mari mencari....

Google
 

Friday, March 5, 2010

patut la asyik menjerit je, rupanya ada agenda tersembunyi...


heeeeeeeeeeee.. meh sini nak cerita pasal mamat kepochi yang sorang ni ya tuhan.. betol2 mencabar kesabaran betol la. hehhehee...dia tu macam biasa la, takde lak menunjukkan sebarang keterejalan yang luar biasa, main, melompat, makan, golek2 macam biasa. tapinya malam tadi masa saya tido tu dai dok la mengeow2 panggil2. saya dah duga dah sebab dia kalo ada ngeow2 tu ada le bendanya tu tapi saya tak layan sangat sebab badan terlalu penat. tapi tangan tetap la menggaru2 dia walopon mata terpejam. banyak kali dia kejut saya, saya tanya kenapa, bial saya tanya dia diam je. ok, fine. pagi tadi, masa tengah siap2 nak pakai baju pi koje, saya saje la baring2 kat katil, sekali ceplekkkk.... aik.. sudah basah daaa... maunya saya tak geram. terus jerit, achaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! sekarang rahsia tersembunyi sudah terbuka. geram betol. kebetulannya malam tadi saya tido kat depan tv so tak le tido dalam bilik. patot la dia kejut2, nak bagitau le tu. hehehhehe... habis dah basah cadar tilam tu. tilam tak basah le sebab ada lapik pastik tu kan. aduhhhh...menambah koje betol la. bila saya bebel2 kat dia pandai pulak tu.. dok jauh2 tapi julur kepala intai kat pintu bilk. habis.. camne nak marah tu kalo camtu akalnya. so cute. cute2 pon menambah koje betol. jadinya pagi tadi setengah jam le saya dok membebel kat dia. dia biasa la, kalo saya tengah bebel2 tu memang dok jauh punya la. just intai2 je cari spot yang boleh menyorok dan menyelamatkan diri. hujung2, saya panggil balik pujuk2, bagi makan baru la nak muncul. hehehhee.. ini sudah kes terbalik ni.. patotnya dia yang pujuk saya, ni takkkk..saya pulak yangkene pujuk dia. haihhh.. macam2 la peelnya tu. dah lama dah tak buat perangai tu. malam tadi lak buat lagi. kenapa ye?? saya tak le marah sangat kat dia, tau la dia bukan tau apa pon. nama pon kanak2, chewahhh... lepas pujuk2 pelok2 semua dah ok dah mamat tu. mengada betol. tapi saya dah pesan dah kot lenkali tak sempat nak pi tempat pasir lari laju2. entah le dia paham ke tak saya cakap tu. huhuhuhu..mudah2an paham le kan. nezha.. please dont do this again ye.. i love you so much. mmuuahhh....
~~
fuhh..tu dia mukadimah panjang sekali. hehehe.. semalam balik macam biasa. tapi lambat sikit sebab pi singgah tesco le pulak nak beli barang untuk rumah ma. dapat. murah je pulak tu. bagus betol. lepas tu amik keropok lays. murah sekarang ada offer 2 rm12. amibik jangan tak ambik. lays tu makan cicah dengan spinach dip sedap wooo... tu beli terus je pon ada, tapi nak buat sendiri pon boleh. senang je buatnya. anyway, takde pulak beli apa2 untuk dinner sebab macam tak selera sangat2 la. jadinya terus balik rumah.
~~
seperti biasa, masuk je rumah baru le perot berkeriuk2 kan. haihh.. entah le nak makan apa. korek2 petiais, belek2 nampak ikan bilis. ahh..buat sambal ikan bilis rangup dah le dengan goreng telur dadar, masak nasi. kowtim! so, sambil jerang nasi, saya siapkan la laok2 tu. senang je.. tak lama pon masak. alahai, masak untuk sorang apa le yang susahnya. sambil masak, sambil layan nezha makan. so, tungtangtungtang, siappp!!! lepas tu baru mandi-manda then makan. nyumm..nyumm..sedapp..ikan bilis rangup2 wo kruk krak kruk krak bunyiknya. minum air ribena. kenyang. alhamdulillah...




ni le dinner saya malam tadi. sambal ikan bilis rangup2 dan telur dadar. hehehe..bawag kasi lebih sikit sebab rangup2 jugak. sedap!
~~
dari sehari ke sehari nak beli set pinggan yang sekata sewarna senada seirama corak dan warna tak jugak kesampaian. kenapa ye? rumah saya tu pinggan mangkok semua jenis caca marba. takde yang set2 ni le. sebab selalu dapat pinggan mangkok free tu kan. tu le yang saya guna. hehehhee... cawan pon macam tu. takpe la.. bukan ada orang datang makan pon kat sini, tapi nanti nak jugak le lawa2. tapi kang dah lawo pinggan kang makan banyak lak. huishhh... suspen.. suspennn..
~~
lepas makan tengok tv. cerita tak best la malam tadi. sapa tengok semanis kurma malam tadi. kisah isteri minta cerai ye. huhuhuhu.. tengok kejap je lepas tu tengok kartun la. bosan. lepak2, golek2 nak iron baju pon malas. lepas tu terlelap. tu yang tertido kat depan tu. rupanya al-sultan mat nezha dah buat business ye kat bilik. ggrrrr...... sabar.. sabar...
~~
pagi bangun macam biasa. tulang liat. memang macam tu pon hari2. esok sambtu nak bangun lambat lah. hehehhe.. tiap minggu pon rancang nak bangun lambat tapi tak boleh la. cukup masa je mata automatik tercelik sendiri. esok bz. nak kene pegi banyak tempat nih. adoi..sure penat nanti.
~~
obek..balik cepat. windu wooo.... walhal baru 1 hari pergi. ada banyakkkkkkkkkkkkkk lagi hari untuk kene tunggu. uuwaaa....
~~
okla..tu je nak cerita pagi ni. esok2 cerita lain pulak. owh..pagi tadi dah breakfast oat. kasi kenyang perot sikit kan. kononnya la. cukup masa tetap le kene jugak makan.
~~
selamat berhujung minggu kepada kita semua..
~~
i love you obek..(miss you so much)
i love you nezha..(please jangan nakal2 ye..)
i love all of you..(dah friday ni mood wiken dah sampai ye? )

5 comments:

zh-ena said...

ena dulu sambal ikan bilis la 1st masakan yg ena belajar time kecik2 dulu..sedap hingga menjilat jari

Misz Pinkie Winkie said...

hai leeya

lauk
sedapnya lauk tue...walopon simple nampak terliur jerk..nyum-nyum
lin suka wat telor mata ngan kentang n ikan bilis kicap kering.
alamak lapar per plak.

semalam.
semalam lin pon tido lamabat.
kul 2 baru lelap..petang dah ambil si comel, si comel charlie chaplin baru sampai...bacalah kat blog.
pastue mop umah, vakum.
dan sekarang muler lah mengantuk.

nezha
kenapa kencing jerk.
lenkali berak pulak tau.
hahhhaha..bikin leeya panas pepagie buta.

sayuri said...

hehehhe pandai mamat kepochi!
nak pipis ngiau-ngiau panggil tuan dea..
nasib baik xberak!

dir...antologi hidup apple sepi... said...

huhuhu...si itam ( xreti n susah nak sebut nama dia tu)....sngt cantik...beli kat mn ni??huhuhu

saya said...

ena/pinkie/sayuri/dir--macam 2perangai ada dia tu..