mari mencari....

Google
 

Monday, December 28, 2009

dah lama sangat cuti, badan pon lemau...



hello... huhuhu..betol la tu kan.. dah lama sangat cuti badan pon lemau semacam je nak bangun pergi keje. kehkehkekehhh..memang dasar betol la. walhal kalo cuti pon bukannya buat apa pon kat rumah tu. tercongok depan tv 25jam. anyway.. takpe la.. jangan malas2.. mesti pikir rajin, rajin, rajin.......
~~~
cerita pasal semalam, ahad, 26/12/2009
takde apa yang menarik. macam biasa je. semalam bangun lambat yo.. hwuahhaha.. takde la. bangun macam biasa, pagi buta, tengok tv kejap, lepas tu bentang toto depan tv, baring2, al-kisahnya terlelap pulak. pukul 915am macam tu terjaga. wahwawahhhhh.. baru la terkebil2 bijik mata kan. matahari dah mencanak2 atas kepala baru nak bukak mata. not good..not good... teringat obek ajak pegi amik kereta si nizam sebab nak tumpang letak kat rumah saya. nizam nak pegi outstation ke terengganu. wahhh..bestnya.. nak kirim lah. tapi nak kirim apa? ala..semua pon biasa2 je takyah kirim la. orang tu pegi koje bukan pegi berjalan2 holiday. tak baik menyusahkan orang. so, pukul 11am tu keluar naik kereta saya la.. saya dengan obek pi tunggu dia kat tol sg. besi. sebab nizam pegi naik dengan kawan2 dia. wahwahwahhh.. ada harapan le kan saya melenjan kereta dia. tapi tak boleh lorr.. kereta dia manual. idak le teman reti nak menderaipnya... reti tu reti tapi ada sikit lembab. hehehhee... rosak kereta orang tu kang. so, dah bye2 semua, saya cakap nanti beli jajan tau. nizam kata ye laaaa.. hehehe..lawak2 je mamat tu. then, hantar kereta dia balik rumah saya. sebab rumah saya ada gate lor.. kucing2 tengok ada kereta lain kat parking semau mengeow2. hehehhe.. sure tertanya kereta sapa le tu kan. layankan je la. lepas hantar kereta, saya kuar balik dengan obek. pegi dating2 lunch le kononnya. ye beno le dating lunch. makan ikan bakar. ala.. bukan ikan bakar mahal2 lor.. ikan kembong je. ahheehehe..jadi la. dengan sambal ikan bilis rangup tu. tu je a laok saya. opss.. dengan ulam kacang kelisa. dah le.. itu pon dah ketat perot. lepas makan2, pegi pusing2 kejap pegi pasaraya baru buka. best juga kedai tu. kecik tak kecik, beso tak beso, harga pon boleh tahan. bagus2... lepas tu singgah entah kemana2 mencari ruler si obek. ruler apa katanya ada bentuk bulat2 3 segi, 4 segi ada macam2 saiz. aduhaiii.. mana nak paham untk engineering punya ruler. pusing 1 pekan cari tak jumpa. hehehhee.. sorry..tak dapat nak nolong ye. lepas tu balik. balik pon dah petang, pukul 5pm dah. bab merayap lupa dunia. balik terbongkang. mata pedih nak tido tapi tak boleh tido. tengok tv2 ada cerita best tajuk 'the gift'. cerita pasal psikik2 ni le. best jugak. habis cerita pukul 6pm. sambong tengok cerita merapu2 lagi. sampai le malam. malam memang takde mood betol nak makan. sebab lagipon tadi sebelom balik tu dah beli cis kek. kononnya malam tu nak makan tu je la. tapi obek ajak kuar jugak makan. malas betol. end up makan mekdi je la. prosperity burger tu. pedas gila tak habis makan. siap kuar2 air mata air hingus bagai makan burger tu. sapa yang boleh makan habis memang terror le. saya memang la tak tahan. malam buat keje sikit, then tido. malam tadi saya marahkan budak si abang tu. wahwahwahhh..kita manja2kan dia, dia naik kepala pulak ye. entah le camne dia boleh nak melepas kat meja. takmo pegi kat tempat uk-uk tu. geram betol. saya ceramah kan dia. mula la buat muka seposen dia tu. geram... geram....nezha syiok la saya marah2 si abang, dia datang dekat2 dengan saya sambil bunyik.2 ala2 mengadu bagi lagi api le tu kan. hehehhee... marah2 pon tetap le saya sayang 2-2 budak tu. eee..rasa nak cubit2 je la.
~~~
hari ni, isnin, 27/12/2009
bangun macam biasa la. tapi tahap kemalasan tu ada sikit tinggi dari hari2 cuti. dah kata cuti lama, harus le kan, melekat je badan tu kat tilam tak boleh bangun. mujur jalan tak berapa jem. tunggu la esok 04/01/2010..merasa la. hehhehee.... ada satu task nak kene buat tapi nanti la. malas betol nak bukak drawing tu nak mencarik benda.
~~~
ok la.. nanti sambong2 lagi ye... nak ronda2 baca blog orang pulak. hehhehee....
~~~
i love you obek..(miss you)
i love you nezha..(good boy)
i love all of you...(happy monday)

3 comments:

~dARlee zURiS~ said...

zuris nie dah 2 mgu cuti
dah terlebih lemau dah.
gerenti malas nak masuk keje balik ti

zh-ena said...

hari nie ena xcited plak nak msk opis hehehhehee

saya said...

zuris--memang lemay jwbnyaa..
ena--bagus.. pekerja harapan negara tu namanya