mari mencari....

Google
 

Tuesday, December 22, 2009

memperkenalkan...

memperkenalkan......
kumpulan....
pancaaa sitaraaaa....
muwahahahhaaaaa.....





jeng... jeng...jengggggg....

ehehhee... tu tengah elok2nya le tu. baik je duduk berdua berbaris je tengok tv. macamkan paham beno cerita tv tu kan.... cuba teka sapa sebelah nezha?? yee..itu le si abang yang sakit mata itu. kena pakai collar le kalo tak nanti dia garu2 habis le.. fokus...fokuss... fokus kepada 2 ekor kucing itam itu ye jangan tengok rumah yang tunggang langgang. salahkan mereka berdua sebab 2-2 pon terejal panjat gigit sana sini. wahh... bagus betol kan ada kucing ni boleh dipersalahkan kalo rumah tak kemas. yahuuuuu.... nezha semalam ok. tapi bila dah malam tu entah le apa anginnya, diam2 datang dari belakang gigit badan si abang. aduhaiii.. mengeow le mamat tu. dah le sakit mata, badan lak kena gigit kan. jadinya malam tadi riuh le dengan suara kami bertiga. saya ni kejap2 terjerit2 le acha, abang, acha, abang. wahwahwahhh..macam sekolah tadika daaa.... risik punya risik, say atau la rupanya si abang pegi kat nezha punya fav spot. patot le pon mamat tu marah kan. kata dah biasa jadi anak tunggal tetiba ada lak orang kaco, mesti le angin. tu pon kira nasib baik dia tak gaduh ke apa ke. gigit2 sikit tu biasa la. nak bergurau. tapi kasar le pulak cara guraunya nezha ni. tapi tu la.. dia pandai. saya dah pesan jangan capai or garu muka abang takot tangan nezha tu kot2 le tergaru kat mata kan.. tak ke kes naya... dia tak kaco kat muka, tu yang dia bantai gigit kat badan orang tu. sian abang. hehehe...


yee... ini pandangan dari depan. memula tu saya tak perasan. saya dok tengok tv la marathin p.ramlee katakan. cerita ibu mertuaku dengan madu3. macam2 peel. tengah2 syiok2 tu sekali terpandang lak kat meja tu macam diadun2 je 2-2 dok sebaris melepak. alahiii.. baiknya.. manjanya. jadi, sebelom dia bangun saya snap le pic dulu. hehehhe... masalahnya korang nampak ke mereka tu. dah 2-2 pon hitam legam. bantai laaa... memang rezeki saya kucing semua semuanya hitam.. kecuali si ali, kaler kuning.
~~~
semalam macam tu la. balik macam biasa. ingat nak singgah kedai nak beli barang pon malas. terus balik. lepak2 dulu then baru mandi. malas betol. tak makan apa pon. malas la takde mood. tapi perot keriuk2. korek2 kabinet nampak keropok goreng hari tu. makan tu je la. punya dasar pemalas nak buat air pon malas, hentam minum air kosong je dah le. hahahhaha.. air kosongpon bagus apa untuk kesihatan. tak gitu?? nak iron baju pon malas. dalam otak dah berkira2 nak pakai baju yang takyah airon punya. senang. habis cerita kassim selamat, sambong tengok madu3. obek takde. koje le. tapi dah pukul 12am tu dia call.. saje le tanya dah tido ke belom. saya jawab belom, tengok tv. so, dai ajak kuar pegi makan sebab dia pon tak makan lagi. alahai..siannya. tapi masalahnya saya malas nak kuar malam2 tu. pikir2 takpe la..kuar je a. dok rumah pon tak boleh nak tidor. so, siap2, keluar. makan kedai mamak je la. obek makan nasi goreng, saya makan roti canai. pas tu order lagi mee goreng share 2 orang. minum air kopi o ais, obek minum air durian belanda. pelik2 la tekak dia tu. borak2 lebih kurang pukul 1am macm tu balik. kononnya nak terus tido. sekali sambong tengok tv daa.. dekat pukul 2am baru tido. masa tu nezha pon sampai dah pergi bilik sendiri, punya lama dia tunggu saya masok bilik tak gakmasok2, last2 dia masok sendiri. hehehhee.... so cute. tido macam biasa, terjaga2. hantam la labu.....



ni le si abang. muka monyok. dah ngantok tu sebenarnya... collar tu comot sebab baru lepas makan. sian dia takboleh garu telinga gatal. so dia dok la menggaru2 collar tu. rasa macam saya nak je lepaskan collar tukejap tapi takot la kot2 kang terlajak lak tangannya menggaru tu kena mata. bahaya woooo..mana nak cari hospital malam2 tu. mintak dijauhkan. jadinya saya la jadi tukang tolong garu tinga. nak jilat2 tangan pon tak sampai dia. hehehhe..sian. takpe la ye abang, kejap je, nanti dah buka jahitan, bula collar boleh garu selagi mau. sabar ye.... pagi tadi dok lap2 mata dia tu nampak dah makin elok. kering jahitannya. so, lap2 le bagi bersih. risau saya kalo jadi apa2 kat dia. rasa le kalo kita jadi macam tu. mesti risau wooooo....

~~~~~

ni ada berita. semalam ma call.. tetiba cakap nak pergi umrah. esok. yeeeee... esok 23/12/2009 pukul 12pm kena ada kat klia. hwuahahhaha... terkejut le saya. saya memang tau dia nak pergi umrah tu tapi jangkanya esok nanti bulan 1 2010. tetiba lak jadi tercepat. saya tanya apsal cepat. balik minggu tadi ma tak cakap apa2 pon. ma kata dia pon baru tau pagi tadi orangtu call. katanya ada kosong 1 tempat so orang tu (ejen tu le) tanya kot2 ma nak joint. ma pon nak je. jadinya tu le dia pergi menguruskan segalanya. mujur semua benda dah tersedia. cuma nak tukar duit je lagi ma cakap dengan nak beli stokin. hehehhee... saya macam terkedu, terpana, terkejut, semua yang ter, ter la. hehhee.. entah la. sukati ma la. pergi la sementara masih sihat ni. saya risau ma tu bukan sihat sangat. takpe la. niat baik tu moga Allah s.w.t memberkatinya. tak lama pergi, 13 hari je. kalo ikut jadual, 04/01/2010 nanti balik la. so, esok saya cuti nak pi hantar ma kat klia. hehhehe.. entah le mana hala klia tu dah berkurun tak pergi sana. dah tu takde hal nak kesana takkan saja2 buat lawatan lak kan. kahkahkahakhhh... takpe... saya khabarkan berita tu pada semua. ibu pon terkejut sebab macam cepat sangat. almaunah--no comment. macam takde perasaan je. hehehhe.. saya bagitau kat kawan saya yang hari2 dok ym tu le. belom apa2 dah nak kirim air zam2. aduhaiii.. saya cakap mana boleh kirim2.. orang nak pegi umrah atau haji mana boleh kirim2. dia kata kenapa pulak tak boleh kirim? saya jawab orang nak pegi buat ibadat, bukan pegi soping2. kalo ma saya ada bawak balik nanti, saya bagi sikit, kalo takde, saya tak boleh janji. saya anak dia sendiri pon tak pernah nak kirim2 apa2 kalo ma pergi. saya cuma kirim doa semoga selamat pergi selamat balik buat yang terbaik. dia kata, elehh..mana ada law macam tu..tak pernah dengar pon orang pegi umrah or haji tak boleh dikirim2. memang menyakitkan hati. perkataan elehhh dia tu sangat saya benci. saya kata sukati awak la. kalo awak nak, kirim kat orang lain, jangan kat ma saya. saya kata memang takde tulis dalam law pon.. tapi budi bahasa tu mesti mau tauuuuuu... jangan meminta2.. kalo orang ada bagi baru terima. habis kata hari ramai beno sedara ko pegi haji, pi la mintak kat orang2 tu takkan le sedara sendiri pon tak bagi kat ko sikit? dia jawab..ahh..malas le nak jumpa orang2 tu. saya jawab.. terpulang. kalo rajin cari ada je jual. pas tu terus senyap.. takmo ym dengan saya sampai ke petang. saya cakap dalam hati, wahwahwawahhhh.. melampau le pulakkan. saya taktau ke korang atau orang lain, tapi kalo saya dan keluarga saya, tak kira sapa pon yang pegi umrah atau haji, kami takkan bukak mulut untk kirim2 itu ini. kita patut doakan orang2 yang nak pergi tu bior dalam buat ibadat dengan sempurna. bukan senang nak dapat pergi. bertahun2 kumpul duit baru boleh melangkah. lain la kalo pegi melancong ke hong kong ke, australia ke.. boleh la ko nak kirim2 memacam. itu pon kalo boleh takyah le nak kirim2. pandai le orang tu nak belikan ko apa. lain la kalo orang tu sendiri yang offer tanya ko nak apa. entah la...saya taktau le kalo korang, tapi kalo saya memang takkan la nak kirim2 ni. dah la..pepagi dah membebel.



ini nezha muka tak puas hati sebab abang amik port dia malam tadi. alalalla..nezha tu pon bukan pernah senyum pon kalo amik gambar. masammm je. masam-masam pon tetap la saya sayang. petang ni saya balik rumah ma. naktengok apa yang ma kemas2 tu semua dah siap ke. alahaii..ma takde 2 minggu sunyi lak rasanya. hehehhe...habis tu sapa nak bagi ayam2 ma makan? haiyokkkk..... tak tauuu.... tolong pesan kat jiran kot? tengok la camne. ayam..korang puasa le ye 2 minggu... kahkahkahkahkahhhh.... korang doakan perjalanan ma saya semua ok2 ye... amin....
~~~~~
ok la.. dah banyak cerita pagi ni. apsal takde orang komen kat blog saya? memang laa... takde orang baca. apa la luuuuu..... anyway.. have a nice day ahead!
~~~~~
i love you obek..(bek asyik koje je la...)
i love you nezha..(jangan noti2)
i love all of you...(peace!)

2 comments:

Mince4AM said...

macam baby pakai topi mangkuk

saya said...

hehehhee... begitulah nasibnya..