mari mencari....

Google
 

Wednesday, December 30, 2009

entry ke 680...


hello..wahwahwahwahh... dengan tak disangka2 ini adalah entry ke 680 ye. hehehe.. banyak juga le ye dah menulis. kiranya kalo tulis kat buku dah mukasurat ke 680. amboi... bukan main lagi rajin. cuba kalo suruh buat keje sekolah dulu2 menggelupor. anyway... best gak kan dah banyak tulis2 ni...
~~~
nak cerita pasal petang semalam. ceritanya petang semalam nak kena pergi hantar kereta si nizam tu le. sebab dia dah balik sini la kan. kan kereta dia stay kat rumah saya tumpang berteduh. hehehe.. makanya, saya kena menderaip kereta dia, obek bawak kereta obek le. masaelah nyaaaaaaa.. kereta dia tu manualllllll..... idak le makcik tau menderaip kereta manual. kalo kedepan kebelakang gostan gohed tu reti le. infact kereta ma pon manual tapi setakat kuarkan dan masokkan dalam garaj tu memang succes le kan. ni nak kena mengadap jem, nak kene mengadap trafik light, nak kena mengadap bukit, masyaallah... sedih betol. sebelom tu dah berbakol2 le membaca ayat apa2 yang patot. hujan pulak tu. mamat tu pulak dah tunggu kat lrt sungai besi. nak pegi ke melaka le pulak. uuwwaaa.. saya tanya obek apsal tak amik je si nizam tu amik kereta kat rumah saya? obek kata dia pon tak sempat nak pi amik nizam tu sebab keje. aduhaiii... mula2 start enjin ok la.. sekali sampai kat bukit depan rumah saya tu dia... enjin mati lorrr.. hantu betol. mula la menggelabah. dah kan kat bukit nak kene hati2, kereta lak banyak nak melintas jalan tu, uuwwaaaaa... takotnyaaa... hentam je la. mencicit kereta tu berbunyi. hwuahahha... sorry la nizam, saya tak reti bawak manual. kalo auto insyaallah.. bagi la bos ke lori 24 tayar ke boleh saya bawak, ini manual, ya amponnnnnnnnn..... on the way tu sepanjang2 jalan mengucap je la kojenya. dengan hujannya, lebat lak tu. tak pernah2 seumor hidop bawak 50km/j semalam la saya bawak macam tu je. hehehhe.. eh..masa driving school dulu memang bawak manual tapi itu memula darah tengah panas ok je. terror je. time driving school pon bukan saya pernah bawak 40km/j pon..hentam terus 70-80km/j. hehehhee... kena lak berenti isi minyak kereta nizam dulu. uuwwaa... kena lak berenti bayar tol lagi. uuwwaaaaa.... tensen betol. sampai2 je kat stesen lrt tu, nizam pon datang. takde bagi salam, takde tanya khabar terus saya sembor dia, apsal beli kereta manuallll??? susah nak bawakkkk!!! hwhahhahaha.. mamat tu tak tau cerita tercengang2 cuma jawab hah, ye ke? heheh..terima kasih ye... hantu betol. hehhee.. ingat nak makan sama2 sebelom dia berangkat tapi dia kata dia dah makan dan nak cepat, so takpe la.. masok je kereta obek terus le saya mengadu macam2. uuwwaa.. lenkali takmo bawak kereta manual lagiiii.. takmaooooo...
~~~
disebabkan hujan, so, tak berenti makan kat mana pon la.. terus balik makan kat area rumah saya je. berkurun menunggu makanan siap. bukannya order kepala zirafah masak merah, cuma order tomyam, daging masak merah dan telor dadar, nasi putih 2. aduhaii...1/2 jam tak siap2 lagi ngalahkan nunggu pizza. pizza pon 15 minit je la. benci la..mula la mood pon dah kureng. benci betol. sampai2 je makanan, saya dah tak larat makan. and still, telor dadar tu tak jugak sampai2. dah panggil2 orang tu sampai 2 kali. jawapannya, kejap ye kak..kejap ye kak.. hai..payah beno ke nak buat goreng telor dadar??? sampai ke sudah habis makan telor dadar tak sampai2. mula la kan saya telinag kuar asap dah tu. dah le servis lembab. bukan ramai sangat orang pon malam tadi. kacau betol la. obek tengok saya dah tarik muka, cepat2 le dia pi bayar. biasa saya yang jadi tukang pegi kat cashier tu. kalo saya yang pegi malam tadi, harus kena cuci dah orang kedai tu. melampau2 la diaorang ni. lenkali takkan pegi kedai tu lagi dah. tutop buku.
~~~
disebabkan geram kempunan telor dadar, balik tu ajak obek singgah kedai nak beli telor nak buat telor dadar sendiri kat rumah. geram betol. kebetulannya stok telor pon dah habis kat rumah. 2 pek sekali saya amik telor tu. balik rumah, terus goreng telor dadar 3 bijik sekali. hambekkk.. puas hati. makan le sampai muntah. geram betol. payah beno pulak nak makan telor dadar macam order telor dari langit.
~~~
malam tido lambat. badan letih yang teramat. rasa macam nak tumbang. kepala pusing2 sebab tak cukup tidor. but still tak boleh lena. pukul 2am baru boleh tido. aduhaiii..lunyai badan macam ni selalu. tapi elok pulak malam tadi tido tak terjaga2.. seterettttttt je lena. hehehhee.. bagus betol. tapi by 515am dah terjaga dah..takpe la. memang waktu bangun tido pon. sedapnya tido lena malam tadi 3 jam direct. syukur alhamdulillahhhhh...... bangun golek2 kejap dengan nezha. mamat tu lak tido melampau lena. geram betol tengok muka dia masa tido tu. comelllll... tak buat breakfast pon. makan biskut semalam baru beli. hehehhe.. dengan air suam. nak minum milo pon rasa takde selera. tapi macam kenyang pulak. pegi office. jalan macam biasa, tak berapa jem. sampai2 office bukak fail dulu check apa yang perlu dan apa lagiii..bukak blog laaaaaaaa...
~~~
lupa le pulak friday ni cuti. penat je makcik iron baju sampai 5 pasang. hehehe..sebab minggu ni dah terajin iron baju awal2. kalo tak tu takde nya la.
~~~
almaunah ajak pi rumah ibu utk buat birthday utk ngah... tgk camne.. dah inform ibu, ibu kata ok, tapi kena bawak makanan sendiri. uuwwaaa.....
~~~
obek buzy melampau2. hehehhee.. alala siannya dia. takpe..keje rajin2 ye nanti boleh bawak balik duit 5 guni. yahuuuuu......
~~~
nezha dengan budak abang bergaduh malam tadi. menjerit2 berkejar2 1 rumah. dengan saya2 sekali le jawabnya menjerit tu. puncanya dengki le.. si abang dok kat port dia. maunya acha tak mengamok. hambekkk...
~~~
ok la..nanti sambong lagi. ingatkan hari ni khamis, rupanya baru rabu daaaaaa...
~~~
i love you obek..(always love you)
i love you nehza..(makan banyak sikit, macam dah kurus je tu)
i love all of you...(peace!)

3 comments:

Ummi batrisya dan damya said...

blog ini ada virus, kejap aje pc mak cik reject tak bagi masuk

please do something or else i have to throw this lappy sebab bengang

u got the virus from yanie.bumicyber.org

please.... help me please!

zh-ena said...

dah tak sabar nak cuti yea

saya said...

ummi--saya taktau lak ada kene virus. patot la byk blog yg saya pergi pon tak boleh buka. sorry ummi if saya dah menyusahkan ummi.. but i dont know what to do. dah delete dah blog2 yg tak berkenaan.. tell me.. and sorry again..

ena--takde mood dah nk cuti2..