mari mencari....

Google
 

Thursday, September 23, 2010

nezha ok dah.. giliran saya pulak...




hello..
nezha dah sihat dah. dah lari2 dah.. dah panjat2 dah.. tapi dia dah jadi macam jahat sikit lah. wahh..jahat katanya. bukan la.. nakal terlebih le pulak. sakit dapat akal baru ke nezha? hishhhh.. not good..not good...
~~
semalam balik tengok dia tgh melepak kat ruangtamu. fuhh..lega. pelok2 dia la. sekali bau busuk daaaa. heheheh.. ada lagi sikit saki baki uk-uk cair tu melekat kat bulu dia. so oeprasi membsuh telah dijalankan. chehh. time tu la dia tunjuk peel dia. haihh.. biasa elok je dia. tak le diam, dia pusing2 gak le sebab takot kena air tu kan. tapi semalam.. siap dengan mulut bunyik2 lagi. siap dengan bunyi marah2 hissing2 bagai. ihhhh..geram lah! oooo..biasa dia ni!! nak cubit ke? hehehehe.. terkejut saya sebab dia memang tak pernah nak buat bunyi macam tu tau. sabar2.. sabar. dah tu lap2 le bontot gebu tu kan. sabor je la. dah tu dah ok la...lega saya.
~~
sebelom balik semalam singgah le mencari air kepala. idok berjumpa lor.. jumpa pasar malam. ada jual air kelapa. hehehe..tapi ada ais, boleh ke? belasah la. tak la.. mintak kat abang tu buatkan yang buah kelapa tu kan. suruhdia potong atas siap2 so sampai rumah korek je la. hishhh..sayang anak punya pasal, tak pernah2 beli air kelapa semalam beli kelapa sebijik. betol2 la budak ni tau. so, berangkot le buah kelapa tu. aduhhh..... beli sekali makanan untuk makan makan. beli burger je la. seperti biasa, burger daging special letak semua tapi takmau sos. hehehhe... then nampak apam balik rangup, beli 2. thenbeliair soya bean 1. cukup la...
~~
sampai rumah tu yg tengok dia tengah melepak tu kan. malam tu ingat nak bagi gak dia air kelapa tu. takmaunya dia. suruh jilat tak mau, pakai straw tak mau, guna syringe pon takmau.
dia nampak je saya hulur dia cabut dulu. aduhaiiii.. geram betol la. ke tak sedap? entah..saya pon tak suka air kelapa. tapi dia sebat air soya saya! uwaaaaaaaaaaaaaaaaa... mencik laaaa... burger pon dia nak juga, tapi saya tak bagi. sebab perot baru nak elok kan, kang lain lak ceritanya. nezha..nezha.. buah hati pengarang jantong limpa hempedu saya. macam2 perangai dia tu. malam, nak tido tu, dia yang dulu-duluan masok bilik. terus naik kat kerusi plastik dia tu le. sabor je la. malam2 dia datang nak tidor katil saya kata tak boleh. kobusuk bau berak pi tido jauh2, hahahhahahaa.... ingat dia nak ke turun, takdenya. tetap le tido jugak atas katil. amik space pulak tu. sabar...sabar...
~~
sebelom tidor seperti biasa baca buku dulu. tengah baca2 tu sekali rasa mata gatal. then tonyoh2 la. sekali jadi sakit, jadi sakit sangat. then bengkak, merah. mata putih tu bengkak. aduhaiii.. sakitnya. nangis dah masa tu. saya rasa mata putih tu dah tercalar ke luka ke kot. terus jadi bengkak kuar2 air mata. tapi saya bawak tido jugak la. ingatkan dah elok. tapi bangun pagi ni stil bengkak & merah. uwwaaaaa... takotnyaaaa.. camne ni???? sakit lak tu. nikena sakit mata tu ke? takkanle kot. pagi tadi nak pi opis lalu2 juga cari klinik. dah jumpa takot lak nak jumpa doktor. uwwaaa... obekkk..balik le cepat bawak saya pi klinik.. uwwaaaa.... so now kat opis mata ceme sebelah. tau ke ceme? ceme tu macam sepet sebelah la. mencik..
~~
obek takde. semalam petang dia call cakap kene pergi cmrn hglnd tu urgent. ok je la. dah hal keje. malam tadi sampai sana pukul 1am. haihh..sian obek keje terok. saya lak mengada2 sikit2 nak sms ngadu pasal mata la pasal nezha la. tak patut betol kan saya ni. uuwwaaaaa......
~~
apa lagi nak cerita? takde idea dah. harap obek balik dengan selamat sebab ada meeting lak kat ptrjaya pagi ni pukul 11am. jumaat kene pi johor lak. hehehehhee... around the nation mamat tu koje. i lap u lah!
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

6 comments:

meowwmania said...

nezha dah ok yer alhamdulillah...agaknya dah terberak-berak tu dah keluar lah mende yg menyebabkan dia sakit tuh hehe..

mak nezha pulok sakit aduhh...g klinik cpt leh dpt mc byk hari tu ngeh3

bebaik jgn smpai jangkit kat nezha pulak ;)

~dARlee zURiS~ said...

kena trim sikit kot bulu nezha tu
bulu raya.misti lagi ensem ;)

laa...cepat lah g klinik
nanti kang apa2 lak.
taruk lah eyemo dulu ek.tgk camne.

starzieti said...

cyan klo tgk kcing saket..

nUR_rOsALiNdA said...

wahhhhhhhh
lama nyer kita tak jenguk sini
maklum la
blog sendiri pon blom tentu nak tgk...hahahaha~

Misz Pinkie Winkie said...

yeyeh..nesha dah sihat.
lega hati dengar.

tapie mama nezha plak sakit.
tuleah asik kijer tengok bontot nezha jerk.
kan dah kena sakit mata.
aiyokk..tak tau.

Hazelsyd said...

hi saya,

get well soon k! actually i once in my life experienced kucen yg terberak masa tido ngan i atas katil tau! tak penah citer kat sesapa pon sbb what a memory!! haha wont forget that memory! hehehehe sebab sayang sangat kat kucen, mak pon kata haa bersih2 basuh2 sumer sendiri2 balik. OMG what a memory indeed!!