mari mencari....

Google
 

Monday, April 12, 2010

hujung minggu yang biasa2 je...



hello..

lama betol tak menulis. malas. takde mood. macam2 hal menjelma. takmau cerita la benda2 musibat tu. meyampah. anyway.. mari cerita yang gembira2 je. okeh?
~~
sabtu, 10/04/2010 :
macam biasa je la. takde apa yang menarik. malam tu berjimba huha-huha. hehhee... takde la. biasa2 je. so, managed to bangun lambat. wahhh..bestnya bangun lambat. takde la lambat sangat, pukul 8am dah terkebil2 bijik mata. haihhh... so, golek2 tengok tv. tengahhari kuar makan, pas tu tido kejap. pukul 4pm macam tu kuar. obek nak balik kampong so jumpa kejap borak2. pass kat dia keropok yang hari tu bior dia bawak balik kampong. letak kat rumah saya pon tak bermakan. kat kampong dia ramai manusia. confirm habis la tu kan. belikan juga buah mangga. sekarang musim mangga ye? besor2, sedap2, manis2. tiap2 minggu saya beli. buat jus. wohoooo...nyaman tekak sejuk2 minum. lepas tu balik rumah ma. belikan roti untuk ma sebab ma suka makan sandwich. nanti malam boleh buat sandwich. hehehhe.. sampai2 rumah ma, baby kucing yang kuning hitam tu dah menerjah. alahaiii..dah jadi comot. entah la apa kena. ma kata dia jatuh longkang dan kena kejar dengan kucing jantan besor. eee..geram betol. luka2 badan budak kecik tu. si kuning punya hidong luka dan jadi kotor. sabar2.. kejap ye saya masok baju dalam mesin basuh dulu lepas tu saya kerjakan awak berdua. sekali ma dah masak nasi da.. buat goreng ikan bilis dengan sambal tahu. hehehhe..so, tak jadi buat sandwich, makan nasi le kita ye. lepas makan saya mengerjakan budak berdua tu. habis luka2 badannya. geram betol. kucing jantan besar tu kalo saya ada tak de lak dia nak datang, kalo tak selalu datang kaco. ma kata la.
~~
ahad, 11/04/2010 :
pagi pegi pasar. janji nak pegi dengan ma sekali tak jadi pulak sebab ma nak pegi tengok kebun ada orang nak pisang. ehhehehe.. so, ma pegi tengok dengan pekerja tu la. lagipon dia dah lama tak pergi kebun pisang dia tu. rindu la tu. haihhh.. saya pergi pasar sorang2 taktau nak beli apa. semuanya mahal2 belaka. waduh2.. every week pon harga ikan naik. pengsan. ikan tenggiri semalam harga rm25. uiksss... sedih la. camne la orang yang anak2 ramai2 tu kan. kesiannya. saya tak beli. saya beli tulang ikan masin. tu je la. nak buat gulai lemak tulangikan masin dengan terung bulat. lepas tu beli suratkabor dengan air hijau. entah le air apa, tembikai susu katanya. tapi bila rasa macam masam. bukan masam buah, masam dah lama. haih..minum 2-3 teguk then buang. balik rumah terus tuju dapor. siap2 apa yang perlu sebab pukul 11am nak tengok the slave hunter tu. hehehhee.. tak pernah miss la tengok cerita tu. best wooo.. korang try la tengok. owh..ada beli tembikai sepotong, balik buat air tembikai. ma balik kebun bagi air tembikai. hehehe.. lepas siap masak, berila depan tv. kononnya sambil rebus kacangkuda. nak buat2 makan2 la. tengok tv punya pasal, kacang kuda saya hangus lorr.. tengah syok2 tengok tv sekali ada bau hangit2 pulak. ingatkan apa. sekali teringat hambekk... piok tengah berasap2. hantu betol. there goes my kacang kuda. jangan tak kempunan makan juga yang tak hangit tu. hehehhee... apa laa... sayang betol. sapa nak makan? bagi kat ayam la jawabnya. lepas nona, balik rumah. lepak2 kemas2 sikit. main denga nezha. tu la nezha tengah main kotak. suka beno. lantak dia la. agaknya dia main pondok2 kot. hehehehhe....



petang macam hujan. suspen..suspen... sekali macam terlelap. tup2 takde api daa.. apa la.. macam duduk zaman dinasour pulak main takde2 api nih. so, pegi tengok switch box tu kot2 trip ke ap ake. cek2 semua ok je. means memang takde api le tu. call ayah ahtong sebelah untuk confirmkan. haa..ayah ahtong kata memang takde api. hari dah le gelap. menggelabah carik lilin.
siapkan tempat lilin siap2 takotkan berlarutan sampai malam takde api naya je. tapi sekejap je takde api tu..dalma sejam lepas tu dah ada balik. lega. masa takde api tu, nezha pon takot woo.. duduk je diam celah ketiak. saya bergerak sikit je pondia dah mengeow. hehehhe..tau takot. takpe la nezha, kita sama2 penakot. layannnn... tapi, bila dah ada api, dia la juara melompat. sambong main kotak balik. pukul 8pm obek datang. dia baru balik dari kampung so banyak le jajan2 yang disampaikan. wahhhh...syioknya. ada kerepek, ada bahulu gulong, ada kuih, ada laok. yahuuuuu... malam, makan nasi denga laok bekal obek. sedap jugak ye. hehehhee....
~~
isnin, 12/04/2010
macam biasa la. takde apa yang menarik. semuanya rutin harian. beli kuih pagi tadi, tapi tertinggal pulak kat rumah. haihh... harap2 nezhatak garukuih tu kalo tergaru hancur berkecai lemah le saya nak mengemas balik kang. dah le beli kuih apam. bayangkan kuih apam hancur berkecai. tak terbayang dah. pengsan.


ni si kuning. tengok hidong dia macam luka. hitam kat hujung hidung tu bukan apa, dai jatu longkang. tu le hitam. badan ada sikit luka. sian la. last week balik comel je. minggu ni balik dah comot. manja bukan main. tapi suka buat muka sedih. uwaaaa...


ni si hitam. penakot ya rabbi. tapi ada hati nak dekat2 dengan kita nak main. pon comot gak. lagi terok comot badan ada sawang2 labah2. entah kemana perginya dia tu. geram betol. mama dia lepak2 je la. bukan dia pedulik anak dia pegi mana, janji ada je.
~~
okla.. tu je nak cerita. harap semua sihat sejahtera hendaknya.
~~
saya lapar!
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

3 comments:

Mince4AM said...

kat terangganu dan kelantan banyak jugak mangga di jual dipasar2..tapi tak boom lagi.. yang betul-betul boom sekarang ni ialah tembikai...kat tepi2 jalan berlambak orang jual

Misz Pinkie Winkie said...

wahhh....bestnya cutie.
macam2 dapat...dapat bekalan..
dapat tengok anak2 comel.

smalam lin g makan ikan kat kedai.
ikan siakap segar 100gm rm5.50..
mahal rasanya.
kalo kat bagan lalang tak de mahalcamnie.
kalo masak tmabah lagi rm4.
uish...

aperpon..cuti memang syiok.
kalo tido time hujan lagie syiokk

saya said...

ahmad--musim buah-buahan malaysia ni. hehehe....sodap!!!

pinkie--tu la sekarang harga barang semuanya mahal2 belaka.