mari mencari....

Google
 

Friday, July 2, 2010

tak boleh bantu.. ini diluar bidang kuasa..


Tak boleh bantu?? diluar bidang kuasa?? habis tu apa bidang kuasa sebenar jkm?? jalan mudah suruh 'pihak tertentu' membantu melalui inisiatif tanggungjawab sosial? come on laa..... bukan masalah tanggungjawab sosial ke apa, ini kan tanggungjawab jkm sendiri. membantu rakyat yang memang memerlukan. kot beno pon rtk tu tak berdaftar ke dengan jkm ke yang sampai tak boleh dibantu tolong tu, sekurang2nya buka laluan atau salurkan ke kementerian yang sepatutnya. ni benda dah terang nyata, depan mata, lagi mau tolak kiri kanan? aduhaiii... apa punya cerita ni?





buat kutipan derma untuk bantu orang luar negara buka main, siap berkonsert bagai, siap bertabung2 bagai, siap cipta lagu tema bagai, siap buat bukaan akuan bank bagai, kenapa tak boleh tolong rakyat sendiri yang dah memang nampak kesusahannya. bukan isu kecik, dah jadi isu negara. but takkkkkkkkk.. tak masok pon muka depan paper, yang masok isu artis tu bercinta dengan orang tu. pedulik hapa depa nak bercinta ke nak telentang ke nak telungkop ke. ni isu ni lagi penting.
~
malas le cakap banyak2. sendiri pikir la. kalo ikut hati banyak nak ditulis, tapi kang bertambah2 pulak isu. korang kenyang makan juadah dalam meeting yang hari2 dari pagi sampai ke malam tapi takde keputusan positif tu kan selain menghabiskan bajet tu kan? pikir sikit utk orang2 rtk tu.
~
ni le namanya.... monyet dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan.


6 comments:

mokjadeandell said...

Sedihkan tengok warga rumah mak pah kena pindah.Rumah Titian Kasih ke apa.Berderai juga makcik tengok,orang tua,orang kurang upaya di buat macam tu.

~dARlee zURiS~ said...

ohh..nie nak kena masuk politik,ada suku sakat...barulah dapat bantuan
;P

Misz Pinkie Winkie said...

erm.....skarang mmg susah.
kalo ada kabel baru bleh idop.
macam2 hal.

e.t.t.y said...

betul setuju sangat sangat. lagi kejam dari rejim zionis tu.

MOKCIK AZWA said...

kesian Mak Pah tu...kini dipersoalkan pulak takde lesen...apa sangat la lesen tu berbanding khidmat yg dia tawarkan. Berapa kerat orang yang sanggup buat macam Mak Pah tu buatkan...kita pun tak sanggup.

saya said...

mok jade - tu la pasal.. susah nak cakap la.. tersalah cakap kang kita pulak yang kena.

zuris--takmau la masok politik malaysia.. kotor...

pinkie--kene beli kabel besor nih. hehehe..

etty--setuju, setuju...

mokcik--ha..tu la pasal.. 1 dalam 1000