mari mencari....

Google
 

Thursday, August 12, 2010

2nd Ramadhan 1431...sakit perot..


hello..
aduhduhduhduhhh... hari ni pepagi lagi dah cerry berry. apakah? spoil betol la. salah makan agaknya nih. entah la..
~~
semalam balik macam biasa. jalan boleh tahan jem la. sebab orang nak balik cepat berbuka tu kan. obek dah belikan saya siap2 laok berbuka. semalam dia beli laok gulai lemak perot...erkkk.... saya tak makan la benda tu. bukan tak makan la.. makan, tapi kureng sikit. hehehhee...tapi sebab obek dah belikan, terima je la. jangan banyak bunyik pulak. untung2 orang tu dah belikan kalo tak nganga buka makan biskut kering. lagi dia beli laok ikan sambal keras kejung, dengan sotong liat. hahahahha... terima je la. air soya cair sampai nak jernih dah airnya punya banyak kali perahan kacang soya. nak untung punya pasal. entah le labu..takmau cakap banyak la. bulan puasa ni. kuih dia beli popia goreng dengan apa ntah kuih kaler hijau bentuk bulat ada kelapa atasnya. macam apam tu.
~~
sempat sampai rumah sebelom waktu berbuka. hahhahha... lepas berbuka tengok tv. nezha pulak buat hal betol la malam tadi. dok mengeow2 kuat tak berhenti2. sepanjang malam. entah apa yang tak kena dengan dia tu. tanya kat dia kenapa? sakit perot ke? lapar ke? pening kepala ke? sakit kaki ke? dia meoww2 juga. sampai ke subuh. dengan saya sekali le tak boleh tido malam tadi. risau jugak. masa saya bangun sahur tu baru dia macam tido lena sikit. saya slow2 je la buat sahur tapi dia dengar pulak. ingat dia nak menjerit lagi tapi takde pulak. elok je dudukkat kerusi saya letak kat dapor bagi dia mengadap muka saya 24jam. haihh.. nezha.. nezha. kenapa kamu ni nakkk...
~~
so bangun sahur macam biasa. pukul 4am dah bangun. jerang air, goreng telor, bakar roti, goreng wedges jugak. hehehehhe... ingat nak buat nasi goreng tapi bahan apa pon takde. tinggal bawang je. macam tak syiok pulak nasi goreng kosong sangat. kalo ada bahan2 kacang panjang ke udang ke sedap le sikit. takpe la... lepas tu dalam peti ais nampak yang jajan beli hari tu, sotong kering tu dengan popia kecik2. wahhhh... dah rasa macammakankuih raya la popia kecik tu. hehehe.. walhal baru 2 hari puasa wooo. takpe..takpe.. semangat mesti mau ada. so, ini sahur saya pagi tadi.



roti bakar, telor goreng, wedges goreng, tuang sos tomato, air milo, air suam, jajan popia kecik2 dan sotong kering.
~~
lepas sahur lepak tengok tv. masa tu la dok mengunyap jajan2 tu. haaa.. best la tengok cerita kat tv. tadi tengok tv3 cerita apa ke namanya ramashan2 apa ntah. alalalala.. biasa la cerita melayu kawenlari2 gitu takde restu. layan je la. lepas tu tengok spartaco kat 413. ehh.. best. takbolehmiss lah. taktau lak dia ad atunjuk pagi2 macam tu. hari tu saya tengok malam pukul 12++ macam tu. layan tv sampai waktu pergi kerja. tak tido2 dah lepas sahor tu. 630am siap2 pergi kerja. lepas habis tu sambong tengok mickey mouse kat 615. lepas tu pergi keje. hehehehhe.. now adalah mengantok ye.


ni nezha dok kepoh2 nak try test minim air milo saya. geram lah. asyik nak pow orang punya je.
~~
apa lagi nak cerita. tu je la kot. harap2 dapat update sepanjang ramadhan ni. camne puasa 1st day korang? ok? nanti cerita ye.. nak baca la. hehehehhe..
~~
obek hari ni buzy. tadi pagi2 lagi pukul 8am dah call. saya tengah on the way nak pi koje. dia tanya, oby...camne nak spell 50? fivety ke? ayoyoyoyoyoooo.. baru pukul 8am dah sengal ke obek. fifty laaaaaaaaa.... pas tu tanya lagi spell 30 camne? tirty ke? woii..thirty laaaaaaaa... obek ni kan. nak kena tau. semalam sengal tanya nak bawak rokok tak pegi keje, hari ni tanya camne nak eja fifty. macam2. esok nak tanya apa pulak. tu tengah lemau le tu. seminggu ni memang le lemah je dia. habis, tak mendapat rokokkkkkkk... rasakan. semalam pon entah berapa kali call dok ngadu2 lemah la, itu la ini la. saya tanya semalam buka apa? sama dengan saya punya laok tak? dia kata sama.. tapi mula2 buka minum air lepas tu rokokkkkk.. lepas tu baru makan. hahahhahaa... biorkan la. saya suka je menyakat dia. sorry obek. i love you...
~~
ok la.. tu je nak cerita hari ni. nanti sambong lagi ye. selamat berpuasa. owh..perot adalah sakit lagi. dah 2 kali bertemu dengan 'mr. tan.' uwwaaaaaaa....
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

5 comments:

MOKCIK AZWA said...

yohooo....perut sudah ok ker? masih cherry berry lagik tuu..

rice cooker mokcik masih belum diganti baru maka mokcik sahur roti gardenia perisa vanila jer la pagi tadi...2 days in a row...cam you jugaklah..roti bakar ngan wedges hehehe..

~dARlee zURiS~ said...

1st puasa dah sakit perut?
kena hati2 beli kat makan kat luar pasnie tau.

hahaa..apalah obek nie
pagi2 tak pekena rokok dah sengal ke?
;P
obek nak bermanja lah tu.hehee..

Hazelsyd said...

nezha..nezha..kenapa kamu ni nakkkk hahah takbleyy tahan ooo ini ayattt hehehe

hi saya,
agaknya sakit perot sbb minum air soya hat cayor bebeno tu kot..hope your tummy get well soon ok..

Misz Pinkie Winkie said...

leeya
asik lauk sahur jerk..nak tengok lauk buka pulak..nie mestie kes dah lapor sangat, tak sempat nak capai apa pon.hehhhe

meowwmania said...

haaa...ada la bende yg nezha nak bgtau tuh, sian kat dier isi hati tak dipahami huhuu..