mari mencari....

Google
 

Tuesday, July 20, 2010

tolongggggggggggggg...



attention kepada semua ibu2, mama2, mummy2, kakak2, papa2, ayah2, abang2 kepada kucing2 sekelian...



tolonglahhh......


tolonglah bagitau kat saya cara yang paling berkesan, cepat dan mudah nak kemas rumah.


hahahahhahaa.. kadang2 jadi naik hangin woo kemas sebab peel budak2 tuh. sakit2 pinggang merangkak2 mengelap lantai. guna mop mcam tak puas hati pulak, plus kadang air dari mop lagi mengotorkan lantai le pulak (ke saya je yg jadi macam tu??)


terbaru semalam saya tengah dok aksi2 merangkak mengelap lantai nezha dengan suka hati telah melompat atas pinggang belakang saya tu dari atas kerusi plastik dia.


berdetuppp... terus saya tertiarap.


pas tu saya nangis. pas tu dia blah macam tu je. sungguhkaki buli betol dia tu.


pertolongan anda amat dihargai.


taknak tolong bagi pendapat/cara/idea pon takpe....


tapi kene tolong kemas rumah saya


so, mana yang korang mau????


cepatttt..bagitau sekarang... meowwwwwwww.....



8 comments:

meowwmania said...

sy nak tolong bagi nasehat...

nezha, sila lompat kat mama kamu lagi yerk hahahah...

e.t.t.y said...

adoyai. sama lah nasib. siap dorang boleh nk main ski pulak ramai ramai. ingatkan bila dah bergolek, serik. tp tak. sakit hati!

Hazelsyd said...

hi saya,

bagi satu bilik khas jer utk dia main2..buh some toys sket situ (apa toys utk kucen eks by the way?), food dia, bekas minum dia kat dlm bilik tu, tpt ukk-ukk dia kena la ada dalam bilik tu gaks kan..then masa awak kejer, bagi dia lepak situ jer..tutop pintu, tp kena bukak tingkap (tingkap grille kan..idak kalu, ilang laks dia) hehehehe, kejam dak bunyinyer? hehehe..at least u balik kojer, kemas 1 bilik tu jer..

mana2 pon baik ada anak kucen, anak arnab, anak tikus ataupon anak sendreyy yg lepas bebas mmg sure ada adegan kemas2 umah yg diselerakkan pon..takbleyy lari punyerrr hehehe cuma try to minimize the area jer..save time and effort sket nak kemas...

tapi tang dia lompat2 atas badan u and then blah camtu jer...sangat comellllll okkeyyyy! mmuahhhh nezha! len kali buat lagik yerrr haahha

~dARlee zURiS~ said...

alaa...nezha nak tlg kemas sama tu
;)

upah org kemas lah leeya
seminggu sekali
senang.

saya said...

meoww--amboi..itu nasihat berunsur jenayah tu. ahhahaha...

etty--tau takpe.. lagi kita pegang penyapu lagi dia nak main penyapu tu.

hazel--tak sampai hati pulak nak kurung letak dalam bilik. budak2 tu semua bebas pergi mana2 dalam 1 rumah. aduhhh...

zuris--upah orang? takmau la..tak suka la orang yg tak dikenali masok2 rumah. tetamu tu lain la kan. hehehe..

ItaJeff said...

hehehehe...tak dapek aku nak nolong..sbb bebudak kat rumah ni lagi lar brutalnyer...semput akak...heheheheh

Mince4AM said...

susah bela kucing ni eh?

e.t.t.y said...

mince4am - agak susah. tp seronok. bila tengok dorang sihat, main main, hilang kesusahan tu...