mari mencari....

Google
 

Tuesday, June 8, 2010

peace, peace, peace...




hello..apa khabar semua? harap sihat je la ye. saya hari ni buzy sangat sangat sangat sangat. rasa macam nak nangis la. hehehheee... semua kerja datang last minit. haihhh...harap esok semua boleh settle kalo tak, tak tau le apa nak jawab. tu la..dulu tempat keje lama relax2 nak carik keje baru. haa..sekarang, rasakan! hehehehe.. takpe la, pengalaman semua tu. takmau la duduk kat satu tempat terlalu lama nanti jadi macam ular bertapa pulak. dah bersalin kulit beratus kali tetap le takmau berganjak. lagi terok. takpe..takpe..sila motivasi diri sendiri.
~~
hari ni takde pic nezha la ya. budak tu buat hal pagi tadi. dia bagi 'hadiah' pulak kat saya. mujur tak terpijak kalo tak dah satu hal pulak. so, kene piat telinga le jawabnya. hehehhee..biar dia rasa. apa korang ingat saya betol2 piat ke? takde maknanya. marah kat mulut je. tadi balik lambat. pukul 830pm baru sampai rumah. biasa la tu kan. mamat tu dah mengaum2 kat dalam rumah. hehehehe... ala..bukannya gelap pon, lampu ada, kipas ada. saja dia mengaum2 bila dengar bunyik kereta saya kat luar tu dah sampai. anak manja katakan. duduk kejap, kemas lebih kurang, then mandi, then ngadap blog la. walopon penat. dah terbayang bantal je ni. mengenangkan esok hari. aduhhh..sabar je la.
~~
hari ni seharian tak makan. eh...kalo tak makan tu tipu la jawabnya. makan, tapi tak makan nasi. pagi makan kuih apam sekeping. lunch makan roti sekeping, dinner makan kotiaw suku pinggan. aduh..tak larat betol nak makan. tak selera la. tapi cuba kalo kat rumah ma. dinding rumah tu pon rasa macam nak digigit2 dimakan ditelan. sabar je la. hehehhee... apsal kalo makan kat rumah ma semua sedap ha? walhal makan telor dadar je pon. takpe2..takpe...
~~
apa lagi nak cerita ni. owh..obek keje malam hari ni. kene buat troubleshoot. biasa la kan. selamat bekerja obek... bestnya kita semua tido kat rumah tapi dia kene keje. hehehehe.. semalam dia petang tu balik awal. kononnya nak tido sebab penat, sekali bos dia call. yang dia pulak bila ditanya jawab ad akat rumah, nak tido. hahahha... memekak le bos dia. hai..obek..obek..apa la lurus bendul sangat. tapi takpe la..bos dia tau dia penat so kasi rehat. tapi kejap je lepas tu suruh datang opis juga ajak makan then buat keje. hehehhee...
~~
panas betol kan malam ni. kebelakangan ni memang cuaca panas betol. kalo hujan tu selebat2nya. cuaca pon dah tak menentu sekarang ni. takpe la.. semua tu rezeki.
~~
bila la nak mendapat tenag sikit kepala otak ni. runsing memanjang. oh peace, please stay with me. peace, flee not will ya? peace, peace, peace..why hath thou so tough to find??
~~
ok la..takde apa yang menarik dah yang nak diceritakan. ada kot tapi dah penat la. nak jalan2 blog orang pulak. sapa yang baru jadi follower tu terima kasih banyak2 ye. saya sayang anda semua.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

5 comments:

meowwmania said...

nezha bagi hadiah apa tuu huhuu.. :D

Misz Pinkie Winkie said...

betol la..skarang nie cuaca tak menentu..
kekadang sejuk kekadang panas.
sian kat budak2 jugak...

nezha muchuk bagi adiah apa?
smalam dragon dia berak terkeluar dari sasaran ..hangin betol.
taik dah ler besor...busuk satu hal
terpaksalah kutip dalam keterpaksaan.

Hazelsyd said...

hi saya,

happy working! may u find peace and dignity hehehe

i vote for world peace! hehehe

Hazelsyd said...

owhh tertinggal laks..

cium2 kan si nezha tu utk i!! muahh muahh mmmmuahhhhh!! geram dia!

saya said...

meow/pinkie--hadiah apa lagii..hadiah uk-uk dia la terlebih kayuh...

hazel--thank youuuuuuu..