mari mencari....

Google
 

Monday, January 17, 2011

hanya tulisan, entry tak bergambar...

hello.. adoii.. dai dah mula buat hal dah..entah le kenapa budak busuk saya tu.. tak pernah2 nakkencing kat carpet weekend ni dah 2 kali dia kencing kat carpet. geram betol la. apsal ha?? nak kata saya marah dia, takde la pulak.. nak kata cubit2 dera..lagi le takde. habis yang dok protest tak henti tu apsal? uuwwaaa... jenuh le saya kena cuci carpet tu tau tak. makan minum main jalan2 semua macam biasa je. takde yang luar biasa. apakah? ni yang makcik lomah ni. banyak lagi kojo lain nak dibuat dia buat hal pulak. sesapa ada idea camne nak buatdia jangan kencing kat carpet lagi? kenapa dia jadi macam tu. aduhhh..tensen betol.
~~
in other story mory... weekend tadi macam biasa la.. balik rumah ma. tu kalo tak balik harus demam orang tua tu. haiii..macam2. ingat nak pergi rumah mama pon tak sempat. obek pulak kerja ahad petang tu. mmm..saya dok rumah je la melayan budak busuk tu. eh.. tu la pasalnya.. layan bagai melayan anak raja pon tetap nak buat peel. geram lah. rasa nak je cubit2 bontot dia tu. malam tadi pon dia buat hal. saya nak goreng ikan untuk dinner. so rendam le dulu ikan tu kan. then saya lepak2 tengok tv. entah le kenapa saya macam tergerak je nak pergi ke dapor tu. sekali pergi korang tau apa dah jadi??? dia tengah dalam sinki dok jilat2 air rendam ikan tu. naik hantu le saya jawabnya. membebel sepanjang malam tu. saya risaukan dia kot kang sakit perot ceret beret kang saya jugak yang susah. mana boleh nak cuti2 lagi baru je cuti panjang. dia nampak saya datang ke dapor tu terus melompat menyelamatkan diri menyorok bawah meja. saya kejar. time tu memang mendapat le kat bontot dia tu. dia tak pernah nak buat perangai macam tu tau. sebelom ni ikan berlonggok atas meja pon dia buat taktau je. ni pulak ikan tengah berendam dia sebok sampaimasok dalam sinki tu. tapi yang dai kencing2 carpet tu sebelom dia buat peel panjat sinki tu lagi. so how? apa dah jadi dengan budak ni?? nakal menjadi2 pulak. nak kata kurang kasih sayang, jauh sekali. rasanya bertambah terlebih2 kasih sayang. nak ata ada benda2 yang nak membuatkan dia stress tu memang takde la...adoiii..sabar je la banyak2.
~~
haa.. tu la tadi nak cerita lain dah termasok lagi agenda si budak busuk tu. hishhh... anyway... entry jalan2 belom sempat la nak buat. ala..relax la.. mesti buat punya. kata jalan2 mesti la nak bagitau info. kot2 esok korang nak pergi dah boleh tau dah..mana murah, makan kat mana yang sedap. saya ni jalan2 kira destinasi bajet je tu. takde nak destinasi terover bajet de, hahahhahaa....
~~
ok...sekarang adalah lapar. pagi tadi ada buat roti telur. tapi tak sempat makan lagi. biskut 4 segi tetap di hati.. chewahhhh.... obek buzy hari ni.. meeting le apa ke bendanya nak pegi sana nakpergi sini. biarkan. dah memang kerja dia. saya doakan yang terbaik untuk obek semoga semua kerja berjalan dengan lancar dan berkuranglah orang2 yang dengki tu hendaknya ye. takpe..tuhan maha mengetahui.. sapa yang menzalimi orang2 yang tak bersalah. eh..dah termasok kuliah subuh pulak.
~~
apa lagi nak cerita ni? mmmmm... takde idea. tapi hari ni monday kan..i love monday. hehehhee..sapa2 hate monday mesti dapatkan rawatan psikologi supaya boleh twist pemikiran. kalo takde monday..takde le friday. chewahhhh... hentam je la. monday ke tuesday ke saturday ke sama je.
~~
next wik nak pergi mana ye? saya nak pergi jalan2 la. tapi obek tu asyik la koje je. malas nak paksa2 pulak kan kerja lebih penting. kerja pon untuk saya jugak. nanti nak beli gelang besar tali sauh kapal camne kalo tak keje. haaaa.. kene ingat tu. jadikan gelang tali sauh kapal sebagai motivasi kehidupan. hambekkkk....
~~
eh..ok la.. merasa le korang baca entry takde gambor ni kan. takpe.. kira ala2 baca journal la. jornal kanmana ada gambar2.. kalo ada pon gambarajah yang..err..yanggg.... hehehhee.. memeningkan kepala.
~~
i love you obek..
i love you nezha..
i love all of you..

6 comments:

sesemut said...

nak komen bleh?
nezha tu stress tu.
sebab obek... dia kena berbagi kasih.
n lagi satu , ni rumah baru ker?..
dia memang akan buat benda yg pelik2 ni .. rumah baru , org baru.
lagi2 kalau dia mmg nampak ada org lain . suruh obek bodek nezha ngan mcdonald. hahah

Ummi said...

kucing akak si beauty memang tak makan makanan lagi kecuali friskies sebabnya nanti tahi dia busuk

skrg ni dia suka keluar, nak aje akak belasah dia sebabnya kalau orang jumpa mesti kena curi :(

neezha kena berkongsi kasih sayang, tu yang dia dok tunjuk tantrum :)

MOKCIK AZWA said...

heheh..baru nak kata..dah ada orang komen yg sama..nezha stress sebab skang ni kena berkongsi kasih dan tak bleh nak tido dgn Leeya dah hahaha...

cian dia..give him time..ok la tu karang

meowwmania said...

yelah rasanya si nezha tu protes sbb skrg mamanya berbagi kasih syg, dulu berdua skrg dah bertiga tu yg dia tak setuju kot hehee...

saya said...

amboii..semua sokong nezha ye?? haa.. sapa yang sookong tu tolong pegi basuh carpet lepas ni ye. hahahaha.. takde la.. kasih sayang kat dia tak pernah berkurang.. tapi maybe dia bengang dgn obek kot sbb obek garang. hehehhee.. ye2..lepas ni saya belanja dia milo mekdi & cis kek...his fav food!

Misz Pinkie Winkie said...

hehhe
nezha cemburu yerk.
mengada nie.
saya tak sokong sapa-sapa
tak pepasal kena plak basuh carpet.
patah riuk tulang pinggul nie kang.
hehe