mari mencari....

Google
 

Wednesday, August 25, 2010

camne nak sabar kalau macam ni...



hello...
aduhduhduhhh.... tengok.. tengok!!! camne nak sabar kalo macam ni punya perangai baik sangat ni?? orang sebok nak berbuka kelam kabut, dia naik atas meja. bila kena marah, mula la tunjuk protes. ye.. dengan cara duduk kat atas tudung saji tu. huhuhuhuhu... weh nezha.. melendut tau tak tudung saji tu kau kerjakan. mujur je tak terkoyak tudung saji tu. kalo udah terkoyak terberlobang camne nak guna lagi? recycle jadi mainan kamu ye? eeeeee... bla ditegur buat muka keras dia. di ambik pun keraskan badan. sabar je la....

nampak macam burung hantu pon ada pulak nezha dalam pic ni. hehehehee.... tak kisahla.. buruk tak hensem pon tetap saya sayang... muuahhhhh....
~~
apa nak cerita? cerita pasal semalam la. semalam kena beli makanan sendiri la nampaknya. sebab obek pergi kerja ke hutan melintang. huiii... kat mana le tu agaknya. kat perak katanya. dekat2 dengan bagan datok kot? ye? entah... tak hapal lak peta malaysia. anyway.. pening le nak beli makanan apa. biasa ada je dah siap kan. padan le muka. merasa le makan asap orang jual ayam percik lagi. hahahhahhaa... semalam beli simple je. beli 1 je laok, sambal paru. sedap lak orang tu masak. beli 2 ringgit. dia rangup2 la paru dia. tak lembek2. bagus. lain kali boleh beli lagi. memula ingat nak beli laok sambal ikan. nampak macam ok je. saya cakap kat orang kedai tu.. (nikedailain la..bukan kat kedai yang jual paru tu), kak.. nak ikan satu. sekali dia jawab.. haa..ikan tu RM4, RM4!! eh, ehh..apsal minah ni? orang tanya nak beli ikan, bukan tanya harga. dah le cara menjawab tu menengking2. hello.. tak sedar diri punya orang. tapi saya diam je la lagi since dia tengah amik plastik untuk amikkan laok untuk orang. lama sangat tunggu tak gak sampai giliran saya, saya pon beredar.. bila saya gerak dia panggil, hei, hei.. tu ikan tu nak berapa ekor? 1 ke 2?? saya punya terkejut... saya patah balik saya cakap kat dia.. ikan tu? ikan tu ko makan le sendiri.. kurang ajar. pas tu terus saya blah. lantak la. benci lahhhhh.... cakap tu macam le kita ni nak mintak free ikan tu. kita tau harga ikan..takyah nak jerkah2 orang. tak beli kat kedai ko belambak lagi kedai jual makanan. puiii... marah punya pasal,lepas tu saya terus pegi beli air. beli sampai 2 bungkus. soya bean dengan laichikang. lantak situ. pas tu beli kuih taktau apa namanya kaler coklat tapi sedap. dia potong bentuk kuih talam. entah le apa namanya. lepas tu beli kuih lopes. so, semalam berbuka masak nasik je la. makan. kuih semua tak habis. hehehhe..air pon tak habis. share dengan nezha kuih coklat tu. nak pulak dia makan. ok la tu....





lepas berbuka tengok tv. pukul 930pm dah tido. lepas tu pukul 2am terjaga. sampai le ke subuh sampai le sekarang.. belom tido lagi. sekian laporan untuk semalam.
~~
ggrrrrr... hari ni sampai opis macam biasa. tak lambat, tak cepat. opis ni tengah dilanda masalah sekarang ni. pasal kes budak account tu le. malas nak masok campor tapi kena jugak termasok campor. chehhh... tak suka la.
~~
rindu kat obek. rasa macam dah lama je tak jumpa. kenapa ha?
~~
ok..nati sambong lagi. tatap lah gamabr budak hensem tapi comot tu puas2.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

7 comments:

Hazelsyd said...

hi saya,

hehehe cute laa nezha dok ataih tudung saji tu!

hehehe tu diahh garang nyer mak ngahh! hahaha...sabar yer..sabar..esp bulan2 posa ni..biar org lain berkurang ajar, jgn kita ikut sama yea..just try..i'm still learning myself too..

MOKCIK AZWA said...

wakakaka...comelnya gambor kucing tengah protes dok atas tudung saji tu hahaha..

hah...padan muka mokcik tu kan...hehehe..ganasnya leeya nie hahaha...takottt....

sabarr...bulan posa nie jgn mare mare hehehe

Ummi said...

akak pun suka paru yang di goreng garing, sedap, tak perlu makan dengan nasi boleh ratah macam tu aje :)


padan muka si kakak penjual tu, akak kalau ke pasar ramadhan mesti akan pilih kedai yang biasa pergi aje macam takut nak pergi beli kat kedai lain sebabnya takut tak sedap dan basi :(

sedih kan orang nak berniaga berniagalah betul2 janganlah suka tipu2 :(

~dARlee zURiS~ said...

suma org dah cakap sabar...so tak nak ckp lah.hehe..

hutan melintang?pernah dgr.tp taktau kat ne.maap le.teman org perak murtad ;P

meowwmania said...

hahaha...nezha leh kawan ngan citam suka dok atas tudung saji, kalau tudung saji tu terlungkup lagi la dia suka yer huhh!

saya said...

hazel--tengah belajar2 le ni nak jadi lagi sabar. hehehe.. susah betol.

mokcik--bukan ganas, tapi geram bila kena macam tu.

ummi--tu la.. leceh la. bila taklaku mula nak nak ckp kena mandrem la itu ni walhal sendiri takmau pikir.

zuris--hehehhe... takpe..nanti kita tengok peta kat mana tempat tu.

meow--ye ke? nezha.. meh sini kawan dengan citam. hehehe..

Misz Pinkie Winkie said...

alolo.
nakalnya dia..duduk atas tudung saji plak.
sib baek tak pecah.
malam nie buat lagie yer nezha
aunty lin sokong 200%