mari mencari....

Google
 

Wednesday, February 24, 2010

entah apa ntah..tak tahu...


hello...
apa khabar semua? sihat? batuk? sakit perot? takpe2.. nanti sihat la tu. saya selalu doakan supaya semua orang sihat2 walafiat hendaknya. meh nak cerita pasal semalam...
~~
balik lambat. pukul 840pm baru sampai rumah. benci ahhh... sian acha. sampai2 rumah terus lepak. makan pon tak. tak larat la. mandi2 semua, tengok tv. cerita apa ntah. tak berapa pasti. mata berat sangat so by 11pm dah kebabom. hehehhehe.... jumpa obek kejap je balik tu sebab dia nak pegi koje jumpa2 orang ni la pulak. biarkan la. saya pon penat. sekali pukul 2am sudah terjaga daaaa... apa bikin? tengok tv la. dah tak boleh tido. apsal cerita malam2 pepagi buta macam tu semua best2 ha?? tengok glutton for punishment. bestla. saya suka mamat tu. dia suka challange diri dia sendiri. selalu je masuk pertandingan apa2 ntah. hehehe..happy go lucky person & sangat hardworking. so semalam punya pertandingan ialah masok pertandingan bar tendering tu. ala..yang pusing2 baling2 botol at bar tu le. wahwahwahhh..sangat best wo...susah tu nak berlatih. ye la..baling2 botol pusing2 bagai. kena hati2. end up dia menang 7th place out of 30. ok la tu kan dari taktau apa2 lansung. kalo saya la..memang alamat semua berterabor le jawabnya. eh...malaysia pon ada buat tau bar tendering skill contest tu. tapi tak le diperbesarkan..kang isu lak. lepas tu tengok kartun chibi maruko chan. wahwahwahhh..fav saya tu. nezha pon joint sekali jugak. suka beno menempek. layan je la. lepas tu tengok apa lagi ye?? end up saya tido pukul 5am. terok betol. orang pukul 5am bangun tido dah, saya baru tido. pukul 630am dah bangun lagi pergi siap2 pergi koje. macam tu le saya lebih kurang hari2.. entah buat hapa2 malam2 buta tu. sekarang kene kuar rumah cepat..kalo tak jem nanti payah. seperti biasa, time saya kelam kabut nak pegi koje tu la mamat nezha buat hal. lagi dia nampak saya terlompat2, lagi la dia baring golek2 mengeow2 suruh garu perut. aduhaiii.... tak boleh..tak boleh... garu sikit lepas tu saya lari cepat2 cakap bye2 kat dia. hahahha.. baru la dia mencicit kejar. lawak betol. so, perjalanan pagi ni macam biasa la. jem.
~~
kereta obek kene cium daa pagi tadi. hehehhee... mujur kereta yang kene cium, kalo dia yang kene cium, mari siniii...saya tekwando-kan orang tu. chewahhh... perkara biasa tapi tu la.. menyusahkan orang. kot nak hantar kereta pi repair orang tu tu nak guna kereta apa? payah nak bergerak. harap2 semua ok je la. tak suka perkara2 macam ni berlaku kan.
~~
lapar tapi takde mood nak makan la. modd oh mood dimanakah dikau....
~~
eh..yang duit hantaran tu kan.. kita pompuan yang dapat untuk enjoy yale-yale yahooo ke kene guna untuk buat kenduri? tak paham lansung la.. explain sikit --->sila jangan buat sebarang spekulasi. saya bertanya saja untuk pengetahuan am. kalo dapat ke kita semua bagusnyaaa... shoping sakan wehhhh!!!!!
~~
okla.. nak mengarut pon dah tak larat. sapa nak jawab soalan matematik angkat tangannnn... saje2 la kan uji minda. salah pon takpe. kalo betol pon takde hadiah. hwuahahha... nanti saya bagi ye. kita bincang2. mau ka takmau?? nampak macam semua kata takmau..uwwaaaaa...
~~
i love you obek...(miss you lah)
i love you nezha...(lepas makan tido tau)
i love all of you...(selamat bekerja)

5 comments:

zh-ena said...

ena klu dpt tidor mmg tak akan sedar apa2 la..selagi jam loceng tak bunyi jgn harap la nak bgn hehehehhehe


pasal hantaran tu biasanya sebelah perempuan akan gunakan utk buat kenduri..klu sebelah perempuan tu dah kaya dan mmg tak harapkan sgt duit hantaran tu blh la terus dpt kat perempuan nie dan blh la enjoy..tapi klu jenis yang tak simpan duit pastu nak kawen pastu family plak takder simpan duit gak nak buat kenduri anak jd mmg kena la guna duit hantaran tu utk buat belanja kenduri..tapikan kena tambah gak duit sbb duit hantaran tu bukanya byk..lain la klu hantaran tu dpt 30k 40k mmg tak payah top up lg utk buat kenduri

mak aiii mpanjangna komen hehehehe

~dARlee zURiS~ said...

nasib baik bukan obek yg kena cium,kalu tak..ada org tu meroyan sepanjang hari ek ;P

eheemmm...
duit hantaran tu kan,cam yg ena ckp tu lah.biasanya pompuan guna tuk wat kenduri.sbb tu ada yg minta hantaran tinggi.leh wat kat hotel mewah.pastu...dua2 laki bini makan megi pas kawen.hehee...kidding.

yg jadi milik si pompuan sdri ialah duit mas kawen.
mas kawen ikut negeri2 yg tetapkan.tp boleh lah tambah kalau nak.
duit tu memang hak mutlak pompuan tu.nak sopim pun boleh.

Misz Pinkie Winkie said...

leeya.
lin angguk maula..

wit hantaran dapat kat adik kita lah..
tak dapat kat kita satu sen pon.
hahhhaa..tipu jerk.
lama tak jadik penipu.

wit hantaran dapat kat kita lah.
wahhh..kalo nak bagi lin skett pon boleh..tarak hal punya.
hehheh

MOKCIK AZWA said...

klu ikut adat kat kampung mokcik, duit hantaran tu utk belanja kenduri kawen la..beli lembu, sewa khemah segala.

yg dpt kat kita seratus persen ialah mas kawen dan barang2 hantaran. kat kampung mokcik ada adat beri 'berian' lagik. Yang ni akan dapat ke parents pompuan untuk jadik 'berian' adik/abang lelaki yg belum kawen pulak.

faham ker tak nie..hmnn..mokcik pun confuse hehehe

saya said...

pinkie/zuris/ena/mokcik---owh..itu macam ka.. baru le paham sikit. ye jugak ye.. guna untuk kenduri lebih elok dari makan sorang. tapi kalo ikut adat2 ni memacam le kehendaknya. hehehhee...