mari mencari....

Google
 

Thursday, February 18, 2010

apa cerita?...





hello....

apa cerita? lama dah tak menulis. cuti panjang katakan.. lama betol cuti, bosan! hahaha..ada ke yang sependapat dengan saya? mesti takde tu. kahkahkahkahhh..anyway..saya harap semua orang happy2 je ye cuti2 panjang tadi.

~~~

nak cerita apa ye? jumaat..macam biasa.. jalan tak berapa jem. saya dpat half day..bos kasi balik awal. hehehhee... bagus betol. kalo hari2 kasi balik half day pon saya terima bos! apa..ingat saya balik rumah terus ke.. takde nya.. saya pegi berjaya times square jumaat tu pegi soping2 baju raya. hambekk.. ngalahkan saya yang nak raya tu. wahwahwahwahhh... betol la kawan2 saya cakap kat sana ada baju murah2 rm 10 rm20 rm30 rm 40 tu. amboiii... sakan borong. style baju kira boleh la pakai..tak le canggih2 beno..padan le dengan harganya pon. anyway.. beli2 sampai petang, sampai rumah pukul 630pm..serupa balik kerja macam biasa jugak. hehehhehe... malam tak kuar pegi mana.. obek koje. saya pon dah penat.

~~~

sabtu, 13/02/2010
happy anniversary to us!!!! hehehhe..dah lima tahun dah ni. kalo budak dah masok tadika dah ni. habis, apa cerita? takde cerita apa2.. hehhehe...teruskan dengan kehidupan. to obek.. i love you. eh..nezha pon nak i love you jugak? layannnn.... cerita anniversary? hehhehe... takyah crita la.. rahsia. doakan yang terbaik untuk kami ye kawan2...
~
malam pegi dating2 dinner la.. kata anniversary... obek ajak balik kampung dia sebab ada kenduri. alahaii.. lemah lutut le pulek.. hari tu jumpa sebab tak dirancang.. kali ni dirancang.. malu lahhhh... takpe2..kasi cool dulu. so, the plan is ahad esok tu balik kampung obek. uuwwaaa....
~~~
ahad, 14/02/2010
pagi2 buta pukul 7am obek dah call kasi kejut. chehh... ingat kita apa? kita awal2 pukul 530am dah bangun le pakcik woi..takot beno kot2 saya bangun lambat. tau laa... so, by 830am.. dah terpacak depan pagar tu.. off we go balik kampong obek. sabor je la. jalan ok.. tak berapa jem. biasa2 je la dari seremban ke melaka tu. sikit je la. sampai sana lebih kurang pukul 1030am. bawak relax2 slow2. obek lak suka menyakat usik2 dalam kereta. benci betol. udah lejantong macam nak gugur dupdapdupdap dibuatnya. tak suka la.. sampai2 je.. adiknya dah jemput. saya buat biasa je la sebab dah pernah jumpa hari tu. hahhahha.. orang dah ramai rewang2. kata ada kenduri malam tu harus le ramai manusia. jumpa mak dia. aduhaii.. pengsan lor. macam la tak pernah jumpa before this. dah tau orang tengah sebok kenduri tu tak reti2 ke nak tolong? apa lagi..pi tukar uniform le kan.. pakai treksut pakai t-shirt.. bersilat la kat dapor. aiman tak kisah..takat2 kenduri makan 80 orang tu aiman dah biasa buat.. hwuahahhahaha...masak laok ayam masak merah, sambal goreng, kari kambing sebab akikah anak si jemi, mihun goreng, karipop, kuih apa ntah kacang hijau bulat2 celup tepong, apa lagi ye... owhh..kacang kuda rebus buat gigit2. lagi..lupa la.. ada lagi kot. kenduri settle... best pulak rupanya ye. tengok anak jemi putih melepak. macam kapas dengan arang kalo dibandingkan dengan saya. sedihnya... uuwwaaaaa... tapi anak dia suka nangis la. hehhehee..maybe panas kot. ye la..kebelakangan ni cuaca panas betol.
~~~
tu je nak cerita pasal kenduri. hari isnin pagi konon nak pegi jalan2 gunung ledang. sekali punya jem jalan nak masok tu. aduhai.. patah balik. cuma sempat tangkap gambar signboard gunung ledang je. jadi la. esok saya tepek. petang isnin tu lepas asar saya pon balik. mak midah kasi tapau macam2 lorr..ayam goreng kehepsi le..tapi goreng sendiri kat rumah le.. kuih la.. macam2 jenis kuih. pengsan. sapa le nak makan. bagi kat nezha ayam goreng tu nak le dia.. kuih2 tu takmau dia. sampai rumah nezha dah mengeow2.. rindu le tu. ngada je. malam tido mati. sebab penat.
~~~
selasa, 16/02/2010..macam biasa.. takde yang istimewa. rabu, 17/02/2010..pegi dating tengok wayang dengan obek. semalam le tu kan. hehhehee... khamis, 18/02/2010, koje. kahkahkahkahhh...
~~~
malam tadi tengok dvd sampai lebam bijik mata. beli 10 terus. hambekk... takyah kuar2 rumah seminggu. cerita apa ntah.. cerita lawan2 ada, cerita hantu pon ada.. layankan je la.
~~~
sekarang ni cuaca panas betol kan. saya dah kebelakangan ni dah jadi habit lak bangun malam2 mandi, tapi risau jugak takut tak baik utk kesihatan. ekon pon macam tak terasa je. apa ke kulit saya ni yang tebal beno.
~~~
ok la..takmo bebel lama2..
~~~
i love you obek...(love you always..)
i love you nezha...(nezha notty)
i love all of you...(still mood cuti ke korang?)
~~~
happy 5th anniversary to us!

4 comments:

nURmALa mAZLan said...

haha
jadi la kak signboard gunung ledang pon

zh-ena said...

ken aservice kot aircond umah leeya tu


dup dap dup dap bila plak kenduri leeya ngan obek :D

Misz Pinkie Winkie said...

lin dah selalu g gunung ledang
beshhh woo.
leeya tak dapat pergi ker?
padan muka...padan muka..yeyeh.
hhahhahha.

saya said...

mala--jadi la..jgn tak kempunan.

ena--kenduri saya? pengsan awal2 dulu..

pinkie--uuwwaa...dengki ni.. nanti dia.. nezha..pi gigit dia.. hehhee