mari mencari....

Google
 

Monday, December 21, 2009

lamanya cuti...


hello...aduh..lamanya cuti. penat. hehehe... jangan taktau..kalo cuti lagi penat wo.. macam2 yang nak digodek kat rumah tu. tapi takpe.. minggu ni cuti lagi kan? cuti raya. hehhehee...
~~~
apa ye nak cerita. 3 hari tak update. malas la. takde masa yang benonya. buzy memanjang. tu la.. meh nak cerita sikit. kot2 terlupa nanti dah tulis kat blog boleh jadi ingatan.
~~~
jumaat : 18/12/2009 - cuti awal muharram
bangun macam biasa. sengal betol kan. cuti2 tu patut bangun la lambat pukul 10am ke pukul 11am ke.. ni tak. pukul 530am dah tercongok terkebil2. apa nak buat. bangun jugak la. tengok tv, tu dia..semangat nak tengok ucapan maal hijrah pukul 6am dah bukak tv. layan je la. entah cerita hapa2. pagi buat breakfast. yeeee.. buat breakfast le sangat. hehhee...roti bakar sapu butter & peanut butter. buat le tu kan. bagusss.. lepas tu kemas lebih kurang. sambil tengok tv sambil mengemas lagi kotak2. semua dipunggah. buang mana yangtak nak. tapi kali ni takde all out macam hari tu. tak larat dah. cuma dapat 1 beg plastik je. jadi la. ada gak berkurangnya benda2 yang bukan2 dalam rumah tu. dalam pukul 12pm macam tu, pegi klinik amik di abang. ala.. kan kucing luar yang sakit mata tu hari tu dia operete. so, jumaat tu dah boleh bawak balik. namanya nexin la tapi saya selalu panggil dia abang. hehehe.. doktor call suruh amik sebab dia dah nangis2 kat dalam klinik tu. alahaii.. manjanya luruh jantung dengar. cepat2 siap. ni mesti kene bawak masok rumah ni. kena jaga. dan yang pastinya nezha mesti tak suka. dia tu tak berapa suka kalo ada kucing lain masok rumah. dia jadi marah. jadi dengki. saya pon tak senang hati kalo tengok dia memberontak macam tu. tapi tak boleh buat apa la.... terpaksa. takkan nk biar kat luar tu si abang tak berapa elok lagi. bahaya wooo... apa? ingat manusia je operete mata? kucing pon ada tauuuu.. siapkan je la pitihnya. tapi takpe.. so, sampai klinik amik dia. sian..mata kena jahit. mesti sakit tu. again, saya nagis lagi la kat klinik. hehehhe.. ciwek katakan. terus pelok2 dia. dia pon terus pelok2 nak bermanja. mmmm..doktor suruh jaga jahitan mata tu supaya kering. kena lap2 selalu, bagi ubat. bawak balik rumah, tu dia... nezha mengamok. habis semua dia terajang. ditambah2 lagi bila tengok sya dok pelok2 si abang dan lap2 matanya. bertambah2 la hangin mamat tu. saya kena la pujuk nezha pulak. cakap slow2 semua. explain semua. ya tuhan..saya kira memang nezha kucing yang pandai dan bijak. macam paham je saya cakap tu then dia tak marah2 lagi dah. takde dah nak terajang2 semua tu tapi dia ala2 majuk la.
boleh nampak la peel dia tu. jadinya, everytime lepas saya pegang2 abang, saya kena la pegang2 pelok dia pulak. ayoyoyoyoooo... so, sementara ni abang kene dok dalam rumah. dai pon nampak macam well behave. takde la terejal sangat. panjat2 sikit tu biasa la. mata sehingga ke hari ni nampak ok. jahitan kering. takde discharge yang bukan2. cuma pagi2 tu kene la lap sebab kuar macam taik mata ke apa kan. biasa la tu. dah lap dah cantik dah. tapi bab nak bagi makan ubat tu la yang seksa. geram betol. so, next appointment ialah pada 26/12/2009, sabtu pagi. kene puasakan dia sebab doktor nak buka jahitan. mudah2an mata abang dah ok. sian la.. doa2kan ye...
~~
so, jumaat malam pon tak de kuar. obek terlalu bz la koje sekarang ni. mmm..kadang2 boring jugak tapi pikir2 takpe la.. biarkan la dia koje. takkan nak melekat 24 jam. bosan. hehehhee.....
~~~
sabtu, 19/12/2009
pagi takde buat apa. breakfast nasi goreng biasa2. ahhh... melepak je la. hantar baju pi dobi. janji isnin baru nak amik. tak lunch. sebab pukul 2pm tu saya dah berangkat balik rumah ma. ma pulak pegi berjalan. ngam2 dia sampai rumah, saya pon sampai. hehhehee....kena marah sebab saya hilangkan kunci rumah ma. sian betol saya. entah le mana saya letak kunci tu. saya pasti letak kat dalam beg baju tapi bila carik takde lak. lama dah hilang sejak raya hari tu. heran betol la. leceh kalo takde kunci, kot2 ma keluar ke, saya sampai awal ke senang la nak masok rumah. so, dah minta ma buatkan lagi 1 set kunci rumah. eeeeee...mana le larinya kunci rumah tu. tensen betol la. dinner buat nasi goreng. nasi goreng lagiiiii..aduhaiii..kembang tekak. end up saya tak makan pon nasi goreng tu. saya makan nugget2 je la. tak larat la nasi goreng pagi petang. malam relax tengok tv. majalah tiga. hehehhee... cerita lumba lembu. best gak. ma lak pening kepala. tu laa...jalan tak hengat2 kan dah sakit kepala. hahhahaha....
~~~
ahad, 20/12/2009
pagi2 pegi pasar dengan ma. beli barang basah sikit. hehhehe.. sebenarnya nak berjalan. tu je. beli apa ye... owh..beli tongkeng ayam. hehhehhe... sampai sekilo beli hambekkkk... sampai rumah terus siap2kan then goreng terus makan sambil buat koje. bagus betol kan. oooo..patot la saya suka membebel. kehkehkehkehhh... so, ahad menu sedap sikit la. kata anak ma balik harus le orang tua tu masak macam2 kan. nak bawal bekal lagi. so, masak gulai lemak telur ikan, goreng tongkeng ayam (by the time lunch tongkeng tu dah habis saya bedal), kerabu pucuk betik, buat bubur som2.. aduhaiii..sedapnyaa... makan, makan, makan. tu yang leceh kalo balik rumah ma tu. asyik la makannnn je kojenya. ada je menu yang nak dibuat. lepas habis nona, saya pon balikkkk..... obek takde. pi cameron highland tengok site. tu diaa...bukan main dah habis ke tanah kat kl ni yang nak di kojekan sampai ke cameron highland peginya???? geram betol. saya yaang beriya merengek ajak obek pegi cameron highland, nak tengok apa ada sana. last2 dia lak yang kene pegi. takpe la... bagi obek pegi dulu survey jalan. nanti lenkali pegi dah senang. last saya pegi cameron ada la 10 tahun lepas kot. hehhehe.. berkurun dah tu. balik malam tadi macam2 le dia belikan. yeee..macam2.. bantal bentuk strawberry.. aduhaii..saya tak dapat bayangkan camne gayanya dia membeli bantal tu sedangkan dia pergi dengan orang office dia. malu woooo... sure kene soal tu. ok..lagi beli tabung bentuk strawberry.. pelekat magnet bentuk rama2, belakang, kumbang, ikan.. tapi pelik nih sebab sebijik strawberri pon dia tak beli. uuwwaaaa...apakah maknanya pegi cameron tak beli buah strawberry???? tapi beli limau bali lak. macam2 le obek ni. dia kata hujan, tak sempat nak singgah2. hehehhe..tapi bantal bentuk strawberry tu sempat lak bei kan? hhahahhahaha... apa pon, terima kasih obekkk sebab belikan jajan2. lenkali pegi beli lagi ye. sian obek keje penat. takpe2.. koje la lagi. so, bantal tu dah jadi punching bag nezha. mementelaah dia pon tengah hangin tu kan. jadinya bantal tu dijadikan tempat melepas geram dia la, habis digigit2nya. layan je la... orang tengah hangin tu...
~~~
isnin, 21/12/2009
harini macam biasa. bangun pagi2 sebab nak uruskan si abang tu. nak lap2 mata tu yang amik masa lama. kena slow2 tak boleh laju2 lorrr.. sakit tau tak. cuma mata awak tu dioperete dijahit2 lepas tu kene usik2 lak. mesti sakit kan. so, tu yang takes so much time tu. nezha dah ok dah saya tengok. takde nak marah2 sangat. cumanya masih le menempek tiap kali saya pegang si abang. hehehhee... takpe2.. nezha budak baik kan? nezha hensem boy kan? nezha pandai kan? hehehhee.... jalan tak berapa jem hari ni. orang masih bercuti gamaknya. 04/01/2010 esok merasa le ko.... bertapa le dalam kereta atas jalan esok. pagi ni breakfast biskut sekeping dan air suam. tak berapa larat le pulak nak breakfast hari ni. perot pon tak berapa sedap.
~~~
ok la.. panjang dah tulis2 ni. nanti kalo saya ada masa saya boh pic abang ye. hehhehe.... dan pic nezha pon harus le ada sekali.
~~~
i love you obek...(thanks & miss you)
i love you nezha...(jangan buli2 abang je..sian dia sakit)
i love all of you...(selamat bekerja!)

No comments: