mari mencari....

Google
 

Thursday, August 20, 2009

dah ok sikit dah...


obek dah ok sikit dah tapi still lemah2 badan dan kadang2 panas tu datang lagi. sian dia. malam tadi pon kene pergi koje. melampau2. tak padan dengan demam. getik la. pas tu lemah2 tau lak nak mengadu badan lemah la, tak larat la, itu la ini la. biorkan dia. hwuahahhaha.....

nezha ok je. manja ya rabbi bertambah2 manja. pening kepala melayan dia la. semalam balik lambat. pkul 830pm baru sampai. sebelum balik singgah beli burger dulu kang balik senang takyah pikir nak makan apa. burger takmo boh sos sebab kalo orang tu boh sos nanti melimpah2 meleleh2. tak suka la. biasa memang saya pesan takmo sos, nanti balik rumah boh sos sendiri. lagipon saya nak boh sos tomato, takmo cili. takpe2.. abaikan itu semua. tak habis pon burger tu. makn sekerat je. tak larat la. saya balik je bukak pintu apa lagi, mamat tu melompat2 berlari2 tanda protest la konon saya balik lambat. hwuahahahhaha..... sian dia. lepas mandi lepak2 tengok tv, sambil makan sambil suap nezha makan. wahhh..banyak lak dia makan malam tadi. lapar betol agaknya. ini betol2 punya protest mogok lapar nih. kononnya la. muka dai mogok lapar? rentikan la.. memang takkannya la. hehehehe...

tengok numbers then csi. tapi csi tengok sekerat je la macam tak larat. terus tidor. nezha pon tido. tapi dia bukan tido, pegi bantai main kelentang kelentung dalam bilk tu entah apa la yang dia kerjakan. memekakkkkkk je. saya selubung dia panjat garu2 ajak main le tu. tak kuasa la nak layan saya penat pulak semalam. lagi pon dah malam lor. lama2 dia blah. saya still dengar dia main2 entahle apa. pagi tadi pon bangun awal. 420am dah tersedar. wahhh.. sama macam waktu bersahur la. takpe2..praktis. bukak2 mata tengok bilik dah tunggang langgang dikerjakan dek si nezha. ooooo.. rupanya yang kelentang kelentung malam tadi tu dia main botol air la. kat bilik memang saya sediakan botol air sebab kadang bangun malam2 nak minum. tapi dah kosong punya botol yang ada isi tu berat dia tak boleh tendang2. wuahahhaa... nampak jugak botol minyak baby johnson saya udah terbarai. jawabnya dia panjat dressing table tu la. gggrrrr.. tengok lak kotak tisu pon dah tergolek. mujur tak dicarik2nya tisu tu. apa lagi ye.. owhhh... buku mastika saya udah terbarai. bagusnyaaaaa... udah jadi satu koje pepagi buta tu mengemas. sambil tu marah2 le dia. pandai lak menyorok dalam selimut.memangnak kene mamat ni. lepas kemas golek2 lagi.

pagi sempat goreng popia lagi. buat breakfast. lepas tu kononnya panas, so makan le betik pepagi buta tu. haa..hambekk..sampai je opis terus menuju bilik kecik. hwuahahahha...tapi takpe. lega rasanya. so, pagi ni dah kenyang dah. lunch kang makan ringan2 je la. kena la praktis kejap lagi nk pose. hehehhehee..macam budak2 la.

eh..isu gula takde ni semakin menjadi2 ye? saya rasa la kan, kita perlu beli gula hari2 supaya nanti nak raya kita dah ada stok. kalo tak nanti camne nak raya? haa..tak merasa air sirap kang, naya je. entah la. macam2 la. malam tadi tengok berita ada orang sorok2 gula. camne ni? sikit hari nanti beras pulak takde dalam pasaran. semua pakat makan bihun je. huwhhahaha....

ok la.. nanti2 sambong lagi ye. koje tengah boleh tahan banyak ni. byeeeeeeeeeee....

love you obek...(sihat2 cepat tau)
love you nezha...(tolong jgn sepahkan rumah)
love all of you...(lalallalalaaa hari2 kerja)

3 comments:

~dARlee zURiS~ said...

lagi sehari je ye
jgn time tu tak terjaga sahur udah.hehee..

dah lama tak bangun sahur sejak belajar dulu
nampak gayanya kena praktis bangun sahur balik nih.

ije said...

nezha busan.. tu dia rajin je sepahkan umah.

saya said...

zuris--bangunla sahur..seronok.

ije--wahh..mcm tu pulak. hehehhee...