mari mencari....

Google
 

Monday, June 29, 2009

yeayyy.... it's monday!!!!...


wahhh..nezha dah ada toys baru... itu la apa bendanya yang gerak2 goyang2 tu boh dalam kereta tu....
----------
yahuuuuu.. hari ni dah isnin. bersemangat, bersemangat. jangan malas2, jalnga salahkan hari kerana anda malas. chewahhh.. pakar motibasi katakan. anyway.. sangat suka sebab hari ni isnin dan harap2 weekend korang sangat bagus ye.
----------
weekend saya amatlah buzynya. nanti la cerita one by one. kata nak memperbanyakkan entry hari ni. ikut mood la kalo ok kang ok la..kalo tak kang jawabnya peram sampai esok. anyway... weekend saya penat sangat. sabtu-pergi carik kolam air panas tu. jumpa. story at another entry. hopefully. sunday- pepagi hantar ma pergi marhaban, yeah..read it right ok, its marhaban, bukan marbahan or meraban as if it was a typo error as before. lepas tu pergi pasar pagi. cari2 makanan. teringin makan goreng tauhu campur udang. so, carik la pusing pasar pagi. nampak ada orangjual layang2. dalam hati melonjak2 nak beli tapi bila pikir nak main kat mana le pulak. aduhh..tensen betol la. so, pergi jugak tengo2 belek2, murah2 je.. rm10 pon ada. tapi lagi lawo corak lagi besar lagi banyak le duitnya kan. lepas beli2 pusing2, balik rumah. terus masak. lepas tu lipa kain yang sebeban. tau2 la saya kan weekend je baru basuh kain bawak balik basuh kat rumat ma. hwuahahha.. jimat. kadang2 hantar dobi, kadang2 basuh sendiri kat rumah ma. ehh..hello.. ini bukan mengabihkan reta ma saya ye, saya bayar tau bil letrik bil telefon bil asterok kat rumah ma tu. mujur bil ayor pree.. jimat makick enam hengget. taktau la..tapi memang sejak saya mula kerja dulu segala bil adalah diatas batu jemala patik. bukan banyak pon... tapi bil tepon tu kadang2 banyak gak. wahhh.. ingat ma saya tak pandai gayut2 ke? huiii..dia kalo call kekawan dia... boleh tahannnnnn... bior le. dia bukan ada kawan pon kat rumah. nak berborak dengan opah pon opah bukannya sihat. tidooo je. bangun untuk makan dan bersihkan diri je. hehhehee...
----------
pukul 2pm lepas tengok melodi yang makin ntah hapa2 tu sekarang rasanya dah makin meluat je. asyik le nak korek rahsia orang dan rasanya benda2 yang dikorek tu tak penting pon untuk pengetahuan umum. cerita orang disuspek putus conta pon nak masok tv ke? biaq pi la... sukati la orangtu nak bercinta dengan sapa pon. bukannya dia bercerai laki bini. ntah la..sekarang saya tak suka tengok melodi. macam dah takde info je. info2 gosip banyak laaa.. ok2..berbalik kepada cerita asal. lepas melodi kan berita.. lepas berita balik rumah. ma balik dari marhaban ada bawak bekalan la orangkenduri bagi, pulut kuning dengan rendang daging. wahhh..pulut kuning kegemaran saya tu. since ma tak makan daging, so saya cakap nak bawak bekal tu. ma ok je. sekali dah sampai tengah jalan ma call la. cakap bekalannya tinggal. wah.. mujur dekat lagi kalo tak, tak makan le saya malam tadi sebab semua bekal pulut rendang dan tauhu goreng tu semua tinggal. siap bancuh air sarsi lagi tu. mujur2. so, patah balik rumah ma amik bekal. hehehhe...
----------
aaaaa.. yang goyang2 kepak2 terbang tu saya beli hari apa ye? hari rabu leps kalo tak silap. konon nak letak dalam kereta since nampak semua orangpon ada. sekali taktau camne nak lekatkannya.. nak kene boh double tape ke ha? jadi tak boleh letak kat kereta so letak kat rumah. kan bila kene cahaya matahari benda tu bergerak2. saje je letakkan kat nezha wahh..dia jadi geam bila nampak benda tu bergerak.2 mujur saya tak keluarkan dari bekas dia kalo tak hancur gamaknya benda tu. so, itu je la koje dia dok main goyang2 tu. gigil2 la sepak2 le macam2 dikerjakan. bior la lantak sana. saya beli bentuk rama2..lawo gak. hehehhe..perasan betol. bagi nezha je la..takyah letak kat kereta.


itu jawabnya tengah menjilat2 box tu la..sampai terjelir2 lidah ko nezha. apa la nakal sangat. owh..tak nakal..baikkkkkkk sangat.. sayangggggg diaaaaa...
----------
malam semalam konon nak pergi rumah mama tapi tak jadi takpe so saya tido. macam penat sangat la mata pedi2 ngantok nak menyampaikan maghrib tu amat le seksanya. lepas je maghrib, pukul 8pm dah golek2 katbilik. tak larat. sambil baca buku. lepas tu kebabommmm... sekali pukul 945pm hp bunyik. it's obekkkk!!!!! yahuuuuu..obek dah balik. rupanya dah balik petang tu lagi tapi dia tak call saya. takpe2... dia ajak kuar sebab katanya nak amik bekalan mak midah kirim kat nizam. nizam balik kampung. ada rambutan manggis makanan segala mak neka benda la. aduhh...saya dah tengah tido malas betol nak kuar. tapi tak kira la..nak jugak. hehehe..so kuar jugak. owhh..miss you obek. saya bangun slow2 terjengket2 sebab takmau kejutkan nezha. fuhhh...selamat. sampai saya kuar dia tak sedar lagi saya pergi. tapi rasanya kejap je tu. balik dah malam, dekat pukul 1am. wah..mata dah segar le pulak sebab tadi dah tido. dah le saya jenis payah beno nak tidor. takpe2...kira bedal dulu nasik kiriman mak midah. ada bagi kerepek bawang jugak. tau ke? ala..yang bulat2 dalamnnya ada corak belang2 kaler coklat & putih tu la. aahh..taktau sudah la. baguskan makan nasi pukul 1 pagi buta. tak kisah le. tengok tv, best pulak cerita dah malam2 tu kan. pukul 230am baru tido. pagi bangun ok je. mujur.
----------
ok la..nanti2 sambung lagi.
----------
love you obek.... (yahuuu.. )
love you nezha...(good boy)
love all of you...(happy monday)

4 comments:

~dARlee zURiS~ said...

haa..skrg ramai org letak menda alah tu dlm kete
berkenan gak.tp..takmo yg camtu
nak cari yg patung org
yg kepala gerak2 tu
lg best.hehehee...
ada jumpa tak??

tak suka gak tengok melodi
malas nk layang diorang bergosip sana sini
naik meluat!
hoh.

::@FiQ said...

mase begitu cpat berlalu..kejap2 da mggu baru....aduiiii

saya said...

zuris--ada bentuk monyet kepala anggok2.. cute jugak.

afiq--ha.ahh..pjm celik dah cukup masa.

zh-ena said...

teringin nak letak benda gerak2 tu tapi confirm akan hancussss

sbb dlm keta si kecik tu tak blh duk diam ader jea benda nak dibuat heheheheh