mari mencari....

Google
 

Tuesday, August 3, 2010

pecah? nezhaaa!!!!!!!!!!....


hehehehe... gambar lama.. tengok je la ye.. tak sempat la nak snap pic terbaru budak busuk tu.. sebab busuk sangat nanti camera hp rosak. hwahahahha... sian nezha.. busuk2 pon tetap la menjadi pojhaan hatteku.....
~~
anyway.. apa nak cerita hari ni ha??? biasa la.. apa ye? owh..semalam balik saya masok je rumah nampak dah benda kat ruang tamu. ingatkan apa... sekali rupanya pasu bunga kristal saya pecah la.. sapa buat ni??? nezhaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. saya jerit kuat2. tak le kuat sangat tapi geram lah! dalampada marah2 tu pi tengok dia cepat2 takot dia terpijak serpihan kaca tu ke kan.. naya je mamat tu kang. sebab masa saya masok tudia duduk je diam tak bergerak. biasa dia datang kat pintu. suspen wooo.. cek2 celah2 tapak kaki dia, kot2 ada.. tengoktakde. rasa2 raba pon takde rasa. tengo kat bulu2 dia. ye la..bulu tebal tu kang mana tau serpihan tu melekat kat celah2 bulu ke naya je. saya sapu2 sikit2 bulu takde pulak. syukur... takot la.. buatnya melekat kat bulu, pas tu mamat tu pi jilat2 bulu dia. huishh.. mintak dijauhkan. saya risau la kan. lepas dah check2 mamattu.. perasaan kembali membara.. sebab tengok pasu tu dah berderai. sabar je la. ni nak marah kata sapa ni? marah kat nezha? alahai..dia kan kanak2 mana le tau benda tu. tapi sapa suruh panjat meja?? memang nak kena rotan budak ni tau. nak marah kat diri sendiri? sebab letak benda2 merbahaya tu kat rumah? owh..sya pon tingin jugak rumah lawo ada pasu2 gitu. uwwaa... takpe la..lepas ni takde dah nak letak2 pasu bunga kaca kristal ke apa ke. kalo nak juga boh situ pasu bunga cop baba.. pasu pelestik. uwaa.... sms kat obek inform perangai anak dia yang baik sangat tu. immediately orang tua tu call. bukan nak tanya keadaan saya kot2 saya ke yang terpijak serpihan tu ke.. soalan menderu2 tanya nezha ok ke tak? dah check ke belom? haihhh.... pi la nezha masok dalam perot awak tu. hehehehhee.... obek pon sayang nezha apa... saya lagi la berganda2 sayang nezha. so, mamat busuk tu dah tau salah kan.. dia tau la nak dok diam2 kat sofa masa saya kemas2 lantai lap mop semua. standard.. dia memang macam tu. kalo dah bersalah tu baik je la perangainya. cuba kalo tak tu time saya nak menyapu tu le time tu dia nak bergayut kat penyapu tu. lantak situ. so, dia duduk diam sampai saya siap habis. saya dah nak mandi baru saya panggil dia. baru la nak mengeowww... nak mengadu la konon? nak meraih simpati la konon? sabar je la.. baru le terhegeh2 terkedek2 nak ikut saya pi mandi. eeeeeee.. camne nak marah budak macam ni. sabar je la banyak2. so nezha.. please.. jangan panjat2 meja lagi, jangan panjat tv lagi.. hari tu speaker jatuh, mujur tak kene hempap dek speaker tu.. kali ni pasu pecah. ni kenapa ni? stress ke? eh.. hello... saya ni yang patot stress dengan kerja lagi dengan keadaan luar lagi. haihh... ye la..ye la..saya pon salah juga. manjakan dia sanga kot? takpe.. lepas ni saya beli rotan panjanggggg punya hehehehhee... yo lah tu.. i love you nezha.. just dok rumah jaga diri. makan, main, then tido je dah la..jangan la buat macam2 akal kat rumah tu. risau lah.
~~
bab obek pulak.. malam tadi dia ada lagi kat kl ni. bagusssss... tapi malam tadi tak le jalan pi mana pon. pi makan la. saya makan char koteow, obek makan nasi ayam. jadi la.. takde mood sangat la. owhh.. mak midah call obek cakap baju raya saya dah siap dah. yahhhooooo... duit upah jahit? suruh obek bayar lah.. bior kan dia. hehehhe.... so raya takyah beli baju kurung lagi, cuma beli baju jalan2 je dengan kasut dengan beg dengan selipar..(eh.. banyak pulak barangnya). obek takyah la.. obek beli baju melayu 1 je dah la. hahahahhaaa..... baju raya nezha? takyah laa.. saya dah belikan collar baru untuk dia. kaler kuning striking. hehehe.. ada loceng. ok la tu kan. tetiba rindu kat obek la. dia tengah tensen tu. biasa la hal keje. hehehehee....i love you obek.
~~
ok la.. hari ni tulis pendek je dah. takyah panjang2. nanti sambong lagi.
~~
tingin roti canai la, kuah dal & sambal.
~~
i love you obek...
i love you nezha...
i love all of you...




4 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

alolo budak musyuk tue pecahkan pasu yerk...
nak kena rotan nie.
tapie boleh geng ngan dak2 kat umah tue.
pantang nampak benda pelik sket..abis di terjahnya.

nezha nak kawan tue..sian dia..duk main sensorang tiap2 harie.
hhehhe

p/s:tingin roti canai ngan kuah sardin.nyumm.nyumm

meowwmania said...

btol ckp misz pinkie, tu tanda protes dr nezha. sian dia boring dok umah sensorang...

nezha nak mintak adik ler...xde adik gilpren pon muleh hehee~

~dARlee zURiS~ said...

pasnie suruh obek beli lemari besar
leh letak pasu2 kristal tu dalam tu ek.takdelah pecah dah
;)
alahaii nezha..nasib baik takde luka2.

saya said...

pinkie/meow/zuris--tu le peel kesayangan saya.. apa nak buat, layan je laa.. hehhe...