mari mencari....

Google
 

Tuesday, October 19, 2010

good luck obek...


errkkk... aksi jelir2 lidah tanda protest. hahahhahaha... so cute. for me lah kan. walopon busuk masam tetap le hensem dimataku. ni pic pagi tadi. wahhh..pagi tadi dia protest lor..takmau kuar bilik. saya dah buat macam2 gaya angkat dokong pon dia gelejat2 nak turun. bila letak dia lari lagi masok bilik. haihhh... geram betol. malam tadi dia tido lena. tak kacau2 pon, dah pagi pukul 530am tu baru dia kejut. tu pon dia kaco kejap jepastu sebok nak main wayar hp. sabor je la. risau terbelit je wayar tu. saya malam tadi pulak tido lambat sikit. tak le lambat sangat. pas tu ada mimpi. takot laaa.. mimpi orang tua tau.. orang tua lelaki. dia kata saya anak dia. uwaaa.. pas tu kat sebelah dia ada budak kecik. budak tu senyum2 je kat saya pas tu nak pelok saya pulak. uwaaaaa... saya takot terus terjaga. tak suka la mimpi hantu. mimpi la pegi disneyland ke apa ke baru la meriah sikit. mencikkkkkkkkkkkk...
~~
obek buzy je semalam. tapi malam tadi ada kuar pi dinner dengan dia la. makan burger share dengan obek. pas tu makan cheese nan, minum kopi o ais. supaya bertambah gred kehitaman saya ni. naomi campbell hitam elok je laku juta2 duit dia, takkan saya yang lagi 100kali ganda lebih cun dari dia ni tak laku kan walopon hitam. hahahhahaa.... owh..saya tak laku sebab saya tak bukak2 baju macam dia. i think so. anyway... obek makan roti canai dengan coke. sambil makan borak pulak. mak obek call..ngadu cakap adik obek nak bertunang pulak end of this month. haihh... baru keje 4-5 bulan dah sebok nak bertunang. pas tu nak ikat setahun. apa le gunanya nak bertunang lama2 tu. kalo ada jodoh tu takkan ke mana. tak paham le apa yang depa2 ni pikirkan. tunang tu bukan tiket untuk merayap2 ke apa ke. apa perngertian bertunang tu? bersedia sebelom berkahwin? gitu? ya la.... kalo ko ada duit.. hari ni tunang esok nikah pon boleh. yang penting duitnya.. kalo takde ko bertunang 10 tahun pon takde maknanya. lantak le. bukan apa.. sian kat mak midah je la. abang longnya tak apa2..adik2 pulak nak duluan. pepandai dia le ye tak? jangan mintak duit kat mak pak udah. ahh..nanti korang cakap apsal pulak saya taknak tunang kan? konsep saya senang ada, ada duit, dah bersedia, kawen je terus.
~~
benci tetiba bos masok opis. bluwekkkk..
~~
tak suka la kerja sini. ehh..suka2.. tapi tak suka orang kat sini. hehehhe... bab tak basoh pinggan pon boleh jadi isu woo kat sini. aduhh.. memasing malas. tak suka la.
~~
rindu kat obek..





ok.. ni gambar protest ke dua. masa ni saya panggil2 dia diam je la. mata je mengerlip2 dengan ekor tergoyang2. konon2 tido le tu...bila dokon gbuat2 lembek badan. eee... malam tadi garu2 dia sikat2 dia wahh.. bukan main suka. bergolek2 bagai. sayang budak ni.
~~
apa lagi nak cerita? owh..tadi masa saya nak datang opis, kan ada brenti kat traffik light. trafik light tu macam naik bukit sikit. ada 2 lane. then lane sebelah dah jalan lane say atak jalan gak. oo..rupanya ada kreta rosak. takpe la. kereta depan2 saya tu amik lane sebelah le kan. sekali tu dah lampu merah lagi. so brent lagi. depan saya ada sebijik myvi. depan myvi tu le kereta rosak tu. kereta apa ye..lupa la, kaler kelabu. kejap tu driver myvi tu kuar, pi kat kereta rosak tu. saya cakap wahh..baiknya abang nni nak tolong orang. ye la kan. peak hour. kot2 driver kereta rosak tu awek ke baru le dapat markah tinggi. saya tegok dia ketok2 cermin kereta rosak tu then saya nampak driver tu macam terbangun. lorrrr... rupanya dia tertido dalam kereta ko... cheh..bikin suspen je pepagi ni. tido rupanya. maybe mengantok sangat ke atau letih sangat ke apa ke, ntah2 mabok malam tadi tak hilang lagi. hahhhaha.. huishh..bahaya betol. mujur dia tarik handbreak. kalo tak, terlupa ke, just tekan brek, then terlelap, harus kereta belakang pulak kene hentam sebeb mengundur area situ bukit. nauzubillah... bahaya betol. so, korang2 ingat la ye. kalo brenti kat trafik light, free gear, tarik handbrek. jangan malas. jangan dok tekannnn jebrek tu kadang kita tak sengaja entah ada apa benda ke tergatal ke terada lalat ke dalam kereta ko sebok nak mengibas2 lalat or dah tertido macam kes tadi tu ke then dah terlepas brek kaki tu naya je. kalo yang kemek tu krete ko je takpe.. ni kang tak pasal2 kereta orang lain pon kene. duit lagi... ingat tau.. memang le korang kata duit boleh cari.. tapi kalo benda tu boleh kita elak, kita elak le kan. kalo kereta dah masok workshop nanti nak pergi keje macam mana? kalo ko ada orang hantar takpe la. kalo orang yang kene kemek tu yang disebabkan oleh ko tu takde orang nak hantar camne? camne dia nak pegi kerja? camne dia nak hantar anak dia pi sekolah? camne dia nak bawak mak dia pegi klinik? mana tau dia le sorang yang kulu kilir nguruskan keluarkan. kan dah susah tu. so, ingat tau. brenti-free gear-tarik handbrek. khidmat pesanan masyarakat ni.
~~
okla.. nak sambong keje dengan nak nak tengok monyet melompat. best woo..sini kan ala2 mini zoo... ular sawa ada, monyet ada, badak ada, kura2 ada, siamang ada...
~~
obek ada meeting besarrr punya hari ni. yang hadir dalam meeting pon orang besarrr2 juga. wish him lots of luck ye. sian dia keje siang malam untuk presentation hari ni. semoga berkat kerja2 obek.
~~
i love you obek...good luck!
i love you nezha..janga nakal please
i love all of you..nak cubit?

6 comments:

MOKCIK AZWA said...

Good luck obek!

adoii...mabuk ker aper ker tu bleh tertidur dalam kereta...ni kes mcm yg masuk dalam paper hari tu kan..

owch ...luckily orang2 kat zoo..erkk..opis saya ok ok belaka hehe so happy la jugak kerja kat sini

Hazelsyd said...

hi saya,

huyyooo...panjangnyer bebelan dia tu hehehehe kidding..thanks yer, insyaallah ingat pesanan khidmat masyarakat tu lagik.

nanti kan kalau ada mimpi2 lagik ada org nak bagi baby kat u, jgn amik tau. agak2 dalam mimpi leh control dak nak amik ker dak? hahaha ekceli terasa cam mimpi nak bagi budak tu mimpi tak elok jer..but then i dunno..

good luck obekkk!! insyaallah dah usaha siang malam tu akan ada hasil yg memberangsangkan nanti..

meowwmania said...

hamboiii banyaknya pesanan khidmat masyarakat tp bunyik macam membebel jek hahahah...

nezha len kali protes lelama sket yerk hehe..

Ummi said...

aduhai sampai boleh tertido dalam kereta, bahaya sangat tu. ummi kalau kereta rosak, ummi memang kasihan tambahan yang naik moto bawa anak kat tengah lagi kesian, tup2 hujan pulak alahai


good luck to obek, cheese nan memang sedap kan, baru semalam ummi cuba takut nak makan sebelum ni sebab cheese tapi semalam share dengan batrisya sedap pulak :)

~dARlee zURiS~ said...

w/pun dah lewat,tp nak amin gak tuk obek.amin...
:)

hah.camtu pun ada ke?
boleh lak tertido dalam kete.
agaknya penat sgt lah tu kot

saya said...

tq semua wish untuk obek.. moga anda pon beroleh nikmatnya nanti..aminn