mari mencari....

Google
 

Monday, July 19, 2010

kalo isnin biasa la.. mesti laporan weekend...



hello..
how was your weekend? ok? not ok? so-so?? saya macam biasa la.. sengal ada, happy ada, sedih ada. kata ratu emosi, harus pelbagai emosinya. ahahhaa...
~~
anyway.. hari ni monday. semua orang dah ok ke ni? jangan nak ada mood2 weekend lagi. takde monday2 blues de.. kita kasi tuka jadi happy monday. kalo agak2 takboleh jugak, tekanan perasaan ke, pi amik pisau, jadi la macam chuckt kat pic tu. huwhhahahaa...
~~
nak cerita pasal weekend. sabtu 17/07/2010 : berjaya bangun lambat yooo... dah bangun 530am tu, golek2 lagi. paksa pejam mata. tengok nezha pon elok je krohh krohh tido. polok la kuat2 bagi lagi lena. sekali dia bangun daaa..saya pon bangun la. kemas lebih kurang, pas tu pukul 7++am tu sambong tido lagi. bestnya. tapi tak lena la. terjaga2 je. by 10am, bangun dah. tak boleh dah nak terbaring je. sempit otak la. bangun2 tengok tv. korek2 peti ais ada balance burger dinner semalam. makan tu je la. burger sejuk. hahahha..gila pemalas. boleh la janji kenyang. duduk2 tengok tv, kumpul baju nak hantar pi dobi, by 12pm saya pon kuar rumah la. memula pi hanar baju kat dobi, pas tu merayap pi mydin. entah le nak carik apa. owhh.. nak carik baking powder katanya. kata nak buat2 kuih la bagai. pusing2 sekali dia jual yang botol besar je. tu maknanya tahun bila la nak habis tu. dah le kalo guna baking powder tu 1 sudu kecik je. ahh.. membazir. tak jadi beli la. letak balik. pusing lagi jumpa pencanai ke penggolek tu ha namanya? jenis kayu, saya nak yang jenis plastik tu kan. takde le pulak. tapi amik jugak. saje je la. ntah le apa yang saya pikirkan waktu tu. ingat nak beli roti. kata nk buat puding roti. sekali tak mendatangkan selera la. ahh..tak jadi jugak. sudahnya balik. 1 jam kat mydin cumanya beli kayu penggolek tu. buang masa betol. sampai rumah ma, tengok ma tengah masak rendang. wahhhh....best la. amik pinggan nasi cepattt..kalo tak kang habis. yo lah tu. sapa la ada manusia kat rumah tu. lepas makan, tengok tv sampai malam. itu je la laporan hari sabtu. eh..lupa.. petang, ma suruh buat cucur ikan bilis sebab nak bagi orang repair lampu minum. ok je la. nampak pulak ubi. then goreng ubi sekali. bukak fridge nampak sotong banyak, buat lak sotong goreng tepung. saja nak makan2. eh..camne nak buat sotong goreng tepung yang rangup2 tu ha?? saya bua tak jadi la. rangup juga tapi kejap je pas tu jadi tak rangup. uuwwaaa.. sapa ada resepi sedap buat sotong goreng tepung rangup2 sila la bagi.
~~
ahad 18/07/2010:
hujan lorr.. bestya tido. bergulung dalam selimut. tapi kejap je la. pukul 730am tu dah bangun dah. ma suruh goreng nasi untuk breakfast. ahhhh... tak suka la nasi goreng, tapi buat jugak la. buat untuk opah & ma boleh makan. saya takmao. saya nak breakfast lain. terus masak untuk lunch sebab malas. sebab nak tengok tv so tu yang masak awal2 tu. masak ikan bawak sweet sour & sup sayur sampur tauhu lembut & isi ikan. tu je la. kejap tu ma nak pegi kebun nak amik daun pucuk ubi. orang nak. saya kirim amikkan daun pisang. ma kata nak buat apa? saya kata, taktau lagi. kalo rajin kang jadi la makanannya. kao tak rajin kang sekian. hahahaha.. ma kata, alalalla.. rajin la.. rajin la.. hehhehe.. lepas tu ma pergi rumah orang kenduri. jiran depan rumah la selang 2 jalan. bila ma takde baru la semangat nak buat macam2. saya buat kuih koci la. yahuu.. macam sedap le pulak yang saya buat tu kan. mwuahahahhahaa... buat lebih sikit takpe, kang petang ma boleh tapau untuk orang buat wiring rumah tu. bagus betol. lepas nona saya pon balik.
~~
lepas tu tu je la..malam tido awal. 830pm dah kebabom. badan rasa tak sihat sangat. pukul 11pm dahtido lena obek call. cakap dia dah balik kl. nak jumpa. sekian le jawabnya. badan dah le tak berapa sihat, so takyah la jumpa. nanti la malam kang jumpa. rindu memang le rindu, tapi dia at that time pon baru sampai tol mana ntah. takyah la. dah malam. bor le dia balik rehat dulu. so.. malam ni saya nak pi dating. yahuuuuu.. harap2 jadi le. buatnya obek kene keje lagi, bye2 la jawabya.
~~
ok la.. tu je nak cerita laporan weekend.
~~
nezha sihat walafiat. luka kat perot dah kering dah. kalo nak boh ubat je mula buta muka dugong. tensen btol la. baru nampak saya nak buka tupperware ubat dia dah cabut lari dulu. sabar je la.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

2 comments:

meowwmania said...

buat kuih koci?? wahh ini betul2 hebat nih, kagum btl sy..

sila bg skit bakat memasak kamu tuh! jgn lupa bg smgt rajin tu jugak yer huhuu..

letak minyak gamat kat nezha kan, mmg le dia xmahu...gamat tu bucukk lor

Misz Pinkie Winkie said...

hhehe.
rajinnyer cik leeya kita nie memasak
lin ujung minggu arie tue basuh peti ais, basuh alas2, basuh baju kecik suor kecik.hahhha
nak masak..malasnya..