mari mencari....

Google
 

Thursday, May 13, 2010

kisah vacuum & isu biasa yang luar biasa...



hehehe..tatap la muka budak comot tu yang penuh dengan taik mata sekilo. kalo nak lap memang hazab. berkejar dulu satu rumah baru boleh dapat. dia pandai, nampak je saya pegang tiso dia tau dah..mencicit dulu. tapi takpe la.. nama pon budak tu tengah tido kan. takkan nak sebok2 mengelap mata pulak. bior je la. dah bangun kang baru kita kerjakan dia. hehehhee.. malam tadi bukan main lagi dia ye. menggeleser je. geram pulak jadinya. saya dah le nak mengerjakan kucing kecik luar tu. kena cerry berry pulak. entah le apa kena. makan sama je dengan budak2 lain. ceret mencicir2 sampai dia sendiri tak sempat nak pi kat pasir dan tak rasa agaknya benda tu kuar. siannya. dah le kecik, paling kecik pulak tu. muka tu dah le memang jenis tak sihat je dari lahir. pagi2 dah kene basuh bontot sebeb habis kene cerry berry tu. sian lak tengoknya. menggigil2 la kau kena basuh bontot pepagi tu. haihhh... so, asingkan dia dengan budak2 lain. balik semalam tengok menceceh lagi. aduhaiii.. ada belen ubat hari tu dah bagi dah tengok camne lak hari ni. harap2 sihat la.pagi tadi tengok ada lagi cerry berry tapi dah kurang la. still kene asingkan. kalo tak kang hazab semua orang kena. hai anak... jangan la sakit2 macam ni, risau la.
~~
ok.. tu cerita budak sakit, ni cerita budak sihat tapi mengada. bukan main terejal malam tadi. mainmelompat2 macam dunia ini hai ana yang ampunya... saya pon melayan je la. ikut melompat sekali. takpe.. eksersais tu kan namanya. hwuahahhaha... saya balik2 semalam kemas rumah. sekali vakum kong daaaa.. bunyik je mengaum tapi tak menyedut habok pon. ini boleh mendatangkan kemarahan yang teramat!!! geram sangat sampai saya ketok2. mujur tak pecah. puas la menggodek benda tu. menyampah. dah bengang sakit hati semua try test balik baru la boleh. fuhhh..lega. kalo tak otak dah terpikir duit2 berterbangan nak kena beli vacuum baru. rupanya nak kena marah2 ketok2 dulu baru nak boleh jadi ye. geram betol. so dah elok tu, sambong vacuum la. pungpang2 siap. lepas tu mandi. owh..semalam balik terus beli nasi tapau siap2. beli laok pajeri terung dengan sambal kerang. jadi la. tapi makan tak habis pon. entah la.. semua pon tak boleh masok tekak. obek awal2 dah inform malam dia buzy so takde dating2 la. huhuhu..takpe la. keja punya pasal.
~~
harini macam biasa la. malam tadi tido pon macam biasa. takde yang luar biasa. semuanya biasa2 aje. hehehhee... eh..ada..ada jugak yang luar biasa. tapi isu biasa. hari2 pon ada kat tv. budak plkn terbersalin kat kem. ya tuhannnnnn.... tu la dianya. agaknya memang orang tak nampak perot dia tu kot. habis, masa latihan lari2, lompat2 tu camne? dia tak ambil bahagian ke apa? tengok kat berita baby tu sihat besar. comel pulak tu. aduhaiii..sayang anak. seperti biasa, jantan2 keparat selalunya lepas je, bebas bergembira. yang pompuan la nak dok kene hadap ke mahkamah la, sebab menyembunyikan kelahiran, kena hantar ke pusat pemulihan akhlak la, kene cemuh masyarakat, kena boikot, kene kutuk, segala2nya la. pasal kes tu dah jadi 1 hal pulak setiap girls yang pergi plkn kena buat ujian mengandung. yang jantan tu menehen je. apa lansong takde tindakan ke pada jantan2 macam tu. buat la dna, kasi tangkap, kasi hukum. jangan hukum penjara, wat pe.. kasi makan pree je orang tu mengabiskan beras je. mengabiskan duit cukai rakyat je. kasi hukum rotan! bior dia rasa, esok bila nak buat lagi time dia tengah syiok2 nak tanggal seluar tu bior dia rasa bekas parut kene rotan tu baru dia ingat. takde budget? buat la. buat peruntukan. masokkan dalam budget tahunan. dari ko buat highway ipoh-selama tu nak buat apa? dah berapa banyak highway dah. menguntungkan kroni je. sebabkan dia la pompuan jadi macam tu. hilang punca, hilang arah tujuan. nak bagitau family takot, takot kene marah, kene bunuh dek mak pak. so, buat tindakan sendiri. eeeee.. tak adil. tapi tu la.. lepas hukuman dunia, tapi esok kat akhirat ko tetap le kena.
~~
rata2 blog yang saya baca kebanyakkannya dah tempah baju untuk raya. wahhh..awal tu. saya tak pernah tempah2 baju, biasanya main beli dah siap je. hehhehee.. baju kain ela yang saya beli 2 tahun lepas ada lagi tersimpan tak bertempah2. haihhhh....membazir betol. tapi memangsaya tengok tukang jahit kebanyakkan dah buka tempahan utk raya. tutup julai ni ha. so, korang cepat2. mana yang nak buat baju sedondon tu baik beli sekarang.
~~
malam tadi tengok nigella bites. dia buat york puding. bahan macam senang je. tengok dia buat aduhaii..sedapnya. tapi saya ni tangan basi la. kalo buat tu tak pernah yang menjadi. tu yang malas tu. membazir bahan je. hehehhehe.. sedih tau. miat tu ada nak buat2 kek buat biskut tapi bila buat tak menjadi tu luntur la semangat. nak kata tak ikut sukatan, ikut dah. tapi tu la..ada jenis tangan2 nya tu. ada orang tu main campak2 je tup2 jadi lawo je makanan. kan? bestnya la kalo pandai masak.
~~
okla.. tu je la nak cakap hari ni. nanti sambong lagi.
~~
i love you obek..(rindu kat obek)
i love you nezha..(jangan sepahkan rumah ye)
i love all of you..(makan jgn tak makan, takyah nk diet2)

5 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

arie2 geram tengok nezha tue.
tido tak ingat dunia.
matarapat tutup..menanggung taik mata sekilo.hahhha

tuelah pasal..skang dah kena tempah bajuraya..lin slalu beli siap jerk..kekadang beli gak kain ela.

cepat..cepat...skarang lom raya pon..tapie sale dah gila2.

Ummi batrisya dan damya said...

beli ready made aje, habis cerita :)

lama tak dengar cerita, ye :)

kesian kena cerry berry lagi si nezha

Hazelsyd said...

eh ehh posa lom ganti hehehe

MOKCIK AZWA said...

haiyoo...me too belum bayar puasa ooo...

me too...beli baju raya kat kamdar...abis cerita hehehe

aiyoo...pelik binti ajaib..mudah pulak tu terbersalin kan...kita ni bersabung nyawa nak bersalin dorang ni mudah jer bersalin sendiri2 kat toilet...

saya said...

pinkie--u tahun ni takyah beli dah ye..banyak dah stok tu. hehehe..

ummi--ummi pon dah lama tak dengar cerita. rindu kat semua.

hazel--sila ganti dengan kadar segera! hahahha...

mokcik--tu la kisah alam semesta