi menunggu cicak. amboiii... macam le boleh dapat tangkap cicak kat atas siling tu. saya intaikan je senyap2. hehehehee... ada hati.. sekali dia panjat sinki tu. wahhh... mujur saya mengintai. kalo tak habis le jatuh pinggan atas sinki tu saya belom susun kat rak pinggan. macam2 la dia ni. itu le kojenya kami bersua. saya pon kalo terjaga malam2 tu kadang bangun, pusing2 rumah. belek itu ini pas tu sambong tido lagi. nak kata terbaringggg 8 jam kat katil tu idak le. sesekali tu ada gak tidor terus. tapi biasanya bangun2 macam tu la.
----------
ok la..takmau borak banyak2. takde mood. petang ni balik rumah ma. i bet i'll have a bad weekend. taktau apsal but just know la. instinct kot. instinct la sangattt... takde la.
----------
love you obek..(kdg2 hate u jugak)
love you nezha...(tido la. asyik main je kojenya)
love all of you...(happy weekend)

7 comments:

~dARlee zURiS~ said...

cuba beli tikus bagi nezha main
tak pun..carilah pasangan tuk die
cian die..takde teman ;P

haaa..samalah
zuris pun tak suka kalu makanan yg tak sepatutnya manis dimaniskan
kalu yg dah sememang nya,manis..ok lah kan
nie kalu smbal belacan pun manis...apa hal?
ish ishh..

ije said...

hahaha. ni mesti kes tgk tuan dia goreng ikan kat dapur hari tu ni. haha.

btw, ije dah tukar url blog. sila update ye. ehe

http://nurhifzan.blogspot.com

::@FiQ said...

aduiiii nak masak ke tuh nezha??!?!?

nURmALa mAZLan said...

ahahaha..
sian dia kak..
dia kesunyian tu..
sampai nak memasak kasi hilang boring

saya said...

zuris--sambal belacan manis harus saya pengsan. hehehee...

ije--tukar blog? wahhh...wokeh2nanti update

afiq--dia pon nk ikut jejak afiq tu..

mala--bior diapandai masak, senang saya nanti

zh-ena said...

nezha nak msk la tu..belajar mcm maner nak letak periuk kat atas tu hehehe

saya said...

ena--bior dia pandai masak..sng say ablk koje nasi dah siap atas meja hehhehee..